INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

technolProdlužovat životnost dřevostaveb a chránit před nadměrnou vlhkostí budovy i zdraví jejich uživatelů. To je hlavní poslání české společnosti SENZOMATIC, jejíž technologie je svým řešením v rámci zámoří a Evropy, kde má za sebou přes 700 úspěšných realizací, naprosto unikátní. 

Kromě rodinných dřevostaveb monitoruje i velké komerční, průmyslové a historické objekty. Aktuálně probíhá její expanze do sousedního Slovenska, Rakouska a Německa. V budoucnu by se ráda prosadila také ve Skandinávii nebo v Japonsku, kde jsou dřevostavby enormně populární.

Technologie SENZOMATIC umožňuje nepřetržitý monitoring úrovně vlhkosti ve stavbách a varuje před potenciálními úniky vody. Funkčnost systému zajišťují chytré senzory, které v nemovitostech – zejména na nepřístupných místech – sbírají data jak o vlhkosti samotné konstrukce, tak vzdušné vlhkosti a teplotě. Ta jsou následně přes řídicí jednotku každých pět minut posílána k analýze.

„Naše technologie je založena na pokročilých algoritmech. Díky tomu získané údaje vyhodnocuje v reálném čase a v případě odhalení problému klienta včas informuje,“ popsal Miroslav Veselý, CEO společnosti SENZOMATIC. Systém tak plní roli preventivního opatření, které však dokáže ušetřit velké množství peněz. „Ve chvíli, kdy je vlhkost v objektu pozorovatelná už pouhým okem, je jednoduše pozdě. Majitele nemovitosti pak čekají finančně nákladné opravy, mnohdy v řádech statisíců a v případě větších komerčních budov až miliónů,“ doplnil.

Česká technologie z univerzitního prostředí
Samotnou technologii vyvinuli v roce 2014 odborníci z Univerzitního centra energeticky efektivních budov Českého učení technického v Praze (ČVUT UCEEB). Hlavním smyslem výzkumu bylo nalezení inteligentního řešení pro dřevostavby, které by umožňovalo chránit tyto objekty a jejich uživatele před nežádoucí vlhkostí. Dnes má SENZOMATIC na kontě přes 700 úspěšných realizací a kromě majitelů dřevostaveb se portfolio klientů firmy rozrůstá i o vlastníky komerčních budov, developerských projektů, logistických center a technologických parků. „Jsme součástí několika komerčních projektů výstavby budov s rozlohou mezi 5000 a 10 000 m2. Do takových objektů instalujeme 500–800 senzorů na místa, která konzultujeme s architekty nebo investory. Z pohledu vlhkosti bývají častým problémem těchto areálů ploché střechy, u kterých pomáháme minimalizovat problémy s průsaky vody,“ uvedl Miroslav Veselý.

Expanze na zahraniční trhy
Vzhledem k narůstajícímu počtu úspěšných zakázek v Česku a okolních zemích společnost přirozeně posiluje svou pozici v zahraničí. Proto se nedávno rozhodla pro změnu názvu své značky – dříve totiž byla na trhu známá pod jménem MoistureGuard. „Pro rebranding technologie z MoistureGuard na SENZOMATIC jsme se rozhodli hlavně z důvodu rozšiřování portfolia našich produktů. Motivem byla také probíhající expanze do Německa, Rakouska a později do Skandinávie nebo Japonska,“ vysvětlil zásadní krok Miroslav Veselý. Právě v zemi vycházejícího slunce a na severu Evropy úroveň dřevostavitelství vysoce přesahuje tu tuzemskou. Miroslav Veselý je však přesvědčen, že i v Česku bude četnost využívání dřeva na stavbách dále narůstat. „Když naše technologie před devíti lety začínala, stavělo se zde v průměru pět set nových dřevostaveb ročně. Dnes je to šestkrát tolik. Nahrává nám také zájem lidí o udržitelnější stavebnictví, kam míří i legislativa Evropské unie. Dnes mají některé státy dokonce definováno, kolik procent dřeva, jakožto obnovitelného materiálu, musí být v nových stavbách zastoupeno,“ komentoval.

Kromě klasických rodinných dřevostaveb vidí firma stále větší potenciál v kancelářských, hotelových i rezidenčních vícepatrových projektech. Svými aktivitami oslovuje čím dál větší množství potenciálních investorů, kteří využívají nové technologie k ochraně životního prostředí i zdraví uživatelů nemovitostí. ­

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3