INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

22. rocnik Exportni ceny DHL pod zastitou CzechTrade zna sve vitezeOsobnosti, které přebíraly oceněníZaměstnávají více než 7600 lidí, dosahují ročního obratu zhruba 22,5 miliardy korun a export jim ročně přináší 13,9 miliardy korun. Takoví jsou finalisté 22. ročníku soutěže Exportní cena DHL pod záštitou agentury CzechTrade, který i loni ocenil úspěšné čes­ké exportéry. Nově si ocenění převzal vítěz v kategorii Exportér E-commerce. Stala se jím společnost Alensa s.r.o. specializující se na online prodej kontaktních čoček a brýlí.

Do 22. ročníku se přihlásilo celkem 154 firem, kritéria pro zařazení do soutěže splnilo 130 firem. Největší zájem o účast v soutěži byl zaznamenán od společností z Prahy (35 exportérů), Jihomoravského (18 exportérů) a Moravskoslezského kraje (13 exportérů). Celkem 40 % exportérů se přihlásilo poprvé.

„Loňští finalisté působí zejména v oblasti výroby strojů a zařízení, počítačů, elektronických a optických přístrojů. Pro český zahraniční obchod je jistě pozitivní, že se daří exportérům právě z těchto náročných oborů a s výrobky s vysokou přidanou hodnotou. Roční tržby finalistů se pohybují kolem 376 mil. Kč, přičemž jde o firmy s průměrně 99 zaměstnanci, které vyvážejí své výrobky do více než 50 zemí. Statistiky ukazují, že úspěšnými exportéry jsou zejména středně velké firmy s odběrateli v řadě zemí, což je dobrým příslibem i pro budoucí vývoj českého exportu,“ sdělil Pavel Finger, místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau, a.s.

„Od doby, kdy jsme vyhlásili první ročník Exportní ceny DHL, uplynulo už dlouhých 22 let. Během totoho časového úseku se měnily jak česká ekonomika a export, tak i samotná soutěž. Minulý ročník nám potvrdil aktuální trend online obchodování a nákupů přes internet. Neustále roste počet zákazníků, kteří nakupují v e-shopech. A zároveň roste i počet samotných e-shopů. Majitelé e-shopů chtějí využít velký potenciál lokálního i mezinárodního trhu e-commerce. Trh e-commerce výrazně vzrostl. Vzrostl i počet předloňských finalistů z řad e-shopů. Právě pro tyto e-shopy, exportéry, jsme se rozhodli vytvořit samostatnou kategorii Exportér E-commerce. Je nám potěšením oznámit, že historicky prvním vítězem této kategorie je společnost Alensa. Firma Alensa patří k předním evropským prodejcům kontaktních čoček, roztoků a příslušenství ke kontaktním čočkám. Provozuje celkem 40 e-shopů ve více než 30 zemích,“ řekl Luděk Drnec, generální ředitel DHL Express pro Českou republiku.

Prvenství v kategorii Malá společnost náleží výrobci mražených specialit MG Servis s.r.o. Hned za ním se umístila společnost REALISTIC a.s., která se zabývá projekcí, výrobou, montáží a servisem průmyslových pecí. Třetí místo pak obsadila firma siliXcon s.r.o., jež se specializuje na vývoj a výrobu řídicích systémů pro elektropohony.

V kategorii Středně velká společnost si cenu za první místo odnesla společnost ISMM Production & Business Cooperation s.r.o. věnující se zakázkové strojírenské výrobě komponentů zejména pro zemědělskou techniku. Na druhé příč­ce se umístil výrobce mražené pizzy a knedlíků FrostFood a.s. a třetí místo patří výrobci zemědělských strojů, společnosti Bednar FMT s.r.o.

Exportérem teritoria, kterým byl pro 22. ročník region severní Evropy a státy Pobaltí, se stala společnost Hansen Electric s.r.o., která se věnuje výrobě, instalaci a servisu elektrických zařízení určených do prostředí s nebezpečím výbuchu.

„Silný růst ekonomiky je mimořádně příznivým obdobím pro hledání nových obchodních příležitostí. I přes pokračující růst podílu Ruska a Číny na tuzemském exportu byla naším největším obchodním partnerem vždy především Evropa. Český vývoz do severských zemí táhnou tradičně firmy z automobilového průmyslu. Tyto země však skýtají zajímavé příležitosti i v dalších oblastech, kde naše firmy dokážou nabídnout konkurenceschopné výrobky a služby – energetice, stavebnictví, zemědělství, dopravě nebo třeba obraně a IT průmyslu,“ komentoval Jiří Flégl, manažer strukturovaného a exportního financování UniCredit Bank a ředitel UniCredit Factoring.

