INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Petr Novak CEO Kalkulator cz 1Kalkulátor.cz se stal známou online platformou, s níž zájemci mohou ušetřit ročně nemalé množství peněz. Ať jednotlivci, domácnosti, nebo malé firmy. Úspory se mohou týkat plateb za elektřinu, plyn, pojištění rodinného domu, povinného ručení, internetového připojení a jiných oblastí.

Tato služba je navíc pro zadavatele zdarma. Boří rovněž mýty o tom, že 20 let stejný dodavatel energií je optimální finanční řešení. Porovnávání dat v procesech Kalkulátoru.cz není hříčka náhod či zábava, ale sofistikovaná cesta k tomu, aby klient dostával služby nejen perfektní, ale také v optimální cenové hladině. Jak Kalkulátor.cz funguje a co je jeho cílem, o tom jsem hovořila s ředitelem Petrem Novákem:

Co vedlo ke vzniku platformy Kalkulátor.cz? Bylo to na základě osobní zkušenosti se změnou dodavatele elektřiny a plynu? Náhoda? Volné konkurenční prostředí?

Od samé prvotní myšlenky jsme chtěli přinést koncovému zákazníkovi především nezávislou možnost, díky které ušetří náklady na služby, které běžně používá. Představte si to jako rodinný dům. Málokdo má v současné době dostatek financí na vlastní bydlení, proto jsme tu my a zákazníkovi pomůžeme vyřídit nejvýhodnější hypotéku. Následně pro vás zajistíme pojištění domu i domácnosti, abyste měli klidné spaní. Ke každé domácnosti patří elektřina, i proto jsou zde naše služby, a srovnáme vám všechny dostupné tarify v rámci elektřiny a plynu. Když máte dům, tak většinou máte i auto, proto vám najdeme takové povinné ručení a havarijní pojištění, které bude odpovídat vašim potřebám. A protože chceme, aby nabídka byla opravdu komplexní, tak vám poradíme rovněž ohledně tepelného čerpadla, fotovoltaiky, a zařídíme i případné financování půjčkou. V neposlední řadě pak vybereme i nejlepší internetové připojení, televizi a mobilní tarify. Taková komplexní nezávislá služba tady na trhu chyběla.

Kalkulator ilustracniNa jakém principu fungujete? A co to stojí zákazníka, když využije vašich služeb?

Zákazníkovi, na základě jím zadaných údajů, vybereme nejvhodnější řešení, vysvětlíme mu úsporu, zpracujeme veškerou smluvní dokumentaci, aniž by on musel dělat něco víc, než nám dát svoje údaje a podepsat smlouvu. Vše je z naší strany zdarma, jsme placeni z provizí dodavatelů a partnerů, se kterými spolupracujeme.

Čím vším se dnes tedy zabýváte a jaká je úvaha do budoucna?

Chceme zákazníkům doručit ty nejvhodnější služby. Spustili jsme funci tzv. hlídacího vlka, našim klientům totiž také hlídáme termín, kdy jim jejich smlouvy končí, a navrhujeme nové, lepší řešení, pokud je dostupné. Do budoucna chceme zvýšit počet transakcí, které děláme čistě online, bez zapojení našeho callcentra.

Působíte pouze on­line?

Působíme online s tím, že část transakcí proběhne bez účasti našich prodejců a část transakcí řeší naši specialisté na telefonu, typicky u složitějších služeb, kdy je třeba získat více informací.

Pracujete s velkým počtem dat. Chystáte se zapojit také umělou inteligenci?

Ano, teď spouštíme projekt se zapojením umělé inteligence na hodnocení našich hovorů tak, abychom zlepšovali kvalitu a efektivitu našich prodejců. Do budoucna počítáme s využití AI pro navolávání kontaktů, zjišťování zákaznické spokojenosti apod.

I když ceny energií klesají, lze stále za jejich platby ušetřit nemalé peníze, pokud zvolíme jiného dodavatele. Je to váš hlavní argument k tomu, aby lidé více nad smlouvami, které mají, přemýšleli?

