INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Obrázek1 copy copyV prvním pololetí letošního roku přijelo do hromadných ubytovacích zařízení ve středních Čechách téměř 566 tisíc návštěvníků, což bylo nejvíce od roku 2012, a zároveň o jednu sedminu více, než kolik přijelo v období před pandemií koronaviru.

V porovnání se stejným obdobím loňského roku se ubytovalo o 19 tisíc hostů více. Většinu návštěvníků tvořili tuzemští hosté. Ze zahraničních návštěvníků přijelo nejvíce hostů z Německa, Slovenska, Polska a Rakouska.

Podle údajů Českého statistického úřadu, který zveřejnil počty návštěvníků hromadných ubytovacích zařízení (HUZ) ve Středočeském kraji, se meziměsíčně od začátku roku navyšoval i samotný počet hostů. Zatímco v lednu se v kraji ubytovalo 54 tisíc hostů, v červnu to bylo téměř 137 tisíc hostů. Meziroční nárůst proběhl v lednu (o 1,2 %), v únoru (o 9,9 %), v březnu (o 16,5 %) a pak v květnu (o 5,7 %), meziroční pokles nastal v dubnu (o 1,7 %) a v červnu (o 3,6 %). Průměrná délka pobytu jednoho hosta v regionu v prvním pololetí roku představovala 2,07 noci, což bylo méně než celorepublikový průměr (2,43) a v porovnání s dalšími kraji se jednalo o třetí nejnižší hodnotu.

Více turistů ze zahraničí
Z dat vyplývá, že ve druhém čtvrtletí přijelo do regionu téměř 362 tisíc návštěvníků. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jde o nárůst o 0,14%, oproti předcovidovému roku 2019 se jedná o nárůst o 9,6%. Mírný meziroční pokles (-0,85%) zaznamenaly střední Čechy u tuzemských návštěvníků (rezidentů). Meziročně se ve druhém kvartálu snížil i počet přenocování o 5,97% a to jak u rezidentů (-8,6%), tak u nerezidentů (-4%).

„I když ze statistik ČSÚ vyplývá mírný pokles domácích hostů, budeme sledovat, co přinese třetí čtvrtletí a hlavní turistická sezóna, která bývá rozhodující,“ uvedl Jakub Kulhánek, ředitel Středočeské centrály cestovního ruchu, která dlouhodobě cílí na tuzemské i zahraniční návštěvníky.

Oproti nižšímu počtu tuzemských turistů však přijelo ze zahraničí o 3,7% hostů více než ve stejném období loňského roku. Nejvíce zahraničních turistů dorazilo tradičně z Německa, Slovenska, Polska a Rakouska.

Radní pro oblast kultury, památkové péče a cestovního ruchu Václav Švenda komentuje data návštěvnosti: „Ze statických dat je stále patrný mírný nárůst návštěvnosti zejména zahraničních návštěvníků, což potvrzuje, že náš region má stále atraktivní nabídku pro zahraniční, ale i tuzemské návštěvníky. Abychom tento trend podporovali a dále zlepšovali turistickou atraktivitu našeho kraje, pokračujeme v dotačních programech zaměřených na podporu destinačního managementu a na rozvoj turistické infrastruktury. Tyto programy zahrnují jak modernizaci stávajících zařízení, tak i investice do nových projektů, které pomohou přitáhnout do našeho regionu ještě více turistů. Dále investujeme také do akcí a událostí, které regionu přináší větší návštěvnost a pozitivní publicitu. Naší snahou je zajistit, aby se náš kraj stal ještě přitažlivějším cílem pro turisty, a podpořit tak dlouhodobý růst nejen v turistickém sektoru.

Středočeská centrála cestovního ruchu dlouhodobě podporuje turismus v kraji. „V průběhu jara a léta jsme zopakovali loňskou prezentaci regionu na Slovensku a v Polsku. Ať už formou digitální reklamy v Bratislavě na hlavní autobusové stanici, inzerce nebo reklamy na varšavském letišti. Naše aktivity zahrnují i press tripy, kterých jsme jen od začátku roku zorganizovali dvacet čtyři a stále s agenturou CzechTourism jednáme o dalších, které by se uskutečnily do konce roku. Nezapomínáme ani na české návštěvníky. Kromě dalších kampaní jsme v květnu spustili nový turistický produkt Pustit k vodě, který láká na zážitky na vodě a okolo vody. V průběhu června jsme představili turistické cíle a aktivity v regionu v rámci Víkendové Snídaně na TV Nova. Další kampaně v Česku plánujeme i na podzim, kdy pokračujeme s kampaní Utečte z města. Reklama obdobného charakteru poběží i v zahraničí, a to ve spolupráci s CzechTourism,“ dodal Jakub Kulhánek.

(tz)

Pozn. Data o návštěvnosti hromadných ubytovacích zařízení pocházejí z plošného šetření ČSÚ a nezahrnují účastníky cestovního ruchu, kteří se ubytovali jinde než v hromadném ubytovacím zařízení. Do celkových výsledků návštěvnosti jsou započítány údaje týkající se ukrajinských státních příslušníků, kteří si ubytování hradili sami. Vzhledem k válečnému konfliktu na Ukrajině však nebylo ve všech případech možné na straně provozovatelů ubytovacích zařízení rozlišit, zda jde o turistu či uprchlíka. Do počtu návštěvníků tak mohly být započítány i osoby, které nelze objektivně považovat za účastníka cestovního ruchu dle mezinárodních doporučení.

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3