Stejně jako v předešlých letech také loni dvě ceny udělila vládní agentura pro podporu exportu CzechTrade. Ocenění v kategorii Nejúspěšnější klient CzechTrade převzal výrobce keramických obkladů značky RAKO a dlažeb společnost Lasselsberger s.r.o.

Nejúspěšnějším exportérem tohoto roku se stala právě tato společnost. „Je nám velkým potěšením letos ocenit právě společnost Lasselsberger. Naše vzájemná spolupráce trvá už od roku 2007 a měli jsme možnost být u toho, když se tato firma prosazovala na mnoha zahraničních trzích. Od roku 2013 s námi pravidelně vystavuje na veletrhu The Big 5 v Dubaji, a i díky této kontinuální prezentaci se jí podařilo vytvořit pevná obchodní partnerství na tamním trhu,“ vysvětlil Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

V kategorii Exportní příběh roku, jejímž patronem je také CzechTrade, byla oceněna společnost TEDOM a.s., která se zabývá výrobou kogeneračních jednotek. „Z malé třebíčské firmy se během let stala mezinárodní společnost, která své výrobky vyváží do 40 zemí světa. Úspěch společnosti TEDOM je pochopitelný s ohledem na aktuální energetické trendy. Firma totiž produkuje zařízení pro kombinovanou výrobu elektřiny a tepla a provozuje technologie pro využití obnovitelných zdrojů energie. Při vstupu na zahraniční trhy spolupracoval podnik hned s řadou našich zahraničních kanceláří po celém světě a my se těšíme i na budoucí kooperaci,“ dodal Radomil Doležal.

Soutěž Exportní cena DHL založila v roce 1997 logistická společnost DHL Express CZ s cílem motivovat vývozce dobývat zahraniční trhy a získávat nová odbytiště pro své produkty. Od jejího počátku je soutěž pořádána pod záštitou vládní agentury CzechTrade. Hlavním partnerem projektu je UniCredit Bank. Odborným garantem soutěže je společnost CRIF – Czech Credit Bureau. Pořadatelem je Agentura Helas, která organizuje a produkuje Exportní cenu DHL pod záštitou CzechTrade již 12 let.

„Na projektu Exportní cena DHL spolupracujeme s jejím zakladatelem již 12 let. Za tu dobu se nám podařilo vybudovat respektovanou soutěž, jež podporuje české exportéry z řad malých a středních firem. Naší dlouhodobou prací se nám také daří lépe naše vývozce poznávat. Díky tomu víme, že 51,1 % firem, které se zúčastnily našeho průzkumu mezi finalisty loňského ročníku, jsou nebo se vidí jako rodinné. Výsledky průzkumu také potvrdily dlouhodobý trend, kdy jednou z nejpalčivějších věcí, kterou musí v současnosti firmy řešit, je hledání nových zaměstnanců. To trápí téměř 58 % vývozců. Ani to je však neodrazuje od dalších plánů expanze, 42 % plánuje vstup na nový trh, stejný počet firem pak chce svůj business rozvíjet prostřednictvím zavádění nových produktů. Více než třetina tuzemských exportérů pak nabízí nebo plánuje nabízet své produkty a služby prostřednictvím e-commerce do zahraničí,“ sdělila Helena Kohoutová, zakladatelka Podnikatelské platformy Helas, jejíž součástí projekt Exportní cena DHL je.
Do 22. ročníku Exportní ceny DHL pod záštitou CzechTrade se mohli přihlásit vývozci, kteří splnili podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2017 a rok 2018) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži. Soutěže se mohou zúčastnit společnosti se sídlem v České republice, které vznikly před 1. lednem 2017. Obrat firmy je zařazujícím kritériem pro stanovení, ve které kategorii firma bude soutěžit. (tz)

Přehled výsledků 22. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit podle kategorií:

  • Středně velká společnost

1. místo – ISMM Production & Business
Cooperation s.r.o.

2. místo – FrostFood a.s.

3. místo – Bednar FMT s.r.o.

  • Malá společnost


1. místo – MG servis s.r.o.

2. místo – REALISTIC a.s.

3. místo – siliXcon s.r.o.

  • Exportér teritoria – Severní Evropa
    a Pobaltské státy

1. místo – Hansen Electric s. r.o.

  • Exportér e-commerce

1. místo – Alensa s.r.o.

  • Nejúspěšnější klient CzechTrade

1. místo - Lasselsberger s.r.o.

  • Exportní příběh roku

1. místo – TEDOM a.s.

www.exportnicena.cz 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3