INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

concePatnáct účastníků se svými deseti projekty prošlo intenzivním školením pod dohledem zkušených expertů a mentorů. Lidé z JICu pro ně připravili v pěti dnech program, který začínajícím podnikatelům pomůže v jejich rozjezdu. Tzv. Bootcamp, který JIC uspořádal poprvé, byl zaměřen na oblast GreenTech.

Rozložitelná náhrada za plastový materiál nebo využití recyklátu z jednorázových plen jsou příklady nápadů, které mají potenciál prorazit na trhu. Podnikat v oblasti zelených technologií by chtěl i František Ondreáš s třemi kolegy z Sciteg, a.s., kteří už delší dobu řeší problém odpadu vznikajícího z jednorázových dětských plen. "V souvislosti s dlouhotrvajícím suchem na jižní Moravě nás napadlo, že můžeme likvidovat velkoobjemový odpad použitých jednorázových plen a zároveň z nich získávat jejich funkční část, absorpční jádro. Právě to zabraňuje propouštění moči, stejně tak by mohlo zadržovat i vodu v půdě a být využitelným materiálem v zemědělství,“ vysvětluje svůj podnikatelský záměr Ondreáš.

Další projekty se zabývaly třeba sdílenou jízdou ve městech, hydroponií neboli pěstováním rostlin v živném roztoku, výrobou mobilních zelených stěn a střech, inteligentním závlahovým systémem nebo využíváním odpadního tepla v budovách. Daniel Kopkáně zase navazuje na svou dlouhodobou práci v oblasti výzkumu progresivního materiálu, který chytrým způsobem pracuje s tepelným zářením a vytváří tak výrazně kvalitnější stín než běžné materiály. ”Docení to všichni, kdo potřebují v horkých měsících ochránit proti spalujícímu žáru slunka. Materiál je vhodný i pro městskou architekturu. Využít ho můžou třeba kavárníci a stánkaři na rozpálených tržištích nebo pořadatelé festivalů,” doplňuje Kopkáně.

JIC se rozhodl udělat akci tohoto rozsahu na téma zelených technologií úplně poprvé. Přihlásilo se patnáct lidí s deseti nápady. Pět dní se jim věnovali zkušení experti a mentoři. Budoucí podnikatelé se tak naučili mít lepší povědomí o trhu, vydefinovat svůj produkt a dostat zpětnou vazbu od profesionálů z oboru. “Jsme rádi, že mezi hosty a mentory byli zástupci firem jako je Tierra Verde, VIA ALTA, Cleverfarm nebo PSI, které jsou v oblasti zelených technologií na trhu úspěšní,“ říká vedoucí akce Bootcamp Hana Šudáková. Mezi startupisty byli mimo jiné vědci a výzkumníci, kteří se zabývají třeba vývojem materiálů nebo stavebnictvím. „Bylo vidět, jak jsou všichni tematicky stejně naladěni a dovedli si i navzájem hodnotně poradit,” dodává Šudáková.

GreenTech: čisté technologie pro udržitelnou budoucnost

Spotřeba neobnovitelných zdrojů roste a negativní dopad naší činnosti na planetu také. Čisté technologie se zdají být jedním z možných řešení ekologické krize. Ukazují nám, jak se vzácnými zdroji zacházet šetrně a úsporně, a tím prospívat nejenom životnímu prostředí, ale také našim peněženkám.
Pojmy čistá, zelená či environmentální technologie se vztahují k technologiím, které se chovají šetrně k přírodním zdrojům, snaží se o jejich zachování a zamezují negativním dopadům na životní prostředí. Do oboru GreenTech spadá energická úspornost a čistá energie, udržitelné vodní hospodářství, materiálová a zdrojová úspornost a zodpovědná spotřeba.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Vesnice, jak ji možná neznáte

    Lidé na vsi jsou prý konzervativní, zaostalí a možná i hloupí. Ano, tak o nich často smýšlí zejména město. Avšak mýlí se, jak ukázal i čerstvý průzkum Asociace malých a střeních podniků a živnostníků ČR. Vyšlo jim, že zemědělci jsou v digitalizaci dál než průmysl. K čemu nejmodernější technologie využívají? Například satelitní navigaci k zjišťování dat o svých pozemcích a pěstovaných plodinách. Sbírají informace všude tam, kde potřebují znát přesnou situaci online. Není pro ně ani neznámý pojem internet zvířat, i na venkově se daří umělé inteligenci... V rostlinné i živočišné výrobě se už bez systémů tzv. přesného zemědělství neobejdou. A to se venkované musí vyrovnat s překážkami, které v městských aglomeracích nemají, kupříkladu se špatným pokrytím vysokorychlostními internetovými službami nebo s horším přístupem k investičním...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE