INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

IMG 0610 1 mensîiüZásilkovna, přední česká technologická firma, spustila unikátní technologii využívající umělou inteligenci (AI – Artificial Intelligence), která dokáže velmi efektivně komunikovat se zákazníkem. Na rozdíl od dosavadního systému, kdy zákazník musí mačkat tlačítka a vybírat si z pevně předdefinovaných voleb v menu, dokáže nový inteligentní voicebot neboli virtuální asistent ZET se zákazníkem vést přirozený dialog.

ZET umí zodpovědět nejčastější dotazy ohledně Zásilkovny, vyhledat zásilku či prodloužit její úložní dobu, případně říct vtip nebo sdělit přesný čas. V případě neobvyklých nebo složitých dotazů nebo při detekci angličtiny přepojuje ZET na operátory. Živí operátoři mají nyní díky ZETovi více prostoru věnovat se zákazníkům se složitějšími dotazy, protože dokáže vyřídit rutinní hovory bez čekání.

Zákazník tak již nemusí čekat v hlasovém automatu na zmáčknutí čísla podle struktury menu a svůj požadavek může ZETovi popsat jednou větou. Zavedení pokročilé technologie umělé inteligence výrazně zvyšuje komfort pro uživatele: ZET funguje v režimu 24/7, člověk nemusí čekat ve frontě, řešení jeho požadavků probíhá okamžitě, eliminuje lidské chyby a emoce, a výrazně zvyšuje počet vyřízených hovorů. Zásilkovna plánuje využít umělou inteligenci nejen rámci telefonických hovorů, ale také v e-mailové komunikaci – ještě tento rok hodlá před vánoční sezónou spustit mailbota, který dokáže automaticky třídit a vyřizovat
e-maily.

„Již od vzniku Zásilkovny děláme maximum proto, abychom našim klientům dopřáli co nejlepší zážitek z nákupu a doručování. S tím samozřejmě souvisí profesionalita, rychlost a dostupnost našeho zákaznického servisu. Počet přepravených zásilek meziročně roste dvojnásobně, naše zákaznické centrum přijme mimo hlavní sezónu denně více než 5000 hovorů, 2000 e-mailů, a nároky na kapacitu call centra se tím logicky stále zvyšují. Před Vánocemi dokonce očekáváme ve špičce i více než 500 hovorů od zákazníků v jednu chvíli, a to už bychom bez pomoci ZETa zvládali velmi obtížně. ZET má totiž ještě jednu skvělou vlastnost – dokáže se bavit s neomezeným počtem lidí najednou. Jako technologická firma jsme hledali řešení, jak náš zákaznický servis dále vylepšit, a zapojení umělé inteligence je proto logickým krokem. A nebyla by to Zásilkovna, kdybychom nehráli roli průkopníků, nenabízeli nová řešení a nesnažili se zákazníkům nabídnout tu nejlepší možnou službu,“ řekla Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

A jak asistent ZET funguje a co všechno umí? Pokud zákazník volá na infolinku Zásilkovny s žádostí o dohledání zásilky nebo zjištění jejího stavu, dokáže ZET po zjištění typu volajícího a čísla zásilky díky napojení na systémy Zásilkovny takový dotaz plně automaticky zodpovědět. Pokud z nějakého důvodu není zásilka v systému ve standardním stavu, doptá se ZET volajícího na obsah zásilky a založí vyplněný formulář do fronty na živé operátory. Ti pak mají dostatečné informace k vyřešení požadavku zákazníka. Jakmile je zásilka dohledána, ZET klientovi automaticky zavolá zpátky a oznámí mu, kde se zásilka nachází a kdy bude doručena.

Nový inteligentní voicebot není limitován počtem přicházejících dotazů. Pomocí asistovaného učení se zlepšuje s každým realizovaným rozhovorem a zpřesňuje svoji NLP analýzu (Nature Language Processing – rozpoznání lidské řeči), jejíž možnosti pro automatizaci dalších činností jsou již nyní technicky téměř neomezené.

AI průběžně reportuje „rozeznané a nerozeznané intenty“ podle četnosti jejich výskytu. Pokud jde pouze o synonyma a např. odlišnosti ve výslovnosti, učí se AI samostatně z předchozích konverzací. Pokud jde o téma, které AI vůbec nezná (například nový produkt Zásilkovny), tak musí administrátor do NLP modelu toto téma pro AI vysvětlit a doplnit správnou odpověď v kontextu s tím, co již AI zná.
Znalostní báze AI se buduje pro každou společnost vždy od nuly, je provozně zcela oddělena, a nelze tedy nijak využít jejích „zkušeností“ z předchozích projektů. Je to z důvodu odlišností mezi jednotlivými společnostmi (jiné produkty, jiné požadavky na komplexitu AI atd.), ale zejména z důvodu striktní ochrany firemních dat a osobních údajů zákazníků.

„V pilotním provozu jsme viděli, že někteří zákazníci jsou z kontaktu s voicebotem trochu překvapení a někdy nevědí, jak s ním komunikovat. My tyto reakce chápeme, je to pro běžného zákazníka veliká změna, podobně jako když si začal chodit pro peníze namísto do pobočky banky do bankomatu a následně namísto plateb v hotovosti používá bankovnictví v mobilu. Zpočátku to bylo obtížné a dnes už by většina neměnila. Věříme proto, že si naši zákazníci ZETa brzy oblíbí a naučí se využívat výhody, které automatizace přináší. Pro konzervativní zákazníky ale zároveň necháváme volitelně v provozu i předchozí verzi klasického klikacího menu,“ vysvětlil Stanislav Kovář, projektový manažer Zásilkovny pro oblast umělé inteligence.
Práce na vývoji nové AI probíhala v Zásilkovně od března 2020 z důvodu skokového nárůstu volání na infolinku ohledně uzavřených výdejních míst a dalších problémů souvisejících s covid-19.

(tz)

Slovo ke dni

  • Zima s otazníkem

    Dříve trápilo vlekaře jen počasí. Teď jsou na tom hůř. Musí se navíc vyrovnat s omezeními v souvislosti s nepříznivou epidemickou situací. Zatímco podnikatelé musí plánovat a rozhodovat se s předstihem, totéž i hosté horských chat a milovníci zimních sportů, vláda vydává rozhodnutí ze dne na den a šmahem ruší předešlé sliby. Nikdo teď neví, zda vůbec dovolí lidem odjet do Krkonoš, Orlických hor, na Šumavu, do Jeseníků, Beskyd… a trávit tam společně vánoční svátky. Za takových podmínek, kdy vzniká mnoho neznámých a ubývá jistot, se vlastně ani úspěšně podnikat nedá. Avšak kdo odepíše celou zimní sezonu, odepíše značné investice, ten už se té další nemusí dožít. Co za této složité situace lidem poradit? Mít v rozhodování šťastnou ruku, nepropadat panice a věřit, že na to nejhorší nedojde.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2021

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 1 kopie

Porušování práv k duševnímu vlastnictví a IP mediace 19. listopad 2021

Úřad Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) v roce 2019 zveřejnil na svých webových stránkách studii, kterou provedl ve spolupráci s Evropským patentovým úřadem (EPO), a mimo jiné konstatoval, že vzhledem k vysoké hodnotě práv duševního vlastnictví představuje jejich porušování velmi lukrativní trestnou činnost, která má za následek značné náklady pro vlastníky práv a hospodářství obecně. 

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3