INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 DSC8351 Lídr segmentu městských SUV se mění a posiluje svůj mezinárodní rozměr. Od roku 2013, kdy byl Captur jakožto průkopník kategorie SUV uveden na trh, bylo prodáno 1,2 milionu vozů. Rychle se stal bestsellerem ve svém segmentu jak ve Francii, tak v Evropě. Tuto pozici si udržel i minulý rok, kdy se ho po celém světě prodalo 230 000 kusů.

Na mimořádně silném konkurenčním trhu prošel Nový Captur přerodem a posílil „DNA“, která mu zajistila úspěch. Byl přepracován, aby se zviditelnily jeho linie SUV. Je stále modulární a prostorný díky revoluci v interiéru, která rovněž umožnila změny v oblasti technologie i kvality. Nabízené služby odpovídají modelu vyššího segmentu.

Vstup nové generace modelu Captur na trh se uskutečňuje v rámci strategického plánu skupiny Renault Drive the Future (2017–2022). Tento model je jedním z klíčových modelů strategick

Dále splňuje tři pilíře mobility zítřka dle strategického plánu:

 Elektrifikace: do roku 2022 nabídne skupina ve svém sortimentu 12 elektrifikovaných modelů. Captur bude prvním, který bude nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tech-Plug-in, technologií vyvinutou skupinou Renault.
 Konektivita: ke stejnému datu bude v nabídce na klíčových trzích skupiny 100 % připojených vozů. Nový Captur dokonale ilustruje tento směr svým novým připojeným multimediálním systémem a ekosystémem Renault EASY CONNECT.
 Autonomie: do roku 2022 bude skupina Renault prodávat 15 modelů vybavených technologií autonomního řízení. Nový Captur bude průkopníkem. Spolu s novou generací modelu Clio nabídne asistenci jízdy vedoucí k autonomnímu řízení.

Nový Captur je v samém středu strategie posilování vzájemných synergií v rámci Aliance. Cestou je zejména vývoj společných technologií, využívání nových platforem po vzoru platformy CMF-B, na které Captur staví. Jeho nová elektrická a elektronická soustava mu umožňuje integrovat nejnovější technologie, aby odpovídal novým požadavkům trhu.

Přepracovaný vnější design, více DNA vozu SUV

Elegantně tvarované boky, boční prohloubená linie, kontrastní barva střechy: Nový Captur je na první pohled rozpoznatelný. Je atletičtější a dynamičtější, prošel značnou změnou a nabízí více DNA vozů kategorie SUV. Díky přepracovanému vnějšímu designu se může pochlubit modernějšími, výraznějšími a expresivnějšími liniemi, které však respektují smyslné aspekty „French Design“, na kterých si Renault dává záležet. Nový Captur je delší (4,23 m +10 cm) a má modernější design díky 18palcovým kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm). Jeho oživený design, pečlivé slícování dílů, ale také detaily, jako jsou světlomety s Full LED technologií, nový dvojitý světelný podpis ve tvaru písmene „C“, ztenčená zadní světla a chromované ozdobné prvky plně přispívají k vylepšení jeho vnímané kvality.

 DSC8420Vzhled SUV

Nový Captur se díky svému atletičtějšímu designu a výše umístěné spodní linii oken může pyšnit opravdovým vzhledem SUV. Design je zvýrazněn předním a zadním krytem nárazníku, černým ochranným pásem ve spodní částí karoserie, podběhy kol a střešními lištami. Kapota je zvýrazněná hlubokými prolisy, střecha se více svažuje, což vozu dodává na dynamičnosti.

Barvy

Oranžová Atacama, červená Flamme a modrá Iron tvoří některé z barev karoserie, které jsou pro Nový Captur k dispozici podobně jako černá Améthyste verze INITIALE PARIS (verze INITIALE PARIS nebude na našem trhu k dispozici). Vyznačují se nebývalou sytostí a hlubokým leskem a také zvýrazňují atletický a dynamický vzhled, a to zejména v kombinaci s odlišnou barvou střechy.

Přední světla

Přední Full LED světlomety převzaly světelný podpise ve tvaru písmene „C“, který je pro modely Renault charakteristický.

Zadní světla

Propracovanější zadní světla přebírají světelný podpis ve tvaru písmene „C“, který je charakteristický pro modely značky Renault. Originální design těchto zadních světel, které jsou součástí zadních výklopných dveří, přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu.

Profil

Nový Captur je okamžitě rozpoznatelný díky svému profilu, který je zvýrazněný tvarovanými boky, prohloubenou boční linií a kontrastním lakováním střechy. Delší rozvor, až 18palcová kola a větší karoserie zlepšují vnímaný dojem z vnějšího vzhledu.

Personalizovatelná střecha

Střechu, která představuje důležitý prvek v programu personalizace, je možné zvolit v barvě karoserie nebo v jedné ze čtyř nabízených barev: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre. Může být také doplněna o střešní lišty nebo otevíratelné panoramatické střešní okno.

Revoluce v interiéru, vysoce kvalitní kabina

Revoluce v interiéru, která započala u páté generace modelu Clio, pokračuje i u nové generace modelu Captur, kde je znát nárůst kvality. Přebírá „Smart Cockpit“ lehce natočený směrem k řidiči ozdobený plovoucí konzolí. Integruje nejmodernější technologie, je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii a staví na odiv moderní ergonomii.

Multimediální obrazovka

Klíčovým prvkem «Smart Cockpit» je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (plochou dvakrát větší než verze 7 palců), u značky Renault dosud největší. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, inspirovaný modelem Espace, opticky zvětšuje přístrojovou desku a činí kabinu velice moderní.

Digitální přístrojový štít

Stejně jako nové Clio i nový Captur nabízí digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej měří 7 až 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS.

Plovoucí konzole
Středová konzole je rovněž klíčovým prvkem „Smart Cockpit“. Je vyvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka je v přirozeném dosahu ruky. Nejmodernější verze se může pochlubit zcela novým plovoucím tvarem, který kabinu vizuálně odlehčuje. Nechává tak prostor pro přihrádky a nové funkce, jako je např. indukční dobíjení smartphonu. Tato plovoucí konzole je spojená s převodovkou EDC s voličem typu „shift by wire“.

Palubní deska

Palubní deska byla kompletně přepracovaná – horní část s měkčeným materiálem, spodní část s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Palubní desce byla věnována veškerá pozornost v oblasti kvality. V horizontálním pruhu ve střední části jsou ve výdechy ventilace a personalizovatelné ozdobné prvky. Zvláštní péče byla věnována ergonomii „klavírových“ tlačítek a ovladačů klimatizace pod displejem s přímým přístupem k vybraným funkcím, které usnadňují řidiči ovládání.

Kabina

Kabina je rozšířena o moderní prvky a výbavu, které se podílejí na zvýšení komfortu, ergonomie a kvality. Například bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, automatická parkovací brzda, středová loketní opěrka se dvěma konektory USB a zásuvkou 12 V pro cestující na zadních sedadlech nebo přihrádky v předních dveřích, které mohou pojmout každá jednu lahev o objemu 1,5 litru.

Sedadla

Sedadla mají zcela novou podobu, poskytují lepší posez díky prodlouženému sedáku o 15 milimetrů a anatomičtějšímu tvaru. Vybrání opěradla vylepšuje zejména prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech (+ 17 mm) a jejich nové tenčí opěrky hlavy zlepšují viditelnost dozadu. Tato sedadla přispívají k vyšší vnímané kvalitě kabiny.

Zavazadlový prostor

Podobně jako u Nového Renaultu Clio je subwoofer prémiového audiosystému BOSE zcela integrován do levé stěny a nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který má objem 400 litrů. Díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze je objem modulární a je možné vytvořit dvoupodlažní konfiguraci, která usnadní každodenní nakládání.

BOSE: špičkový zvuk a optimalizovaná technologie

Audiosystém Bose má nyní devět reproduktorů včetně nového kompaktního subwooferu Fresh Air SpeakerTM* (FAS). FAS má u vozů Renault světovou premiéru a nabízí vyšší výkon v reprodukci nízkých frekvencí bez nutnosti použití objemné skříně. Místo toho jsou basy přenášeny do kabiny pomocí patentovaného systému kanálků zabudovaných do karoserie vozu.

