INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

N_-_pate_du_chef_bilaZnačka Pâté du Chef začala v roce 2010 vyvážet své výrobky na portugalský trh, který rozšířil řadu patnácti zemí Evropské unie a Ruska, kam je značka Pâté du Chef již exportována. V poslední době zaznamenala prvenství na 13. mezinárodním nápojovém veletrhu Víno & Destiláty, na kterém prezentovala své paštiky v kombinaci s vínem. Značka Pâté du Chef získala všechna tři první místa.

-006Vítězem se stala Ardénská paštika s jablky, druhé místo obsadila Bruselská paštika s brusinkami a na bronzové příčce se umístila paštika Pâté du Chef s kachními játry a portským vínem. Tento úspěch podtrhuje kvalitu značky. Ta se orientuje i na zahraniční trh. Značka Pâté du Chef obohatila český trh s paštikami již v roce 2008, od té doby získala několik ocenění a její produkce se stále zvyšuje.

„Velice nás těší, že se značce Pâté du Chef daří nejen na tuzemském trhu, ale také v zahraničí,“ řekl Petr Egrt,  ředitel výrobního závodu značky Pâté du Chef. „Značku Pâté du Chef jsme začali vyrábět v roce 2008. Od té doby udělala značka velký pokrok. Získala několik prvenství v soutěžích kvality potravin, v roce 2009 se umístila na prvním místě v soutěži „Novinka roku 2009“, minulý rok získala prvenství na veletrhu Víno & Destiláty, což potvrzuje oblíbenost mezi spotřebiteli. Proto se také stále snažíme přibližovat zákazníkům a vyrábět rozličné příchutě na základě jejich poptávky. Díky oblíbenosti značky se také dostáváme na zahraniční trhy, což je pro nás velkým úspěchem. Exportujeme do více než patnácti zemí Evropské unie a do Ruska. Stěžejním obchodním partnerem je Anglie, která v celkovém exportu zaujímá přes 60 %. Dalším významným odběratelem je Belgie, Rakousko, Dánsko, Rumunsko, Německo, Španělsko a Bulharsko. Letos se připojilo i Portugalsko,“ dodal Petr Egrt.

Značka Pâté du Chef od svého vzniku zaznamenala mnoho úspěchů. Účastnila se veletrhů nejen na tuzemském, ale také zahraničním trhu. Kontakty se zahraničními klienty jsou převážně navazovány právě na zahraničních veletrzích, kterých se značka Pâté du Chef pravidelně
účastní a prezentuje své výrobky a nové produkty.

A proč jsou paštiky Pâté du Chef tolik oblíbené?
Značka Pâté du Chef se snaží přiblížit zákazníkům, pružně reaguje na poptávku a potřeby svých spotřebitelů. Nabízí širokou škálu příchutí, nejen tradičních, ale nebojí se ani experimentovat a nabízí tak i netradiční chutě, jako například paštiku se šampaňským, s portským, s pomerančem či brusinkami. Samozřejmostí je přiblížit se zákazníkům i balením, to si každý může vybrat dle svého uvážení, značka nabízí plátky 125g, keramické nádoby, paštiky v podobě dortu jako vhodný dárek, vaničky a další.

Výrobna paštik Pâté du Chef je dnes situována nedaleko Prahy v Dobřejovicích, kde vzrostla v roce 2004 moderní výrobna s kapacitou 6000 tun chlazených paštik ročně a zaměstnává 100 zaměstnanců.  Výroba paštik Pâté du Chef je držitelem evropských standardů (BRC, IFS aj.) a pochlubit se může též certifikátem BRC levelu A, který získala již podruhé za sebou. Tým vývojářů vede specialista na paštiky pocházející z Belgie. Velký úspěch společnost Alimpex - Maso, s.r.o. zaznamenala v roce 2006, kdy se kromě dodávek na tuzemském trhu podařilo začít i exportovat. Dnes vyváží do 15 zemí EU a Ruska, kdy export tvoří více než polovinu realizované produkce. Mezi nejnovější exportní země v roce 2009 patří Dánsko, Velká Británie, Německo, Polsko, Španělsko, Slovinsko, Slovensko, Rakousko, Maďarsko, Litva, Bulharsko, Rumunsko  a dalších.

