INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Aktualni solarni boom vSnaha ušetřit na energiích a touha zvýšit svoji energetickou nezávislost. To jsou dva hlavní důvody, které stojí za rekordním zájmem o pořízení fotovoltaických elektráren v posledních dvou letech. Nový projekt společností E.ON a ČSOB, který mohou zájemci využít od začátku dubna, otevře cestu k vlastnímu solárnímu zdroji i pro ty skupiny klientů, pro které bylo jeho pořízení dosud nedostupné kvůli nedostatku volných finančních prostředků.

Česká republika zažívá novou éru obnovitelných zdrojů. A uplynulý rok byl ve všech směrech rekordní. V celé České republice se podle dat Solární asociace nainstalovalo více než 33 000 nových solárních zdrojů, přičemž přes 32 000 z nich tvořily domácí instalace do 10 kWp.

„V posledních letech vnímáme obrovský zájem o instalace vlastních solárních elektráren. Vždyť jen my jsme jich v uplynulém roce nainstalovali dvakrát tolik než rok předchozí. Zároveň však cítíme i bariéry pro ty, kteří by si chtěli vlastní solární zdroj pořídit, ale nemají na něj dostatek vlastních finančních prostředků. Spolupráce s ČSOB otevírá našim zákazníkům nové možnosti, jak zvýšit svoji energetickou soběstačnost, snížit náklady na energie a zapojit se do světa decentralizované energetiky buducnosti, do kterého se všichni posunujeme a který v E.ONu jednoznačně podporujeme,“ vysvětlila Claudia Viohl, generální ředitelka E.ONu v Čes­ké republice. Pilotní projekt, který ČSOB a E.ON na začátku dubna spustily, nabídne zákazníkům možnost výhodného pořízení a sjednání fotovoltaické elektrárny, i když nemají dostatek vlastních prostředků na účtu. Díky němu navíc klient ani nepřijde o možnost čerpání státní dotace na pořízení zeleného zdroje.

„ČSOB jako specialista ve financování i úsporného bydlení chce díky spojení se silným hráčem na poli energetiky, společností E.ON, posílit svou pozici v oblasti udržitelnosti. Zároveň jde o další krok v realizaci aktivit s dopadem na snižování nákladů na energie klientů,“ řekl Aleš Blažek, generální ředitel ČSOB.

ČSOB zájemcům zajistí sjednání výhodného úvěru na pořízení fotovoltaické elektrárny v minimální výši 200 000 Kč a společnost E.ON zařídí návrh řešení pro konkrétního zákazníka, instalaci zařízení i podání a vyřízení státní dotace. Klient tak dostane konkrétní řešení na klíč od návrhu až po realizaci. Navíc bude mít možnost poskytnutí slevy na energie od E.ONu v celkové hodnotě 10 000 Kč rozdělené do tří po sobě jdoucích topných sezón a po vyřízení dotace získá zpět finanční bonus až 10 000 Kč od ČSOB. V neposlední řadě klient získá pojištění fotovoltaiky od ČSOB Pojišťovny na rok zdarma.

Nedostatek volných financí jako největší překážku pro pořízení fotovoltaické elektrárny potvrdil i výzkum společnosti E.ON. Ze všech zákazníků, kteří projevili zájem o solární řešení, více než 36 % potvrdilo, že chtějí pořízení vlastního solárního systému řešit pomocí úvěru nebo financování.

Ve stejném duchu pak hovořil i výzkum společnosti ČSOB, kde by z oslovených respondentů chtělo zhruba 58 % zájemců fotovoltaiku financovat úvěrem v kombinaci s vlastními prostředky a zhruba 12 % celou částku pouze samotným úvěrem. Zbylých 30 % oslovených by pak využilo pouze vlastní prostředky.

Při dnešní cenové hladině elektrické energie se návratnost vložených finančních prostředků do pořízení elektrárny pohybuje okolo osmi let. Vždy přitom ale záleží na daných okolnostech, tzn. na konkrétní domácnosti, na vhodně zvolené instalaci, jak domácnost elektřinu využívá a kolik jí využívá. Dobu návratnosti pak také významně zkracuje například pořízení Virtuální baterie, kdy zákazníci přebytečnou energii posílají do sítě a berou si ji pak zpět ve chvíli, kdy jejich fotovoltaika nevyrábí. Tuhle možnost využívá více než 90 % zákazníků, kteří si fotovoltaiku od E.ONu pořídí.

E.ON pro své zákazníky také garantuje 25letou záruku na udržení výkonu panelů do 80 % počátečního stavu. Co se týká dalších důležitých komponentů – střídače a baterií, tak zde je záruka od dodavatelů shodně deset let, přičemž životnost těchto zařízení je výrazně delší.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vztahy nejen v businessu: účel vs. trvalá hodnota

    V poslední době slýchám od lidí z businessu poznámky, že žijeme přesně v takové zemi, jakou si zasloužíme. Když nějaká taková věta či úvaha zazní, ptám se, co přesně je tím myšleno. Pokaždé se dostaneme k tomu samému. Ke kvalitě vztahů mezi lidmi. Začíná být normou, že když vztah poslouží svému účelu, vyšumí. Není to přátelství ani partnerství. Spíše hra na ně. Něco, co vypadá vznešeně. Tváří se, že to má hloubku. Přitom je to prospěchářské a jednostranné. A jakmile je dosaženo cíle, expirační lhůta se nemilosrdně naplňuje. A jak řešení vidí podnikatelé? Naučit se žít takové vztahy, které mají hodnotu – kde jsme ochotni na sebe brát závazky a investovat do vzájemnosti. Kvalitní mezilidské vztahy každému jednotlivci pomohou překročit vlastní stín. A stejně důležité jsou i pro úspěch a rozvoj v podnikání. Kateřina Šimková

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3