* Technologie Fresh Air SpeakerTM je předmětem výhradní licence poskytnuté společností Blueprint Acoustics PTY Ltd společnosti Bose

Nový CAPTUR na vrcholu personalizace

Captur se v 80 % prodává ve dvoubarevném provedení a je uznávaný pro své možnosti personalizace. Nový Captur jde ještě dále a nabízí další nové možnosti a nové barvy pro exteriér i interiér.

Personalizace exteriéru: rozšířený výběr

Karoserie ve dvoubarevném provedení, která je jednou ze silných stránek vozu Captur, se u nové generace nabízí v nových barevných kombinacích. Kromě širokého výběru barev karoserie bude při uvedení vozu na trh k dispozici 5 barev pro střechu a zpětná zrcátka: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre nebo stejná barva jako barva karoserie.

Vzhled exteriéru bude možné personalizovat ještě více výběrem ze 3 barev pro přední a zadní outdoorové spoilery a spodní ochranu dveří: šedá Highland, bílá Albâtre a oranžová Atacama.

Nový Captur nabídne na českém trhu cca 80 možností personalizace exteriéru, aby si zákazník mohl vytvořit vůz dle vlastního vkusu.

Personalizace interiéru: kabina k vašemu obrazu

Kabinu nového vozu Captur lze rovněž personalizovat pomocí barevných prvků. Tyto prvky jsou nabízeny prostřednictvím 7 balíčků pro interiér:
• 4 malé pakety Pack Touch v barvě oranžová Safran, modrá Volubilis, červená Piment a tyrkysová Océan, které oživují výdechy ventilace a rámeček řadicí páky.
• 2 velké pakety Pack Ambiance šedá Architecte a oranžová Safran, které oživují dveřní panely, palubní desku a čalounění.

Nový Captur nabídne v okamžiku uvedení na trh nejméně 18 možností barevného prostředí interiéru, které doplňuje 8 barev ambientních osvětlení ve dveřním panelu a rámečku plovoucí středové konzole spojené s nastavením systému MULTI-SENSE.

Inovovaná široká řada účinných motorů

Nový Captur se modernizuje rovněž v oblasti pohonných jednotek s rozšířenou nabídkou benzinových i dieselových motorů ve výkonech 100 až 155 koní (benzinové motory) a 95 až 115 koní (naftové motory). Jedná se o motory poslední generace s optimalizovanou spotřebou paliva a optimalizovanými emisemi, které jsou vybaveny špičkovými technologiemi umožňujícími splnit nejnovější platné normy.

Od roku 2020 bude nabídka pohonných jednotek rozšířena o plug-hybridní pohon E-TECH Plug-in. Nový Captur, který představuje úspěšný model a je určen co nejširší veřejnosti, bude průkopníkem ve zpřístupnění plug-in hybridní technologie.

Díky motorům 1,0 TCe a 1,3 TCe i motoru E-TECH Plug-in vyvinutých Aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi, nový Captur perfektně ztělesňuje synergie, na kterých staví spolupráce společnosti skupiny Renault a jejích aliančních partnerů.

HYBRIDNÍ MOTOR

E-TECH plug-in

Nový Captur respektuje tradici průkopníka na trhu a v roce 2020 bude k dispozici s plug-in hybridním pohonem. Renault díky Alianci, která využila veškeré své zkušenosti evropského lídra v oblasti elektromobility, zpřístupňuje hybridní pohon veřejnosti, aby byl jedinečný zážitek z jízdy dostupný pro každého. Captur se zaměřuje na potřeby zákazníků, pro které je často jediným vozem v domácnosti, a u všestranného modelu s plug-in hybridním pohonem poskytne nejdelší dojezd v elektrickém režimu a nejlepší výkony na trhu.

Motor E-TECH Plug-in byl předmětem podání více než 150 patentů vývojovým oddělením skupiny Renault. Používá komponenty navržené Aliancí po vzoru benzinového motoru nové generace 1,6 litru, který byl pro tuto příležitost speciálně upraven. Je doplněn dvěma elektrickými motory, inovativní převodovkou, baterií o kapacitě 9,8 kWh a možností dobíjení z domácí zásuvky a z veřejných dobíjecích stanic.

