INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Důvěra v zotavení evropského hotelového průmyslu v roce 2011 dramaticky stoupla. Potvrzují to výsledky pravidelného průzkumu mezinárodní právnické firmy DLA Piper, které uvádějí, že 67 % respondentů z oblasti evropského hotelového managementu očekává v letošním roce vzestup trhu. V USA stejný průzkum potvrdil dokonce 88 % optimistů. V roce 2010 bylo podobně optimistických pouze 27 % dotázaných mezi evropskými hotelovými manažery.

Téměř čtvrtina respondentů připisuje svůj optimistický výhled kvalitnějším provozním schopnostem hotelů, zvláště v souvislosti se současným ekonomickým klimatem. Rok 2012 pak vnímá více než třetina dotazovaných jako bod zvratu a období výhod, plynoucích ze vzrůstajícího globalizovaného trhu. Tahounem hotelového byznysu by se totiž právě od roku 2012 měly opět stát firemní zákazníci a služební cesty. Individuální turistika totiž hotely nezachrání.

„Daná zjištění jsou naprosto v souladu s trendy, které se objevují v oblasti hoteliérství již více než rok. Trh se změnil a provozovatelé hotelů se s tím museli vyrovnat – buď přehodnocením jejich přístupu k investicím a společnému podnikání, nebo zhodnocením jejich činností a provedením nezbytných změn," komentoval situaci Martin Severa, právník skupiny Real Estate DLA Piper.

Hotelové „zelenání"

Ani hotely v blízké budoucnosti nemine trend environmentálního přístupu k podnikání. U problematiky tzv. zelených akreditací 57 % respondentů věří, že by mohly podpořit nárůst hodnoty hotelu nebo jeho značky. Prozatím je zřejmé, že techniky podporující trvale udržitelný rozvoj v hotelové oblasti mají pozitivní dopad na výsledný zisk hotelu a jsou velmi oblíbené. 75 % respondentů již přijalo opatření v oblasti energií a 60 % využívá sofistikované recyklační metody.

Sociální sítě jako nástroj udržení zákazníků

Výsledky výzkumu poukázaly také na některé zajímavé příklady, kdy se zvýšila online interakce hotelů se svými klienty online. Na významu a oblíbenosti tak nabývají zvláště webové stránky typu Trip Advisor, Booking.com či české hotely.cz anebo SmartCestovani.cz. Například ve Velké Británii potvrdilo 45 % respondentů využití sociálních médií jako nástroje komunikace s klienty a zájemci. Uvedenému trendu však kralují Spojené státy, kde toto číslo dosáhlo plných 70 %.

„Ve společnostech je věnována čím dál větší pozornost sociálním médiím jako nástrojům pro dosažení klientů a neustálého spojení s nimi. Pokud jste však příznivcem tohoto trendu, je nutné být také dobře obeznámeni s pravidly hry, do které se tím pouštíte, a s potenciálními dopady na svou značku," upozornil Martin Severa.

(tz)

Slovo ke dni

  • Prázdninový čas po celý rok

    Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Speciální příloha

titulka web

Otevřít PDF

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3