INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

IMG 6483finalPamatuji se na to, jako by to bylo včera. Sestřenice jen o měsíc mladší, než jsem byla já, bylo nám třináct, mne v koupelně potají učila, jak se líčí řasy. Že něco takového existuje, jsem tehdy neměla ani tušení.

Kosmetická značka Regina však už tenkrát předbíhala dobu. I nám školačkám nabídla možnost, jak se víc líbit klukům. Bylo to pro nás dobrodružstvím, zážitkem, ovocem zakázaným, ale stálo to vždy za to. I moje první rande bylo o Regině, stejně tak jako první velké slzy milostných proher a zklamání ozdobené černými proužky líčidla. Klasický Jelení lůj se zabydlel v mojí kabelce rovněž a zůstal dodnes. Přibyly oční stíny, a sem tam i rtěnka.

Na Reginu jsem nezanevřela ani v okamžicích, kdy se o moji přízeň ucházely jiné značky, kterým jsem nakloněna i dnes, ani když jsem osobně z rukou jednoho nadnárodního producenta a magnáta přebírala jako dárek rtěnku, která jako by byla svým odstínem snad konstruovaná jen pro mne (inu, láska na první pohled). Když mi ji moje dcera, velká malá parádnice, omylem zničila, domnívajíc se, že koná dobrý skutek, zcela náhodou mi osud do cesty zase přivál Reginu. Usoudila jsem, že je to asi hra osudu. A nevadí mi. Vím, že se mohu spolehnout. A těším se zvědavě na novinky. O chemickém výrobním družstvu Detecha, pod jehož křídla Regina patří, jsme již několikrát psali. Nyní se na našich stránkách vracíme. Rozhovorem s Janem Ševčíkem, ředitelem divize kosmetika, a Hanou Ševčíkovou, marketingovou manažerkou. Jsou tvůrci nové koncepce kosmetiky a rovněž hlavními inovátory sortimentu:

Jak se letos daří kosmetice Regina?
Jan Ševčík:
S výsledky, kterých Regina v tomto roce dosahuje, jsme velmi spokojeni. Obchodně se dlouhodobě daří tradičním produktům, ale velkou radost nám dělá i zájem zákazníků o uváděné novinky. Podařilo se nám také modernizovat zázemí výroby a aktuál­ně spouštíme do provozu vlastní fotovoltaickou elektrárnu, která z velké části pokryje naši spotřebu elektrické energie.

Může sláva těžit z někdejší popularity, nebo vaše značka znova bujuje o své místo na slunci?
Hana Ševčíková: Příští rok oslaví kosmetika Regina sedmdesát let od svého založení. Za tu dobu si získala spoustu spokojených a věrných zákaznic, ale v nabídce, která je dnes na kosmetickém trhu, je, jak jste to nazvala, „boj o místo na slunci,“ každodenní realitou. Nespornou výhodou Reginy je, že má v sortimentu asi nejznámější českou pomádu na rty Jelení lůj. Ten populární byl, je a věříme, že stále bude.luj s placentou

Ostatně jste tvůrci nové koncepce divize kosmetiky ve vašem výrobním družstvu. Oč se opírá?
Jan Ševčík:
Jednoznačně je to tradice. Tradice Reginy, obohacená o nové trendy a vnímání požadavků současných zákaznic a zákazníků. Jak už jsme zmínili, sedmdesát let na trhu, to už něco znamená. Za tu dobu prošla výrobou velká škála přípravků. Některé měly menší úspěch a na trhu se neudržely, některé naopak jsou svou kvalitou nadčasové a u zákazníků oblíbené napříč generacemi. Na těch samozřejmě stavíme. Cílem je citlivá inovace těchto produktů tak, aby si zachovaly svou jedinečnost a zároveň svým obalem a designem zaujaly zákazníky nové.

Na koho nyní cílí především?
Hana Ševčíková:
Kosmetika Regina byla dlouho směřována výhradně k ženám, a to spíše k těm dříve narozeným. To se teď významně mění. Naše nabídka cílí na ženy a dívky všech věkových skupin, a doplněna je i sortimentem dětským. Nabídka pro mužské zákazníky je zatím poměrně omezená, ale to se již brzy změní a také pánové si přijdou na své.

Bude se tedy měnit nějakým zásadním způsobem sortiment?
Jan Ševčík:
Zásadním asi ne. Naší prioritou byla vždy péče o rty, a to zůstává i nadále. Sortiment ale průběžně inovujeme, doplňujeme a novinek chystáme opravdu hodně. Jaké a jakým směrem se budou ubírat, si v tuto chvíli necháme ještě jako překvapení. Zákazníci se ale mohou na nové výrobky určitě těšit a na ­trhu se objeví už velmi brzy.

Jelení lůj Reginu proslavil asi nejvíce, jak jste naznačili. Proč je dosud tak oblíbený? A chtěli byste nabídku dále rozšiřovat?
Jan Ševčík: Obliba Jeleního loje je dána jeho funkčností. Často nám zákazníci píší, s jakými kožními problémy jim Jelení lůj pomohl a kde všude jinde, než jen v péči o rty, ho používají. Za šedesát let, co se Jelení lůj v Novém Městě nad Metují vyrábí, se jeho složení a způsob výroby prakticky nezměnil, a zákazníci tak mají jistotu, že jim bude sloužit stále stejně dobře. Rozšiřování nabídky probíhá nepřetržitě. Letos jsme uvedli na trh novou řadu ovocných lojů a aktuálně jsme těsně před uvedením řady bylinné. Na obě jsme hodně pyšní.

