INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

avata„Známe své zákazníky,“ vzkazují podle průzkumu Zmapování sousedského nakupování zástupci maloobchodních prodejen, hotelů a restaurací v České republice. Ti se k nim na oplátku rádi vrací, v každém regionu z odlišných důvodů. Pro štamgasty v Praze je důležitý rozmanitý sortiment, v Ostravě vstřícný personál.

V Brně zase ocení, když provozovatelé znají jejich oblíbený produkt. Průzkum Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a společnosti MAKRO byl proveden v rámci příprav na třetí ročník MAKRO Dne soukromého podnikání, který se koná 9. října.

Podle názoru provozovatelů se zákazníci do provozoven vracejí především kvůli kvalitním produktům a službám. Toto kritérium je pak nejdůležitější v oblasti hotelnictví. V maloobchodních prodejnách je pro zákazníky důležitý rozmanitý sortiment a poloha v místě bydliště. Téměř tři čtvrtiny dotazovaných podnikatelů uvedly, že se k nim většina zákazníků vrací.

Svou roli v loajalitě zákazníků hraje také vztah, který k nim má provozovatel podniku. Podle průzkumu zná majitel či obsluha v polovině provozoven všechny nebo většinu zákazníků jménem. Více než dvě třetiny provozovatelů pak uvedly, že znají preference svých věrných zákazníků. Poměrně překvapivě se v preferencích zákazníků více orientují maloobchodní prodejny.

A co táhne štamgasty regionálně? V Čechách jsou to kvalitní služby a produkty, rozmanitý sortiment a vzdálenost od domova, Moravané zase preferují osobní vazby a oslovení jménem. Ve Slezsku je důležitý kvalitní personál, výhodná cena a a dlouhá otevírací doba.

Průzkum jsme realizovali ve spolupráci s AMSP ČR jako nedílnou součást příprav na Den soukromého podnikání. Jeho výsledky nám pomáhají pochopit podnikání našich zákazníků a lépe tak reagovat na jejich potřeby. Třetím ročníkem MAKRO Dne soukromého podnikání naplňujeme náš závazek, že jako firma pracujeme pro 900.000 podnikatelů v České republice. Dále pak chceme drobné podnikatele ocenit za jejich každodenní tvrdou práci a podpořit je v získávání nových zákazníků,“ komentuje Romana Nýdrle, manažerka komunikace MAKRO.

Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP ČR, k tomu uvádí: „V asociaci dlouhodobě podporujeme lokální producenty a pěstitele, místní produkty a výhody malých živností, které je třeba udržet zejména na venkově z důvodu jejich nenahraditelnosti v infrastruktuře a obslužnosti obyvatel. Život na venkově je o mnoho jiný než ve městě, podnikatelé jsou přímo závislí na svém renomé a znalosti potřeb svých zákazníků.“

Den soukromého podnikání je celosvětovou oslavou podnikatelů, kteří svou firmu vlastní a zároveň pro ni žijí. Zveřejněním skutečných příběhů drobných živnostníků a jejich speciálních aktivit ke Dni podnikání pomáhá MAKRO rozvíjet malé a střední podnikání v České republice.

Stejně jako v loňském roce mohli podnikatelé, kteří se zaregistrovali do konce srpna, soutěžit o mediální prostor v regionálních denících. Všichni účastníci Dne soukromého podnikání od společnosti MAKRO získají promo materiály pro svou provozovnu a v průběhu září a října letošního roku také řadu zvýhodněných nabídek v prodejnách MAKRO. Den Soukromého podnikání proběhne celosvětově 9. října. Nabídku podnikatele ve svém okolí jednoduše vyhledáte na www.denpodnikani.cz.

O průzkumu

Průzkum s názvem Zmapování sousedského nakupování zpracovala pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) agentura Ipsos ve spolupráci se společností MAKRO. Proveden byl v červenci 2018 na reprezentativním vzorku 315 živnostníků a OSVČ působících v segmentu HORECA a nakupujících ve velkoobchodech MAKRO.

***

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

AMSP ČR sdružuje od roku 2001 na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, podnikatele 55+, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.

www.amsp.cz 

(tz)

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3