Společnost U1 se specializuje zejména na netypické administrativní a komerční prostory, kde je kladen důraz především na design v kombinaci s funkčností a kvalitou. U1 má velmi silné know-how zejména při vybavování interiérů IT společností. Slyšeli jste někdy výraz „zařízení interiéru v googlovském stylu"? To je přesně to, co U1 firmám dodává - vytváří kreativní pracovní prostředí s dostatečným množstvím relaxačních zón a odpočinkových místností.
Proč vlastně relaxační zóny a další vychytávky sloužící k odreagování zaměstnanců a ke snížení pracovního stresu? Odpověď je jednoduchá: odpočatí zaměstnanci nezlobí a lépe pracují. Což ostatně dokládá i reportáž ČT, ve které se můžete „projít" místnostmi, na jejichž interiérech se společnost U1 podílela (AVG Technologies, CANMET, KENTICO, NETSUITE, SOLARWINDS, XACTI...): http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/173621-odpocati-zamestnanci-nezlobi-a-lepe-pracuji/ .
Společnost U1 se nezabývá pouze zařizováním firemních prostor, ale vybavuje i státní instituce, školy a velká obchodní centra (např. Nová Karolina v Ostravě). Při realizacích firma řeší technologicky náročné projekty, jako jsou například speciální svítící baldachýny, telefonní kruhová kabina či vzrostlé stromy zasazené do atrií či interiérů budov.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.