Máte k tomuto produktu krásnou, šťavnatou reklamu. Jak vznikla a jaký je ohlas? Pomáhá prodeji?
Hana Ševčíková: Děkujeme za pochvalu, trefili jsme se. Vznikala poměrně rychle a jsme s ní opravdu spokojeni. Hodně jsme ladili detaily v chuti a vůni výrobků. Finální výsledek pak musel grafik přenést do podoby obalu a vlastní prezentace. Zákazníci reklamu přijali a reagují na ni velmi pozitivně. Je to přesně ten produkt a způsob jeho prezentace, kterým cílíme na mladší ročníky.Sada zuzu copy

Co nového se pro spotřebitele chystá?
Hana Ševčíková: Sadu bylinných Jeleních lojů jsme již zmínili. Rozhodně se chceme ale pochlubit i produkty z řady dekorativní kosmetiky. Na trh míří naše rtěnky a laky na nehty pod společným názvem Old Love. Jde o navázání na tradiční výrobky Reginy, které ale prošly zásadní inovací. Rtěnky dostaly nový design pouzdra a nový tvar. Změnou prošla i samotná hmota rtěnky. Laky jsou na tom podobně. Mají nejen nový kabát, ale i vylepšenou recepturu pro snažší aplikaci a delší životnost.

A čím byste rádi překvapili před Vánocemi?
Hana Ševčíková:
Letos jsme pro zákazníky připravili k tomuto období bohatou škálu dárkových sad. Kromě tradičních máme v nabídce i sadu luxusní kosmetiky Placenta, čerstvou novinku – sadu Oves a inovovanou dárkovou kazetu kosmetiky s Aloe vera. Pro děti máme nachystanou krásnou sadu Princezna a pro trochu větší slečny je v nabídce oblíbený jednorožec v sadě Žužu.

Obstát na trhu kosmetiky je v současnosti velmi obtížné, konkurence je obrovská. Nač sázíte vy?
Jan Ševčík: Poctivost. To slovo vyjadřuje ne­jen přístup k vývoji, k použitým surovinám, ale i k servisu, který zákazníkům poskytujeme. Poctivost, to je princip, který máme na mysli i při tvorbě cen. Dlouhodobě se snažíme, aby naše produkty byly českým zákazníkům cenově dostupné. Poctivost lze zmínit i v přístupu k životnímu prostředí. Ve výrobním procesu využíváme recyklované obalové materiály, zateplením výrobní budovy jsme snížili objem vyprodukovaného CO2 a zprovoznění fotovoltaické elektrárny jsem již zmiňoval.

Používají dekorativní kosmetiku stále mladší ročníky dívek, nebo se nic léta nemění?
Hana Ševčíková: Věk pro používání kosmetiky se určitě snižuje. A platí to obecně, nejen pro kosmetiku dekorativní. Je to trend, kterému se snaží přizpůsobit všichni výrobci. I my máme v nabídce například tekuté rtěnky, které jsou populární mezi mladou generací, nebo širokou nabídku odstínů minilaků na nehty.

Jak si vedou české ženy v péči o svou tvář, ruce, nohy? Máte nějaké srovnání s ostatními evrop­skými státy?
Hana Ševčíková: České ženy chtějí být krásné stejně jako ženy v ostatních evropských státech. Žádná zvláštní specifika v tomto ohledu nevnímáme. Péče o pleť je pro ně každodenní součástí a stále více se v tomto ohledu začínají přidávat i pánové. Nijak zásadně v tomto směru oproti ostatním zemím v Evropě nevyčníváme.

Kterého výrobku se prodává nejvíce?
Jan Ševčík: Dlouhodobě je to naše klasika, velký Jelení lůj, mezi zákazníky známý jako „špalek“. Trvale pak roste prodej pomády Placenta a všech produktů obsahující placentární extrakt.detske sady

Hodláte rozvíjet e-shop? Jakým směrem?
Jan Ševčík: Na zkvalitnění e-shopu se aktuálně intenzivně pracuje. Pro nás je sice e-shop převážně prezentací sortimentu, a především pak všech našich novinek, ale covidové období ukázalo, jak nezbytné je i pro výrobní firmu mít dobře fungující web a e-shop. Dnes už je automatické využívat všechny platební možnosti, mít výběr spolehlivých přepravních společností a expedovat výrobky do 24 hodin. Připravujeme se na vstup na významná online tržiště, která posunou naše výrobky k novým zákazníkům.

Převratné technologie, bylinky a jejich všemocná síla, nové trendy líčení a mnoho dalších prvků, které ovlivňují vaše inovace. Podle čeho vyvíjíte a zavádíte novinky?
Hana Ševčíková: Vývoj na trhu je v posledních letech překotný. Dlouhodobé trendy jsou spíše výjimkou, a než získáte relevantní informace z průzkumů, na kterých by bylo možné vývoj novinek stavět, je trend trhu zase jiný. My jsme v kosmetice Regina vsadili na vlastní cit. Snažíme se přinášet novinky, které navazují na naši tradici, na dlouhodobé spojení značky Regina s přírodní kosmetikou, a tím hlavním kritériem je kvalita produktu. Když se toto podaří skloubit, výrobek si svou oblibu u zákazníků získá.

A co je pro Reginu důležitější? Tradice, marketing, nebo osobní reference zákaznic?
Jan Ševčík: Je to průsečík všech zmiňovaných aspektů. Přímá odezva od zákaznic byla pro nás vždy to nejvíc a naše téměř sedmdesátiletá tradice potvrzuje, že to byla cesta správná. Avšak bez kvalitního marketingu je úspěch na trhu při dnešní konkurenci prakticky nemožný.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3