INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Společnost Škoda Transportation v těchto dnech ukončila sérii předepsaných zkoušek lokomotiv 109 E pro získání povolení k provozu na rakouské železnici. Už během několika týdnů budou moci do provozu v Rakousku zasáhnout lokomotivy Škoda 109 E. „Podle zatím předběžných výsledků byly požadavky rakouské železniční infrastruktury při posledních zkouškách splněny, a vystavení povolení k provozu by proto už nic nemělo bránit," řekl generální ředitel společnosti Škoda Transportation Josef Bernard.

K typovému schválení bylo možné některé zkoušky dokladovat měřeními z Německa, nebo České republiky. Na poslední předepsanou zkoušku radiového rušení musela přesto lokomotiva 109 E navštívit trať Vídeň – Sigmundsherberg v Dolním Rakousku.

Podobný průlom jako v Rakousku u lokomotiv 109E Škoda Transportation dosáhla také v v Maďarsku. V rámci kontraktu na modernizaci lokomotiv 71Em pro ČD Cargo prošlo v říjnu prvních patnáct nákladních lokomotiv zkouškami v oblasti Komáromu. ČD Cargo tak má k dispozici lokomotivy pro dopravu tranzitních nákladních vlaků z Maďarska a Slovenska do České republiky, bez nutnosti jejich výměny na hranicích.

Nedávno Škoda Transportation také úspěšně dokončila homologační proces nové lokomotivy Škoda 109E2 pro slovenské dráhy. Při náročném schvalování ve zkušebním provozu najely lokomotivy více než dvacet tisíc kilometrů a dnes už jsou zapsány v Evropském registru vozidel a začínají tahat vlaky v běžném provozu s cestujícími.

Třísystémová lokomotiva 109E, jejíž maximální rychlost je 200 km/hod, je určena pro provoz na tratích v ČR, Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Umožňuje plynule přejíždět území s rozdílnými napájecími systémy, a to se stejnosměrným napětím 3 kV nebo střídavým napětím 25 kV/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz, který používají v Německu a Rakousku.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3