INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Obchodniü duŐm IKEAV minulém finančním roce utržila IKEA v Česku 12,1 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 2 %. Podíl prodeje online se zvýšil o dva procentní body na 24,6 %. Do nového finančního roku vstoupila IKEA na podzim dlouhodobým snížením cen více než poloviny sortimentu, ve kterém chce pokračovat.

U výrobků s nižší cenou pozoruje nárůst prodejů o téměř 20 %. Letos představí nástroj IKEA Kreativ pro plánování interiérů s využitím rozšířené reality a umělé inteligence a uvede na trh celou řadu nových výrobků.

„Máme za sebou finanční rok, který byl znovu jedinečný a přinesl mnoho výzev. Nadále jsme vylepšovali zákaznickou zkušenost napříč všemi kanály. V obchodních domech jsme spustili službu Skenuj a nakupuj, kterou zákazníci čím dál častěji využívají. Rozvíjeli jsme také naše digitální služby, což se odrazilo v nárůstu podílu online tržeb. Další krok směrem k zákazníkům v regionech jsme udělali díky otevření tří nových plánovacích studií v Českých Budějovicích, Hradci Králové a Olomouci. Síť výdejních míst jsme rozšířili už na více než třicet,“ zhodnotil uplynulý finanční rok David McCabe, generální ředitel IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Ve svých čtyřech obchodních domech v Čes­ku přivítala IKEA 8,7 miliónu lidí a na svém webu IKEA.cz a v mobilní aplikaci 13 850 000 unikátních návštěvníků. Průměrná útrata při jednom nákupu v obchodním domě činila 1990 Kč, při nákupu online pak 6110 Kč.

V uplynulém finančním roce měla IKEA Česká republika 2253 zaměstnanců. Od ledna 2024 jim zvýšila platy v průměru o 7 % a před Vánoci vyplatila roční One IKEA Bonus v návaznosti na splnění nastavených cílů. Zaměstnanci, kteří jsou v organizaci déle než pět let, dostali také příspěvek na penzijní připojištění prostřednictvím programu Tack! Do těchto tří finančních bonusů investovala IKEA celkově zhruba 175 miliónů korun.

IKEA Česká republika také pokračovala v podpoře ohrožených skupin. Neziskovým organizacím pomáhajícím ukrajinským uprchlíkům věnovala přes 12 miliónů korun. Zaměřovala se na projekty s dlouhodobým dopadem, např. na vybavení školek pro ukrajinské děti ve Středočeském kraji nebo rozvoj dovedností v oblasti IT pro ukrajinské uprchlice ve spolupráci s Czechitas. Pokračovala také v Programu pro rozvoj pracovních kompetencí uprchlíků, kterým od jeho začátku prošlo už více než 200 účastníků.

Prioritou je cenová dostupnost
Loni na podzim, na začátku svého finančního roku 2024, IKEA na českém trhu dlouhodobě snížila ceny více než 5500 výrobků napříč všemi odděleními. „Jde o největší a zdaleka nejvýraznější snížení cen sortimentu IKEA, jaké jsem kdy osobně zažil. Zákazníci tento krok ocenili, což se v prvním čtvrtletí projevilo meziročním nárůstem zájmu o nově zlevněné výrobky o téměř 20 %,“ řekl David McCabe. Největší nárůst prodejů výrobků s novou, nižší cenou je patrný v kategorii sedacích souprav (o více než 70 %), potřeb pro vaření (o více než 40 %) a stolování (o více než 35 %). „Být cenově co nejdostupnější je naše dlouhodobá priorita. I nadále budeme hledat každou příležitost, která by nám umožnila ceny dále snížit. Už na jaře chceme zlevnit další výrobky, tentokrát jich budou řádově stovky,“ dodal generální ředitel.

Kromě dlouhodobého zlevnění bude IKEA pokračovat i ve speciálních akcích. Členové IKEA Family tak například od února do léta budou mít každý pátek nejoblíbenější hlavní jídla (masové i bezmasé kuličky, losos) v restauraci IKEA za poloviční cenu. Tuto akci doplní i páteční slevy na vybrané výrobky.
Nový ceník dostane i doprava nábytku až k zákazníkovi domů. Její cena bude začínat na 499 Kč, a v některých případech (v závislosti na hodnotě objednávky) bude až třikrát levnější než dosud.

Do aplikace IKEA míří rozšířená realita
V květnu 2024 se významného vylepšení dočkají uživatelé mobilní aplikace IKEA, která nabídne nástroj IKEA Kreativ pro plánování interiérů s využitím rozšířené reality a umělé inteligence. Pomocí svého mobilního telefonu si zákazník naskenuje svůj pokoj, do kterého pak bude moci virtuálně umísťovat nábytek IKEA. Bude tak mít možnost si prohlédnout, jak výrobky vypadají v prostředí jeho bytu, jak se do něj vejdou a jak se k sobě hodí. Aplikace nově přinese i další inspiraci v interaktivních vzorových pokojích.

Novinky v sortimentu
V roce 2024 se zákazníci mohou těšit na další dvě série retrokolekce Nytillverkad, kterou IKEA vzdává hold slavným výrobkům z minulosti, a uvádí je znovu na trh v přepracované podobně, aby splňovaly potřeby dnešní doby. Série, která je v prodeji od ledna, se zaměřuje na uvolněné a hravé období 60. let a počátku 70. let 20. století. Do prodeje se vrací například ikonická křesla a stolky, které vytvořili významní designéři jako Karin Mobring nebo Gillis Lundgren.

Nové verze se v lednu dočkala knihovna BILLY, která je již více než 40 let jedním z nejprodávanějších a nejoblíbenějších výrobků IKEA. Dostává nové dekory a řadu vylepšení v oblasti udržitelnosti a cirkularity. Použití papírové fólie místo dýhy zvyšuje odolnost proti poškrábání, provedení hran novým způsobem snižuje množství plastu. Hřebíky dříve používané pro připevnění zadního panelu nahradily západky, které usnadní montáž a demontáž.

Sortiment IKEA se dočká dalšího vylepšení i po stránce bezpečnosti. U komody VIHALS představila IKEA loni poprvé inovativní řešení, které snižuje riziko převržení nábytku. Letos tento patent dostanou i další komody, už v březnu nová komoda ze série TONSTAD. Funkce patentu spočívá v tom, že v jednu chvíli umožňuje vytáhnout pouze omezený počet zásuvek. Tím se nebezpečí převržení významně sníží. Až když se komoda připevní ke stěně, tento mechanizmus se odemkne a všechny zásuvky se dají otevřít najednou.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3