Rozhodně, lidé by se měli snažit mít alespoň přehled o tom, jaká je situace na trhu a kolik dnes svým dodavatelům platí. My jim rádi srovnáváme nabídky a vybereme tu nejvhodnější, ale prvotní impulz k tomu musí udělat koncový zákazník.

Kalkulator vybaveni kuchyneNemění se však jen platby za jmenované, ale třeba i za povinné ručení, za některé další druhy pojištění, roste i cena vody, a časem možná občanům přibydou další poplatky. Na tom všem se dá při náležitém a průběž­ném srovnávání stále dost ušetřit...

Jistě, ušetřit se dá stále dost. Lidé jsou již zvyklí používat srovnávače zboží, anebo si takové srovnání udělají sami, když si například chtějí koupit novou televizi. Zjistí, že jsou schopni ušetřit většinou nižší jednotky tisíc. U služeb změnou dodavatele ušetří často mnohem více a za mnohem méně práce. Bohužel stále je na trhu většina domácností, které zbytečně přeplácejí tisíce korun ročně, a to je něco, co bychom chtěli do budoucna změnit. Srovnávat ceny zboží se již zákazníci naučili, naším cílem je, aby začali srovnávat také ceny služeb, protože srovnávat se vyplatí.

Ne každý se ale naučil využívat srovnávače, ne každý jim věří. Jak před takovými oponenty obhajujete výhody, které umíte zajistit, zejména tedy ušetřit peníze?

Se zákazníkem vždy pečlivě zkonzultujeme, jaký má zájem. Ne každý chce nutně nejnižší cenu, někdo může chtít kratší, nebo delší úvazek, doplňkové služby v pojištění a tak dále. Snažíme se, aby se k nám lidé vraceli, není naší snahou na nich jednorázově vydělat.

Jenže mnozí z nás se měnit dodavatele bojí, drží se svých osvědčených firem, které jim nabízejí historickou jistotu, i když za draho. Má to logiku?

Začnu tím, že spolupracujeme pouze s ověřenými dodavateli. Z pohledu zákazníka chápeme jisté obavy, kolikrát se setkáváme s případy, kdy si zákazníci myslí, že jim přijedou vyměnit „trubky“, když budou měnit dodavatele plynu. Ale obava je opravdu zbytečná, jde pouze o administrativní úkony, kdy podepíšete novou smlouvu a o všechno ostatní už se postaráme my. Na tomto místě bych všechny rád vyzval, ať to vyzkouší, vytvořením kalkulace se k ničemu nezavazují a pouze zjistí, kolik by mohli jinde ušetřit. Navíc naši specialisté jim dokážou celý proces přechodu k novému dodavateli srozumitelně vysvětlit, a pak i opatrní zájemci sami poznají, že se není čeho obávat. Konečné rozhodnutí je vždy na zákazníkovi.

Merak energoJak rostou počty těch, kteří jsou s vámi spokojeni?

Vznikli jsme před čtyřmi lety a jsem moc rád, že mnoho klientů se k nám vrací opakovaně, případně využívá služeb hlídacího vlka, který jim nastavení jejich služeb ošetří.

Služby nabízíte také menším firmám, mikrofirmám. Co od vás mohou očekávat? S čím jim pomůžete?

U malých firem je situace podobná jako u re­tailových zákazníků, srovnáme jim nabídky na trhu, a případně pomůžeme se změnou dodavatele.

A jak náročná je změna dodavatele? Jak dlouho trvá a co pro ni musí člověk udělat?

Není vůbec náročná, naši specialisté s vámi zkonzultují vhodné nabídky, vy si vyberete, která se vám líbí, a smlouvu podepíšete online. My pak zařídíme vše ostatní za vás. Pokud máte platnou fixaci u stávajícího dodavatele, nastavíme vám službu hlídacího vlka a včas se vám ozveme, abychom vám srovnali možnosti v době, kdy pro vás bude přechod dávat z hlediska úspor smysl.

Co považujete za největší úspěch Kalkulátoru.cz?

Jsme firma, která vyrostla v prostředí startupového inkubátoru firmy Creative Dock, nestojí za námi například banka, která může chtít klienty využít pro prodej svých dalších služeb. Za čtyři roky naší existence jsme se etablovali na trhu a jsme vlkem mezi srovnávači.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3