INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

avata„Známe své zákazníky,“ vzkazují podle průzkumu Zmapování sousedského nakupování zástupci maloobchodních prodejen, hotelů a restaurací v České republice. Ti se k nim na oplátku rádi vrací, v každém regionu z odlišných důvodů. Pro štamgasty v Praze je důležitý rozmanitý sortiment, v Ostravě vstřícný personál.

V Brně zase ocení, když provozovatelé znají jejich oblíbený produkt. Průzkum Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a společnosti MAKRO byl proveden v rámci příprav na třetí ročník MAKRO Dne soukromého podnikání, který se koná 9. října.

Podle názoru provozovatelů se zákazníci do provozoven vracejí především kvůli kvalitním produktům a službám. Toto kritérium je pak nejdůležitější v oblasti hotelnictví. V maloobchodních prodejnách je pro zákazníky důležitý rozmanitý sortiment a poloha v místě bydliště. Téměř tři čtvrtiny dotazovaných podnikatelů uvedly, že se k nim většina zákazníků vrací.

Svou roli v loajalitě zákazníků hraje také vztah, který k nim má provozovatel podniku. Podle průzkumu zná majitel či obsluha v polovině provozoven všechny nebo většinu zákazníků jménem. Více než dvě třetiny provozovatelů pak uvedly, že znají preference svých věrných zákazníků. Poměrně překvapivě se v preferencích zákazníků více orientují maloobchodní prodejny.

A co táhne štamgasty regionálně? V Čechách jsou to kvalitní služby a produkty, rozmanitý sortiment a vzdálenost od domova, Moravané zase preferují osobní vazby a oslovení jménem. Ve Slezsku je důležitý kvalitní personál, výhodná cena a a dlouhá otevírací doba.

Průzkum jsme realizovali ve spolupráci s AMSP ČR jako nedílnou součást příprav na Den soukromého podnikání. Jeho výsledky nám pomáhají pochopit podnikání našich zákazníků a lépe tak reagovat na jejich potřeby. Třetím ročníkem MAKRO Dne soukromého podnikání naplňujeme náš závazek, že jako firma pracujeme pro 900.000 podnikatelů v České republice. Dále pak chceme drobné podnikatele ocenit za jejich každodenní tvrdou práci a podpořit je v získávání nových zákazníků,“ komentuje Romana Nýdrle, manažerka komunikace MAKRO.

Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP ČR, k tomu uvádí: „V asociaci dlouhodobě podporujeme lokální producenty a pěstitele, místní produkty a výhody malých živností, které je třeba udržet zejména na venkově z důvodu jejich nenahraditelnosti v infrastruktuře a obslužnosti obyvatel. Život na venkově je o mnoho jiný než ve městě, podnikatelé jsou přímo závislí na svém renomé a znalosti potřeb svých zákazníků.“

Den soukromého podnikání je celosvětovou oslavou podnikatelů, kteří svou firmu vlastní a zároveň pro ni žijí. Zveřejněním skutečných příběhů drobných živnostníků a jejich speciálních aktivit ke Dni podnikání pomáhá MAKRO rozvíjet malé a střední podnikání v České republice.

Stejně jako v loňském roce mohli podnikatelé, kteří se zaregistrovali do konce srpna, soutěžit o mediální prostor v regionálních denících. Všichni účastníci Dne soukromého podnikání od společnosti MAKRO získají promo materiály pro svou provozovnu a v průběhu září a října letošního roku také řadu zvýhodněných nabídek v prodejnách MAKRO. Den Soukromého podnikání proběhne celosvětově 9. října. Nabídku podnikatele ve svém okolí jednoduše vyhledáte na www.denpodnikani.cz.

O průzkumu

Průzkum s názvem Zmapování sousedského nakupování zpracovala pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) agentura Ipsos ve spolupráci se společností MAKRO. Proveden byl v červenci 2018 na reprezentativním vzorku 315 živnostníků a OSVČ působících v segmentu HORECA a nakupujících ve velkoobchodech MAKRO.

***

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

AMSP ČR sdružuje od roku 2001 na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, podnikatele 55+, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.

www.amsp.cz 

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3