Inovativní technologie nového vozu Captur E-TECH Plug-in, obdobně jako u nového Clio E-TECH, nabízí maximální efektivitu při užívání: systematický rozjezd v elektrickém režimu, tichý a komfortní provoz, dynamickou odezvu patřící k nejlepším na trhu pro zcela nové potěšení z jízdy a minimální ztráty energie. Vynikající energetická účinnost umožňuje díky brzdovému systému převzatému přímo ze světa elektromobilů ukládání a vracení maximálního množství energie pro rychlé dobíjení akumulátoru.

Nový Captur nabízí dojezd 45 km (do rychlosti 120 km/h) v čistě elektrickém režimu, což dokazuje jeho všestrannost. Může fungovat bez spotřeby paliva na každodenních trasách a o víkendu nebo o prázdninách vás bude vozit na dlouhých cestách bez omezení dojezdu. Nový Captur díky schopnosti nepřetržité rekuperace energie a dvěma elektrickým motorům funguje jako hybridní model E-TECH a zachovává si hlavní výhody tohoto systému: rozjezd v elektrickém režimu a sníženou spotřebu.

ZÁŽEHOVÉ MOTORY

TCe 100: všestranný základ

Po vzoru nové generace modelu Clio je Nový Captur další model z řady vozů Renault, který využívá přeplňovaný třívalcový motor 1,0 TCe vyvinutý Aliancí. Obsahuje všechny nejmodernější technologie včetně turbodmychadla s elektricky řízenou regulací, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité proměnné časování sacích ventilů a povrchu válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating. To vše mu umožňuje snížit emise CO2 a přitom ještě zlepšit požitek z jízdy. S výkonem 100 koní a točivým momentem 160 Nm umožňuje všestranné použití ve městě i na dálnici. Oproti původnímu motoru TCe 90 došlo k nárůstu výkonu o 10 koní a točivého momentu o 20 Nm.

TCe 130 GPF: kombinace dynamičnosti a hospodárnosti

Nejnovější motor 1,3 TCe GPF ve výkonové verzi 130 koní a s točivým momentem 240 Nm, který se osvědčil u předchozí generace a u mnohých jiných modelů značky řady Renault, byl převzat do produktové řady nové generace modelu Captur. Je nabízen ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC s pádly pod volantem. Umožňuje dynamický styl jízdy při zachování nízké spotřeby a nízkých emisí CO2, čímž se stává stěžejním motorem pro Nový Captur.

TCe 155 GPF: maximální potěšení z jízdy

Motor 1,3 TCe GPF dodávaný ve verzi s výkonem 155 koní a točivým momentem 270 Nm je určen těm, kteří chtějí ještě více využít dynamických vlastností vozu a jeho nového podvozku postaveného na platformě CMF-B. Jízdní zážitek je umocněn díky 7stupňové dvouspojkové automatické převodovce EDC.
Motor 1.3 TCe dodávaný ve verzi s výkonem 155 koní a točivým momentem 270 Nm byl předmětem specifické kalibrace oproti předchozí verzi s výkonem 150 koní a točivým momentem 250 Nm. To umožnilo optimalizaci spotřeby a emisí CO2 v rámci homologačního protokolu WLTP.

VZNĚTOVÝ MOTOR

Blue dCi 95 a 115: nejnovější generace dieselů pro větší hospodárnost
Nový Captur nabízí dvě dieselové verze pro zákazníky, kteří najedou velký počet kilometrů. Motor 1.5 Blue dCi byl modernizován tak, aby vyhovoval novým normám. Verze Blue dCi 95 (nebude na našem trhu k dispozici) je spárována s 6stupňovou manuální převodovkou, u verze Blue dCi 115 je na výběr mezi manuální 6stupňovou převodovkou a 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC

CMF-B: modulární platforma nové generace

Nový Captur je postaven na nové generaci modulární platformy Aliance nazvané CMF-B, která byla poprvé použita u nové generace modelu Clio. Vývoj probíhal od roku 2014 v Technocentre v Guyancourtu a využívá až 85 % nových dílů v porovnání s platformou předchozí generace vozů Captur.

Nová CMF-B platforma přináší novému Capturu celou řadu výhod. Má lehčí architekturu než předchozí platforma. Také se může pochlubit aerodynamickým podvozkem, který zlepšuje koeficient odporu vzduchu Cx o 0,02. Tato dvě zlepšení snižují spotřebu paliva a emise CO2. Nový Captur je tišší, zejména díky lepší zvukové izolaci v motorovém prostoru. Hladiny hluku jsou přibližně o 1,5 až 2 dB nižší, a to při rychlostech 0 až 130 km/h.