Vedle nové značky Pâté du Chef  jsou na trhu již delší dobu  značky Torus, Krajanka a Danela. Pro každou značku je charakteristické jak její balení a receptura, tak i její cenová relace. Výroba pokrývá celkovou škálu pasterovaných, čili čerstvých paštik. Během posledních deseti let si všechny naše značky našli svoji širokou klientelu a s roční výrobou okolo 2500 tun pro tuzemský i zahraniční trh  se výrobna řadí mezi největší v ČR.

1) Gurmánský zážitek - paštiky Pâté du Chef

Od roku 2008 je Český trh obohacen o nové delikatesní paštiky prémiové značky Pâté du Chef. Čerstvé paštiky jsou stále populárnější a ze strany zákazníků se zvyšuje poptávka po neobvyklých kombinacích chutí, vůní, ale i balení. To vše paštiky Pâté du Chef splňují. Na místní trh přináší také netradiční receptury, které uspokojí i náročné gurmány.

Zajímavé je především spojení masové chuti se sladkým ovocem. To si můžeme například vyzkoušet v bruselské paštice s brusinkami, která se stala nejoblíbenější a dnes nejprodávanější paštikou na českém trhu.

Není to však pouze brusinková paštika, která nabízí netradiční zážitek chuťovým buňkám. Stejně chutná je například takzvaná Mousse de Cannard se šampaňským (jemná kachní paštika) nebo jemná husí pěna s rozinkami. Další zajímavé ingredience, jenž se při výrobě paštik Pâté du Chef používají, jsou pomeranče, portské víno, různé druhy barevných pepřů, vanilka či dokonce ananas. Škála příchutí je neomezená.

Netradiční příchutě, kompaktnější a plnější struktura, jenž dodává výrobku masovější chuť naznačují, že paštiky Pâté du Chef jsou tou pravou delikatesou, která obohatí každý jídelní stůl a je vhodným doplňkem na nejrůznějších slavnostech.

Vyzkoušet lze například paštiky Pâté du Chef servírované jako předkrm tradičním způsobem, který pochází ze západní Evropy přesněji z Francie a Belgie. Paštika se nakrájí na tenké plátky, jenž se podávají na talíři společně se zeleninovou a ovocnou oblohou doplněnou o sladký ovocný džem. Vytvoří tak lahodnou kombinaci. Paštiky Pâté du Chef lze také využít při přípravě menších pokrmů – jednohubek. Delikatesou je například srnčí paštika podávaná v grilovaném žampionu s čerstvým tymiánem nebo lososová paštika na křupavém toustu se sýrovou zálivkou a koprem.

2) O výrobně paštik – Dobřejovice

Firma Alimpex - Maso, s.r.o. byla založena v roce 1999. Od této doby se specializuje na výrobu a vývoj pasterovaných paštik. Výrobna paštik Pâté du Chef je dnes situována nedaleko Prahy v Dobřejovicích, kde vzrostla v roce 2004 moderní výrobna s kapacitou 6000 tun chlazených paštik ročně. Tato výrobna splňuje nejpřísnější hygienické předpisy. Velký úspěch společnost Alimpex - Maso, s.r.o zaznamenala v roce 2006, kdy se kromě dodávek na tuzemském trhu podařilo začít i exportovat.

Nejnovější úspěch společnost zaznamenala v rámci prestižní soutěže „Nejlepší novinka 2009". Zde se paštiky Pâté du Chef umístily na prvním místě v kategorii mastných produktů. Jednalo se o paštiky s brusinkami z vepřových jater a paštiky se šampaňským, pomeranči, nebo portským vínem, pro které je typické přidání kachních jater. Vítězné výrobky byly vyhlášeny na základě výzkumu o nových výrobcích, inovacích a vývoji provedeného na reprezentativním vzorku domácností. Do programu byly zahrnuty pouze nové a inovované výrobky uvedené na český trh v období předchozího roku a půl.

Společnost Alimpex - Maso, s.r.o se zasloužila o vznik nových druhů výrobků, prodávaných v chlazených samoobslužných pultech. Zákaznické, kalibrované balení si spotřebitelé velmi rychle oblíbili. Od chvíle rozvoje výroby bylo jasné, že další vývoj a prodej se budou vždy orientovat nejen na kvalitní a chutný výrobek, ale také na zajímavé a snadno použitelné balení. Inspirace byla nalezena také v zahraničí, kde se paštiky jako bruselská nebo provensálská úspěšně prodávají již celá desetiletí. Zároveň byla pozornost poutána i na čistě specifické české výrobky (např. mandlová paštika). Na trh se dostaly nové druhy a příchutě s různými kombinacemi koření, bylinek, ořechů, rozinek a podobně. Paštika od té doby již není pouze klasickým uzenářským výrobkem se solí a základním kořením, ale posunula se díky své rozmanitosti ingrediencí a příchutí směrem k lahůdkářským výrobkům.

