INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

1 edaTuzemské restaurace trpí. Dva týdny od uzavření se jejich prodeje propadly podle platebních údajů společnosti Edenred o plných 83 procent. Mnohé bojují a vydávají jídla z okének nebo je posílají prostřednictvím rozvážkových služeb, ale čísla ukazují, že odvětví je v historicky nejhorší krizi.

Teď se navíc velká část z nich bojí, že jim definitivně zlomí vaz odliv zákazníků kvůli chystanému stravenkovému paušálu.

„Restaurace bojují, snaží se nabízet jídla z okénka a prodávají je i prostřednictvím dovážkových služeb, ale mají to velmi složité. Jestliže v prvním týdnu jsme zaznamenali pokles obědových transakcí na 19 procent běžného stavu, minulý týden se propad ještě mírně zvýšill a celkový pokles trhu je již 83 procent. Některé restaurace totiž jen uvařily jídla ze surovin, které měly nakoupené a dál v prodeji přes ulici nepokračují, většina pokračujících pak nakoupila nových surovin méně a vaří menší počet jídel za den“ říká generální ředitel společnosti Edenred Nicolas Eich.

Restauratéři se přitom již pomalu musí připravovat na další ránu. Tou je zavedení stravenkového paušálu, který plánuje ministerstvo financí. Podle průzkumu společnosti STEM/MARK pro firmu Edenred mezi 215 tuzemskými restauracemi se téměř 40 procent z nich domnívá, že paušál by způsobil takový odliv strávníků, který by pro ně byl doslova „likvidační“. „Průzkum jsme přitom pořídili ještě před propuknutím koronavirové krize, dnes je výchozí situace restaurací mnohem horší,“ říká Nicolas Eich.

Ministerstvo financí plánuje paušál zavést vedle současné podpory závodního stravování. Restaurace ale mají z náhrady stravenek paušálem kvůli hrozícímu odlivu zákazníků a poklesu tržeb výrazné obavy. Pro zavedení paušálu vedle stravenek a jídelen je tak podle STEM/MARK pouhých 14 procent restauratérů, naopak podporu současnému stravenkovému systému vyjádřilo 62 procent oslovených provozoven.

Stravenky totiž tvoří významnou část restaurací zejména v době obědů. Pro šest z deseti restaurací stravenky zajišťují více než 30 procent tržeb v době obědů. Pro pětinu restaurací je to pak dokonce přes polovinu obědových plateb. „Odtud jednoznačně pramení existenční obavy restauratérů. Pokud lidé dostanou paušál namísto stravenek, své peníze rozdělí na mnoho aktivit a jídlo z restaurací bude pouze jednou z nich,“ říká šéf Edenredu Eich.

Poznámka:
Pokles trhu Edenred vypočetl z dat z transakcí s nejrozšířenější obědovou stravenkovou kartou Ticket Restaurant Card, kterou platí za jídlo 180 tisíc tuzemských zaměstnanců. Do statistiky byly použity jen transakce v restauracích.

Data z průzkumu STEM/MARK
(215 restaurací a jídelen přijímajících stravenky, 26. února – 6. března 2020)

Kdybyste měli možnost výběru, čemu byste dali přednost?

* zachovat současný systém beze změny nebo zachovat pouze elektronické stravenky

Jaký podíl tržeb vám přinášejí stravenky a stravenkové karty během této doby oběda?
Odhad podílu tržeb Průměr Median Min/Max
všední dny 11:00 až 14:30 hodin) 39,8 40 1/100

▬▬

Edenred ČR obsluhuje 700 000 každodenních uživatelů z řad zaměstnanců, kterým poskytuje služby v síti 57 000 partnerských provozoven. V oblasti digitalizace patří k lídrům českého trhu. Stravenky a volnočasové benefity jsou na dispozici na jedné platební kartě Edenred Benefits. Karta umožňuje platbu mobilními aplikacemi Apple Pay a Google Pay. Čerpání benefitů je možné on-line díky platformě Edenred Benefity Café.

Skupina Edenred je každodenním společníkem ekonomicky aktivních lidí. Její špičková zprostředkovatelská platforma propojuje 50 milionů uživatelů z řad zaměstnanců se 2 miliony partnerů z řad obchodníků prostřednictvím 830 tisíc klientů z řad podniků ve 46 zemích. V roce 2018 díky svému globálnímu technologickému vybavení skupina Edenred zpracovala 2,5 miliardy transakcí plateb pro zvláštní účely, provedených zejména prostřednictvím mobilních aplikací, on-line platforem a karet, přičemž jejich celkový objem dosáhl téměř 30 miliard eur.
Na 10 000 pracovníků skupiny se zasazuje o zlepšování života zaměstnanců, zvyšování výkonnosti podniků i růst obratu obchodníků, a to prostřednictvím tří hlavních oblastí činnosti:
- zaměstnanecké výhody (výživa, stravování, spokojenost, volný čas, kultura, osobní služby);
- řešení profesionální mobility (palivo, mýtné, údržba, služební cesty);
- doplňková řešení: služby korporátních plateb (virtuální platební karty, identifikované bankovní převody, dodavatelské platby), incentivy a odměny (dárkové platformy a karty, motivační programy) a veřejné sociální služby.
Společnost Edenred je kótována na pařížské burze Euronext a je součástí následujících indexů: CAC Next 20, FTSE4Good, DJSI Europe a MSCI Europe.

Více informací naleznete na: www.edenred.com 

 

 

Slovo ke dni

  • Vztahy nejen v businessu: účel vs. trvalá hodnota

    V poslední době slýchám od lidí z businessu poznámky, že žijeme přesně v takové zemi, jakou si zasloužíme. Když nějaká taková věta či úvaha zazní, ptám se, co přesně je tím myšleno. Pokaždé se dostaneme k tomu samému. Ke kvalitě vztahů mezi lidmi. Začíná být normou, že když vztah poslouží svému účelu, vyšumí. Není to přátelství ani partnerství. Spíše hra na ně. Něco, co vypadá vznešeně. Tváří se, že to má hloubku. Přitom je to prospěchářské a jednostranné. A jakmile je dosaženo cíle, expirační lhůta se nemilosrdně naplňuje. A jak řešení vidí podnikatelé? Naučit se žít takové vztahy, které mají hodnotu – kde jsme ochotni na sebe brát závazky a investovat do vzájemnosti. Kvalitní mezilidské vztahy každému jednotlivci pomohou překročit vlastní stín. A stejně důležité jsou i pro úspěch a rozvoj v podnikání. Kateřina Šimková

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3