Pro zajištění nejvyšší možné bezpečnosti se platforma CMF-B vyznačuje použitím vysokopevnostních ocelí a. lepidla pro lepší spojení ocelových částí. Tato zlepšení přinášejí cestujícím nejvyšší úroveň bezpečnosti. Bezpečnost je také posílena bezpečnostními systémy, které jsou k dispozici díky platformě CMF-B.

Vstup nové platformy do modelové řady Renault je nedílnou součástí hlavních cílů strategických plánů „Drive the Future“ a „Alliance 2022“. Do roku 2022 bude na sdílených platformách CMF vyráběno 70 % vozidel Aliance a 80 % vozidel skupiny Renault (CMF je zkratka pro skupinu Common Module Family)

Renault EASY DRIVE: kompletní nabídka asistenčních systémů řidiče

Stejně jako Nové Clio se také Nový Captur může pochlubit nejrozsáhlejší a nejpokročilejší nabídkou asistenčních systémů ve svém segmentu. Cílem těchto asistenčních systémů je přinést řidičům větší klid na cestách.

Vrcholnou novinkou je Easy Pilot tedy „asistent pro jízdu na dálnici a v koloně“, který je jedinečný v rámci v segmentu městských SUV. Poskytuje větší komfort a pohodovější řízení v dopravních zácpách a na dálnicích a představuje první krok směrem k autonomním vozům. Tento systém bude k dispozici při uvedení vozu na trh.

Tyto systémy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – Pokročilé jízdní asistenční systémy), které jsou k dispozici u nového vozu Captur, jsou rozděleny do tří skupin: Řízení, parkování a bezpečnost. Jsou seskupeny pod označením Renault EASY DRIVE. Nastavují se snadno pomocí dotykové obrazovky multimediálního systému EASY LINK.

ŘÍZENÍ

EASY PILOT: ASISTENT PRO JÍZDU PO DÁLNICI A V KOLONÁCH

Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně kombinuje využití adaptivního tempomatu (s funkcí Stop & Go) a systému udržování polohy v jízdním pruhu. Systém je aktivní od 0 do 160 km/h a funguje na vozidlech vybavených automatickou převodovkou EDC (prozatím u benzínových variant) a bude k dispozici i pro motorizace E-TECH Plug-in. Řídí rychlost vozidla a udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích před ním a zároveň udržuje vozidlo ve středu jízdního pruhu.

Systém funguje pomocí přední kamery a radaru na silnicích, kde jsou jízdní pruhy (plné nebo přerušované čáry) dobře viditelné, a bere v úvahu vozidla ve výhledu. Na silnicích bez vyznačených jízdních pruhů systém aktivuje pouze adaptivní tempomat. Pokud není ve výhledu žádné vozidlo, systém udržování polohy v jízdním pruhu zůstane v chodu (v rychlostech přesahujících 60 km/h) stejně jako tempomat.

Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně je autonomní systém druhé úrovně, který výrazně zvyšuje jízdní komfort. Řidič přesto musí držet ruce na volantu a sledovat situaci na silnici. Systém vydá upozornění, pokud zjistí, že ruce řidiče na volantu nejsou déle než 13 sekund. Po dalších dvou výstrahách se po 48 sekundách systém automaticky deaktivuje a vozidlo automaticky zpomalí až do úplného zastavení – přiměje tak řidiče, aby opět držel volant.

ADAPTIVNÍ TEMPOMAT (se systémem Stop & Go)

Systém adaptivního tempomatu (ACC) je k dispozici u verzí s automatickou převodovkou EDC. Funguje v rychlostech od 0 do 170 km/h, automaticky udržuje minimální bezpečnou vzdálenost vozidla od vozidla jedoucího před ním. Tato vzdálenost, nebo přesněji řečeno časový odstup, může být nastaven ovladačem od 2,4 sekundy do 1,2 sekundy, nebo výchozí na 2 sekundy. Pokud není ve výhledu žádné vozidlo, systém funguje jako běžný tempomat, který udržuje zvolenou rychlost, včetně úseků s klesáním.