V roce 2007 gastronomii povznesl začátek výroby plátků a "tradičních zdobených paštik". V roce 2008 ztrojnásobila společnost objem prodávaných výrobků oproti roku 2004. Dnes exportuje do 15 zemí EU a Ruska, kdy export tvoří více než polovinu realizované produkce. Mezi nejnovější exportní země v roce 2009 patří Dánsko, vedle Velké Británie, Německa, Polska, Španělsko, Slovinska, Slovenska, Rakouska, Maďarska, Litvy, Bulharska, Rumunska a dalších.

Alimpex - Maso, s.r.o zde zaměstnává cca. 100 zaměstnanců. Roční produkce výrobny paštik v Dobřejovicích se pohybuje nad 2 500 tun paštik ročně. Výroba paštik Pâté du Chef je držitelem evropských standardů (BRC, IFS aj) a pochlubit se může též certifikátem BRC levelu A, který získala již podruhé za sebou. Tým vývojářů vede specialista na paštiky pocházející z Belgie.

Firma Alimpex Maso a.s. se již deset let zabývá prodejem a vývojem pasterovaných paštik. Za zmíněnou dekádu prošel sektor paštik velkou změnou. Historie paštik tedy sahá do poloviny 90. let minulého století. Tehdy se pod značkou "Krajanka" rozběhla v Praze výroba pasterovaných paštik, v plastových, pro zákazníka praktických obalech. Velké množství zákazníků vyměnilo nechlazené konzervy za chlazené plastové vaničky s nesrovnatelně lepší kvalitou produktu. Do té doby se chlazené paštiky v Česku prodávaly převážně za lahůdkovým pultem, po zvážení zabalené do papíru.

3) Historie paštik a jejich výroba

Není snad nikdo, kdo by neochutnal paštiku. Jako děti jsme jí dostávali namazanou na chléb k svačině či večeři a ani jako dospělí jí často neodoláme. Málokdo ovšem ví, že paštiky mají bohatou tradici nejen u nás, ale i ve světě. Tato pochoutka je v mnoha zemích považována za vrchol vyspělé gastronomie a její přípravě je věnováno velké množství času. Paštika se v německém jazyce nazývá Pastate, francouzsky Pâté, původ tohoto slova však pochází z italského označení těsta, nebo-li pasta.

Odkud tedy paštiky ve skutečnosti pochází? Je všeobecně známo, že největšími milovníky paštik jsou Francouzi a Belgičané, kteří dovedli přípravu paštik k dokonalosti, ale paštiky v různých podobách konzumovali už ve starém Egyptě, Řecku i Římě.

Základní směs paštik je obvykle jemná a roztíratelná. Mohou do ní být vmíchány i hrubší kousky netradičních ingrediencí například ovoce, hrubé koření či zelenina. Směs se následně prováří při teplotách 100°C do úplného prohřátí. Paštiky by měly být hotové vždy několik hodin před podáváním, aby měly čas na odležení a jejich aroma se tak plně rozvinulo.

Modernější podoba paštik se připisuje štrasburskému šéfkuchaři Jeanu-Pierru Klausovi. Díky jeho paštikám, připravovaným z přetučnělých jater uměle překrmovaných hus, je už od osmnáctého století Štrasburk považován za hlavní město světa těchto pochoutek.

Ani České republice se tato pochoutka nevyhnula. První doklady o úpravách pokrmů pocházejí z doby raného feudalismu. Tehdy naši předkové využívali jako zdroj obživy hlavně zemědělství, chov dobytka, lov a obchod. Hojně se používalo vajec, mléka, hub, lesních plodů, ořechů, obilovin a masa. Právě maso bylo zvláštní kapitolou. Úpravy masa vepřového i hovězího byly ve středověké české kuchyni rozšířené. Maso se vařilo, peklo a připravovaly se z něj také první české paštiky. Bylo podáváno při výjimečných příležitostech a oslavách hlavně u královského dvora, kde na jídelníčku hrály prim právě paštiky. Ty se připravovaly z masa tetřevů, holubů, kachen, drobného ptactva, tresek, úhořů a raků.

