INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Zaplněné semináře Konica Minolta potvrdily snahu firem informovat se o GDPR. Kromě technologií je třeba přizpůsobit i právní náležitosti dokumentů, získávaných souhlasů a smluv. Z dotazování více než 300 reprezentantů českých firem a veřejných subjektů vyplynulo, že největší rizika vnímají v oblasti zabezpečení databází CRM systémů, šifrování dat a v nových právních povinnostech.

Obavy mají rovněž z nárůstu administrativy spojené s povinným informováním žadatelů o využívání jejich údajů či s vyřizováním požadavků na tzv. výmaz z databáze.

O nezbytné změny se v souladu s GDPR nejčastěji zajímají zástupci nemocnic, obchodních a marketingových společností. Potvrdila to anketa mezi účastníky pěti seminářů Konica Minolta v Praze, Českých Budějovicích a Ostravě. Nová směrnice o ochraně osobních údajů vstoupí v platnost v celé Evropské unii 25. května 2018.

„Zdravotnická data v lékařských zařízeních a údaje sebrané pomocí on-line nástrojů o uživatelích, které využívají marketingové společnosti, jsou z pohledu požadavků GDPR velmi citlivými oblastmi. Jejich zabezpečení a správné nastavení firemních procesů a IT může trvat řádově několik týdnů až měsíců. Zákazníci s velkými databázemi už nemají na co čekat,“ uvedl Michal Jäger, vedoucí obchodní divize ITS Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Našim zákazníkům nabízíme audit připravenosti na GDPR, včetně zavedení nutných opatření v IT, procesní a právní oblasti. Zajistíme kompletní splnění GDPR požadavků s pojištěním standardně do výše 250 milionů korun.“

Součástí seminářů byla pomoc účastníkům s identifikací osobních údajů. Konica Minolta rovněž představila produkty spojené s optimalizací fungování firem dle požadavků GDPR. „Z pozice komplexního dodavatele jsme však nemohli zůstat pouze u HW a SW. Analýzou podnikových systémů jsme totiž mnohdy odhalili i nesrovnalosti v rámci nastavení postupů a obsahu dokumentů. Proto jsme mezi naše služby zařadili i právní revizi smluv, směrnic a jiných dokumentů,“ informoval M. Jäger.

Nejvíce se diskutovalo o zabezpečení zákaznických dat CRM systémů. Ty obsahují kromě základních informací, jako je jméno či kontakt, často také mnoho poznámek, které mohou rovněž obsahovat citlivá data a představují pro firmy rizika. Konica Minolta v této souvislosti představila řešení pro anonymizaci údajů, šifrování nebo používání přístupových práv. „Častou otázkou také bylo, zda je firma připravena na GDPR pokud splňuje zákon č. 101/2000 Sb. Odpověď je bohužel nikoli. GDPR požaduje širší systém zabezpečení než dosud platná česká legislativa,“ upozornil M. Jäger.

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů nahradí v Česku zastaralou směrnici z roku 1995. Nová pravidla se budou vztahovat na všechny společnosti bez ohledu na jejich velikost či obchodní zaměření a také na většinu orgánů veřejné správy. Přizpůsobit se budou muset všechny subjekty, které jakkoli shromažďují či manipulují s údaji o zákaznících, zaměstnancích, ale například také o pacientech, návštěvnících a podobně. Při nedodržení nařízení hrozí sankce ve výši až 20 milionů eur nebo 4 % ročního obratu, vždy podle toho, která částka je vyšší.

O společnosti Konica Minolta Holding, Inc. 

Konica Minolta, Inc. je globální technologická společnost, která poskytuje inovativní řešení pro podniky a společnosti. Silné stránky společnosti jsou v kombinaci jejích klíčových technologií v oblasti pokročilé zobrazovací techniky, optiky, snímání, nano-zpracování a oblasti materiálů. Konica Minolta vytváří nové hodnoty, které pomáhají zákazníkům řešit pracovní výzvy a procesy. V éře Internetu věcí využívá společnost svých hlubokých odborných znalostí v oblasti digitálních technologií a prochází obchodní transformací v digitální společnost, poskytující sofistikovaná řešení. Konica Minolta je zároveň aktivní při vytváření inovací ve spolupráci a spojenectví s akademickými, průmyslovými i podnikatelskými partnery.
Společnost Konica Minolta má sídlo v Tokiu a její koncernové společnosti s více než 43 000 zaměstnanci působí v 50 zemích světa. Své produkty a služby nabízí ve 150 zemích po celém světě.

O společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech

Konica Minolta Business Solutions Czech spol. s r. o. je součástí celosvětové sítě a uspokojuje potřeby, které vznikají na českém trhu, a pečuje o české zákazníky. Servisní kompetenci prokazuje certifikát nejlepší servisní organizace v Evropě za rok 2014. Pozici na trhu podtrhují i tržní podíly roku 2016 – Konica Minolta je v České republice číslo jedna v produkčním tisku s podílem 68,1 %. Lídrem trhu je i v prodeji barevných multifunkčních zařízení (38,1 %) a prodeji černobílých multifunkčních zařízení (32,9 %). Velký důraz klade rovněž na rozvoj IT služeb. Z hlediska obratu je v této oblasti české zastoupení nejúspěšnější ze všech zemí Konica Minolta regionu střední a východní Evropy. Konkrétně se zaměřuje například poskytování ERP a CRM systémů, ECM a DMS řešení, služeb spojených se zabezpečením IT infrastruktury a snížením administrativní zátěže. Konica Minolta Business Solutions Czech je zároveň výhradním distributorem produktů firmy SourceCode, BPM K2 blackpearl na českém a slovenském trhu. Více informací na www.konicaminolta.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3