Adaptivní tempomat je k dispozici s pohonnými jednotkami TCe 130 EDC GPF a TCe 155 EDC GPF s funkcí Stop & Go. V dopravní zácpě, kde řidič musí zastavit vozidlo, může systém vůz zastavit a znovu ho rozjet po třech sekundách od okamžiku, kdy se začnou stojící vozidla znovu rozjíždět. Po dalších třech sekundách systém vyžaduje reakci řidiče (stisk tlačítka na volantu nebo sešlápnutí plynu), pokud má být opětovně aktivován.

AUTOMATICKÉ PŘEPÍNÁNÍ DÁLKOVÝCH A POTKÁVACÍCH SVĚTEL

Použitím přední kamery se automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly v závislosti na vnějších světelných podmínkách a provozu, což usnadňuje jízdu v noci.

BEZPEČNOST
AKTIVNÍ NOUZOVÉ BRZDĚNÍ

Aktivní nouzové brzdění s detekcí cyklistů a chodců upozorňuje řidiče na nebezpečné situace a může aktivovat brzdy, pokud nedojde k očekávané reakci ze strany řidiče. Je součástí standardní výbavy všech verzí modelu Nový Captur.

SYSTÉM SLEDOVÁNÍ MRTVÉHO ÚHLU
Systém sledování mrtvého úhlu je k dispozici u řady vozidel v nabídce Renault a u nové generace modelu Captur byl zdokonalen. Místo jednoduchých senzorů používá radary a lépe interpretuje vzdálenost a rychlost vozidel umístěných v mrtvém úhlu řidiče. Také upozorní řidiče při změně jízdního pruhu, pokud za ním jede příliš rychle jiný vůz.

SYSTÉM VAROVÁNÍ PŘED OPUŠTĚNÍM JÍZDNÍHO PRUHU A SYSTÉM DRŽENÍ V JÍZDNÍM PRUHU
Tento systém pracuje při rychlosti od 60 km/h a upozorňuje řidiče a opravuje trajektorii vozidla, pokud by mohlo dojít k vybočení z jízdního pruhu bez předchozí aktivace směrovek. Tato technologie je k dispozici ve standardu.

PARKOVÁNÍ
KAMEROVÝ SYSTÉM 360°

Stejně jako Nové Clio je i Nový Captur vybaven 360° kamerovým systémem. Čtyři nezávislé kamery zobrazují v jediném obraze překážky umístěné kolem vozidla. Systém je ideálním pomocníkem při parkování vozidla nebo pro jízdu v úzkých prostorech bez rizika poškození vozidla. Systém se automaticky aktivuje při zařazení zpátečky a je možné ho spustit také pomocí tlačítka umístěného pod obrazovkou multimédiálního systému. Systém zobrazuje na obrazovce dva záběry: přední nebo zadní pohled podle zvoleného rychlostního stupně a navíc možnost volby mezi 360° pohledem z ptačí perspektivy nebo detailním záběrem kamery na straně spolujezdce.

EASY PARK ASSIST

Systém Easy Park Assist usnadňuje manévrování s vozidlem, resp. napomáhá řidiči jak při vjezdu do parkovacích míst, tak při jejich opouštění. Při parkování je řízení zajištěno senzory, zatímco řidič pracuje pouze s pedály a převodovkou.

Renault EASY CONNECT: pro stálé spojení se světem

I s novou generací modelu Captur je strategií skupiny Renault zajistit u všech svých modelů konektivitu a související služby. Provádí se prostřednictvím nabídky Renault EASY CONNECT, která sdružuje aplikace – MY Renault, nový multimediální systém Renault EASY LINK a připojené služby. Systém zjednodušuje nové možnosti mobilní komunikace uvnitř i vně vozu. Řidič a spolujezdci zůstávají stále připojeni ke svému digitálnímu prostředí.

Prostřednictvím tohoto nového ekosystému se systém Renault EASY CONNECT přizpůsobí každému uživateli a bude postupně obohacován o nové služby na všech multimediálních zařízeních, na kterých je možné jej používat.

Renault EASY LINK: intuitivní on-line multimediální systém

Multimediální systém Renault EASY LINK je u k dispozici ve třech verzích, přičemž všechny jsou kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay:
- 7“ obrazovka;
- 7“ obrazovka s vestavěnou navigací;
- 9,3“ obrazovka s vestavěnou navigací.

Nové rozhraní je uživatelsky příjemnější a funkčnější, protože je inspirované designem a způsobem používání chytrých telefonů. Uživatelé mohou některé obrazovky přizpůsobit pomocí widgetů, které zajišťují přímý přístup k oblíbeným funkcím.

Renault EASY LINK je založen na čtyřech hlavních prvcích:

- 4G připojení pro přímou integraci připojených služeb včetně automatického tísňového volání v případě nehody;
- Neustále aktualizovaný systém (automatické aktualizace), navigace zahrnující informace o dopravní situaci poskytované společností TomTom v reálném čase a další nové funkce, jako například Google Places;
- Zjednodušené ovládání díky intuitivnějšímu rozhraní (vyhledávání adres na jednom řádku jako u chytrých telefonů, přímé odkazy vždy viditelné při hledání hlavních funkcí, zástupci pod obrazovkou, apod.), integrace 3D navigace a největší obrazovka v segmentu (9,3 palců)
- Ekosystém známých služeb, který aktualizují a neustále zlepšují naši partneři, včetně společností Google, TomTom a Coyote.

MULTI-SENSE: možnost přizpůsobit Captur svým očekáváním

Captur je nyní k dispozici s technologií MULTI-SENSE pro výběr jízdních režimů. Nastavení odezvy motoru, tuhosti řízení, ambientního osvětlení a konfigurace digitálního přístrojového štítu, to vše umožňuje řidiči si vůz přizpůsobit podle momentální nálady.

Režimy MULTI-SENSE lze snadno nastavit přes rozhraní multimediálního systému Renault EASY LINK nebo pomocí tlačítka pod displejem. Jediným stiskem tlačítka lze otevřít ovládací okno MULTI-SENSE a změnit jeho nastavení.

K dispozici jsou 3 režimy:
- Eco, pokud chcete snížit spotřebu a emise CO2
- Sport, pokud požadujete větší potěšení z jízdy, svižnost a rychlejší odezvu
- MySense (výchozí režim) pro vlastní nastavení jízdního režimu.

Řidič si může přizpůsobit ambientní osvětlení vozu (bílá, modrá, světle modrá, žlutá, oranžová, červená, zelená a fialová), z nichž každá barevně označuje zvolený režim.

V závislosti na zvoleném režimu nabídne digitální přístrojový štít příslušný widget, který si může řidič přizpůsobit, například nastavit zobrazení spotřeby paliva v režimu Eco nebo ukazatele výkonu a točivého momentu v režimu Sport.

Bezkonkurenční modularita

Nový Captur je o 10 centimetrů delší než předchozí generace, což je patrné nejen na jeho celkovém vzhledu. Nárůst rozměrů je citelný i uvnitř vozu, kde se prostor pro cestující a jejich zavazadla významně zvětšil: větší prostor pro kolena na zadních sedadlech a + 50 litrů objemu zavazadlového prostoru. Nový Captur zároveň zachovává svou pověstnou modularitu.

Posuvná zadní sedadlová lavice je u druhé generace zachována. Lze ji snadno posouvat z kabiny nebo zavazadlového prostoru v rozsahu 18 cm (o 2 cm více než u předchozího modelu). Zadní opěradlo lze samozřejmě sklopit v poměru 1/3-2/3 pro dosažení maximálního objemu s téměř rovnou ložnou plochou.

O společnosti

Skupina Renault vyrábí automobily od roku 1898. Dnes je mezinárodní skupinou sestávající z více značek, která v roce 2018 prodala téměř 3,9 milionu vozidel ve 134 zemích, má 36 výrobních závodů, 12 700 prodejních míst a zaměstnává více než 180 000 osob.
Aby skupina Renault mohla reagovat na významné technologické výzvy budoucnosti, a přitom pokračovala v prosazování své strategie úspěšného rozvoje, zaměřuje se na mezinárodní expanzi. Za tímto účelem čerpá ze synergií svých pěti značek (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine a LADA), elektrických vozidel a jedinečné aliance se společnostmi Nissan a Mitsubishi Motors. Renault je 100% vlastníkem týmu účastnícího se od roku 2016 závodů Formule 1 a je tak zapojen i do motoristického sportu, což je skutečný zdroj inovací a obecného povědomí o značce Renault.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3