Domácí výroba paštiky byla rozšířena hlavně na vesnicích při zabíjačce. Základními surovinami byly plec a játra. Ve venkovských kuchyních nemohla být o přesném receptu řeč. Techniky přípravy byly sice vždy téměř stejné, ale suroviny byly pokaždé trochu jiné.

4) Paštiky jako dárek

„Paštika jako dárek" může být pro někoho na první pohled zvláštní nápad. Ne však pro ty, kdo vědí, že paštiky se neservírují pouze na chlebu, a že při skutečně odborné a pečlivé přípravě je lze považovat za vrchol vyspělé gastronomie. Dnes jsou již v obchodech takové druhy paštik, které můžeme směle chápat jako dárek pro člověka, který je považován za gurmána nebo má prostě jen rád dobré a kvalitní potraviny.

Dárky v podobě potravin jsou všeobecně velmi oblíbené. Populární jsou dárkové koše složené pouze z potravin. Nachází se zde většinou produkty, které si dotyčná osoba nekupuje každý den a výrobky, které mají určitou přidanou hodnotu (luxusní obal, značka nebo bezkonkurenční chuť). Pro tyto příležitosti nabízí značka Pâté du Chef řadu malých keramických nádob či misek, ve kterých je zabalena paštika. Například keramická nádoba ve tvaru lahve šampaňského plněná paštikou Mousse de Cannard se šampaňským je vhodným dárkem například v období Vánoc. Paštika z nádoby bude nepochybně rychle pryč, ale keramická miska nikoliv. Dárek tedy oslavenci z části zůstává.

Fantazii při výběru dárku v podobě paštiky se meze nekladou, výběr surovin je totiž prakticky neomezený. Existují v masové a zeleninové podobě, s ovocem, ořechy a dalšími zajímavými přísadami.

Tip na gurmánský dárek

Značka Pâté du Chef přichází s tipem na nevšední dárek ke každé slavnostní příležitosti. Paštikový dort zapůsobí na smysly svou vůní, chutí i svým vzhledem. Výborně se hodí pro ty, kteří si nepotrpí na sladké a bude se vyjímat na každém svátečním stole.

Jinou variantou, kterou značka Pâté du Chef přináší svým zákazníkům každý měsíc, jsou jednotlivé druhy paštik v akci zvané "paštika měsíce". Tato akce nabídla v prosinci roku 2008 opravdový kulinářský zážitek, když se spojila tradiční bruselská paštika s příchutí výborného exotického ovoce manga.

5) Druhy

Paštiky Pâté du Chef nabízí celou škálu balení a tvarů. Zde jsou některé z nich.

a) Plátky

Plátky se vyrábí ve 125g balení, jsou vhodné pro běžnou denní spotřebu. Pâté du Chef plátky se vyrábí v několika tradičních, ale i netradičních příchutích. Vybírat je opravdu z čeho, například: paštika s příchutí pomeranče, brusinek, portského, šampaňského, provensálského koření a podobně.

b) Keramika

Hezkým dárkem či ozdobou stolu mohou být keramické nádoby, které jsou k dostání v několika tvarech. Přizpůsobit tvar lze i požadavkům spotřebitele. K jarnímu a podzimnímu období se hodí například forma jablka nebo hrušky, na oslavy zase tvar láhve či dortu.

c) Speciální tvary

Do speciálních tvarů jsou vyráběny převážně paštiky určené pro pultový prodej. V prodejnách je můžeme vidět například ve tvaru: kolečko, tunýlek, obdélník, lichoběžník a jiné.

d) BIO paštika

Značka Pâté du Chef se rozhodla přizpůsobit trendům poslední doby a začala s výrobou speciální BIO paštiky pro obchodní řetězce Billa. V tuto chvíli se jedná pouze o jeden druh, a to o čistou bruselskou paštiku, což je nejprodávanější typ paštiky na světě. BIO paštika se prodává pod značkou Naše Bio v praktickém balení (plátek 125 g). Foto paštiky Naše Bio bude do 18.3.2011 uveřejněno na www.crestcom.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3