INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

1 edaTuzemské restaurace trpí. Dva týdny od uzavření se jejich prodeje propadly podle platebních údajů společnosti Edenred o plných 83 procent. Mnohé bojují a vydávají jídla z okének nebo je posílají prostřednictvím rozvážkových služeb, ale čísla ukazují, že odvětví je v historicky nejhorší krizi.

Teď se navíc velká část z nich bojí, že jim definitivně zlomí vaz odliv zákazníků kvůli chystanému stravenkovému paušálu.

„Restaurace bojují, snaží se nabízet jídla z okénka a prodávají je i prostřednictvím dovážkových služeb, ale mají to velmi složité. Jestliže v prvním týdnu jsme zaznamenali pokles obědových transakcí na 19 procent běžného stavu, minulý týden se propad ještě mírně zvýšill a celkový pokles trhu je již 83 procent. Některé restaurace totiž jen uvařily jídla ze surovin, které měly nakoupené a dál v prodeji přes ulici nepokračují, většina pokračujících pak nakoupila nových surovin méně a vaří menší počet jídel za den“ říká generální ředitel společnosti Edenred Nicolas Eich.

Restauratéři se přitom již pomalu musí připravovat na další ránu. Tou je zavedení stravenkového paušálu, který plánuje ministerstvo financí. Podle průzkumu společnosti STEM/MARK pro firmu Edenred mezi 215 tuzemskými restauracemi se téměř 40 procent z nich domnívá, že paušál by způsobil takový odliv strávníků, který by pro ně byl doslova „likvidační“. „Průzkum jsme přitom pořídili ještě před propuknutím koronavirové krize, dnes je výchozí situace restaurací mnohem horší,“ říká Nicolas Eich.

Ministerstvo financí plánuje paušál zavést vedle současné podpory závodního stravování. Restaurace ale mají z náhrady stravenek paušálem kvůli hrozícímu odlivu zákazníků a poklesu tržeb výrazné obavy. Pro zavedení paušálu vedle stravenek a jídelen je tak podle STEM/MARK pouhých 14 procent restauratérů, naopak podporu současnému stravenkovému systému vyjádřilo 62 procent oslovených provozoven.

Stravenky totiž tvoří významnou část restaurací zejména v době obědů. Pro šest z deseti restaurací stravenky zajišťují více než 30 procent tržeb v době obědů. Pro pětinu restaurací je to pak dokonce přes polovinu obědových plateb. „Odtud jednoznačně pramení existenční obavy restauratérů. Pokud lidé dostanou paušál namísto stravenek, své peníze rozdělí na mnoho aktivit a jídlo z restaurací bude pouze jednou z nich,“ říká šéf Edenredu Eich.

Poznámka:
Pokles trhu Edenred vypočetl z dat z transakcí s nejrozšířenější obědovou stravenkovou kartou Ticket Restaurant Card, kterou platí za jídlo 180 tisíc tuzemských zaměstnanců. Do statistiky byly použity jen transakce v restauracích.

Data z průzkumu STEM/MARK
(215 restaurací a jídelen přijímajících stravenky, 26. února – 6. března 2020)

Kdybyste měli možnost výběru, čemu byste dali přednost?

* zachovat současný systém beze změny nebo zachovat pouze elektronické stravenky

Jaký podíl tržeb vám přinášejí stravenky a stravenkové karty během této doby oběda?
Odhad podílu tržeb Průměr Median Min/Max
všední dny 11:00 až 14:30 hodin) 39,8 40 1/100

▬▬

Edenred ČR obsluhuje 700 000 každodenních uživatelů z řad zaměstnanců, kterým poskytuje služby v síti 57 000 partnerských provozoven. V oblasti digitalizace patří k lídrům českého trhu. Stravenky a volnočasové benefity jsou na dispozici na jedné platební kartě Edenred Benefits. Karta umožňuje platbu mobilními aplikacemi Apple Pay a Google Pay. Čerpání benefitů je možné on-line díky platformě Edenred Benefity Café.

Skupina Edenred je každodenním společníkem ekonomicky aktivních lidí. Její špičková zprostředkovatelská platforma propojuje 50 milionů uživatelů z řad zaměstnanců se 2 miliony partnerů z řad obchodníků prostřednictvím 830 tisíc klientů z řad podniků ve 46 zemích. V roce 2018 díky svému globálnímu technologickému vybavení skupina Edenred zpracovala 2,5 miliardy transakcí plateb pro zvláštní účely, provedených zejména prostřednictvím mobilních aplikací, on-line platforem a karet, přičemž jejich celkový objem dosáhl téměř 30 miliard eur.
Na 10 000 pracovníků skupiny se zasazuje o zlepšování života zaměstnanců, zvyšování výkonnosti podniků i růst obratu obchodníků, a to prostřednictvím tří hlavních oblastí činnosti:
- zaměstnanecké výhody (výživa, stravování, spokojenost, volný čas, kultura, osobní služby);
- řešení profesionální mobility (palivo, mýtné, údržba, služební cesty);
- doplňková řešení: služby korporátních plateb (virtuální platební karty, identifikované bankovní převody, dodavatelské platby), incentivy a odměny (dárkové platformy a karty, motivační programy) a veřejné sociální služby.
Společnost Edenred je kótována na pařížské burze Euronext a je součástí následujících indexů: CAC Next 20, FTSE4Good, DJSI Europe a MSCI Europe.

Více informací naleznete na: www.edenred.com 

 

 

Slovo ke dni

  • Porážíme Japonsko

    Češi trpí komplexem malosti. A proto každá zpráva, že jsme v něčem před giganty, potěší. Teď jsem si s gustem přečetl informaci, že jsme se zařadili do první třicítky zemí v online podnikání. Za námi se octly takové státy jako Itálie nebo Japonsko. Hodnotil se počet uživatelů internetu a vyspělost logistických služeb. Sám vím, jak úspěšně si vede například Zásilkovna, která velmi rychle expanduje nejen v ČR, ale i okolních státech. Už delší dobu je známo, že patříme k nejlepším na světě v užívání bezkontaktních plateb. A našlo by se toho víc, co povzbudí naši národní hrdost. Jak známo, mezi Goliáši není malý David bez šance, jak se píše v Bibli a jak jsme se o tom v historii mnohkrát přesvědčili.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2021

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOB tsoft   EON EG 2017 107  icom
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví

PSC 0175

Češi budou nové věci vymýšlet stále 5. říjen 2020

Josef KratochvílJe obdivuhodné, kolik českých firem, vysokých škol, výzkumných organizací a dalších subjektů v uplynulém půlroce nacházelo nová řešení pro to, aby mohly existovat dál, rozvíjet výrobu a služby. Nabízet trhu to, co nejvíce potřebuje. Vznikly nové produkty, zrodily se ojedinělé postupy práce, ke slovu se dostaly špičkové technologie i efektivnější organizace procesů. Znamená to, že potenciál tvořivosti nabral na obrátkách, aktivoval se.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE