INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
prophecy okSpolečnost Hyundai Motor nedávno představila svůj nejnovější koncepční elektromobil „Prophecy“, který je aktuální interpretací designérské identity společnosti, „smyslné sportovnosti“. Stejně jako řada předchozích koncepčních vozů nabízí design této studie náznaky možného vzhledu budoucích modelů Hyundai.
 
Koncepční vozy umožňují výrobcům automobilů posouvat hranice automobilového designu, a prezentovat tak své nové nápady nebo styly. Mnoho výrobců automobilů tradičně využívá tyto studie k posuzování reakcí spotřebitelů na radikální prvky, aniž by je museli zavádět do sériové výroby.
 
Hyundai v uplynulých letech představil řadu koncepčních vozů, které s předstihem ukazovaly design později uvedených sériově vyráběných modelů.
 

2012 – i-oniq

Hyundai představil na Ženevském autosalonu 2012 koncepční vůz i-oniq, sportovní hatchback s elektrickým pohonem, jehož dojezd prodlužuje spalovacím motorem poháněný generátor elektrické energie. Design a vývoj mělo na starosti evropské výzkumné a vývojové centrum Hyundai. Tato studie byla prvním vozem s charakteristickou kaskádovitou maskou chladiče.
Designéři značky Hyundai vytvořili pro studii i-oniq esteticky a funkčně tvarovanou karoserii s dynamickými proporcemi. Její design se vyznačoval jemnými charakterovými liniemi a svalnatě tvarovanými povrchy, v nichž se snoubí prémiové a atletické kvality.
Studie i-oniq byla předchůdcem modelu Hyundai IONIQ, který byl uveden na trh o čtyři roky později jako první automobil na světě se třemi elektrifikovanými pohony.
 

2014 – Intrado

intrado webHyundai Intrado Concept byl odhalen na Ženevském autosalonu 2014 a ukázal nový směr vývoje značky na základě její vize, jak budou automobily uspokojovat budoucí požadavky na mobilitu. Studie Intrado byla ztělesněním přesvědčení společnosti Hyundai, že kombinací vyspělých automobilových technologií a inteligentního designu lze řidiči i cestujícím poskytovat ještě intenzivnější zážitky z cestování tímto druhem dopravních prostředků.
Název studie Intrado je inspirován tvary spodních ploch křídel letadel, protože její osobité tvary jsou doplněny minimalistickými detaily a nabízejí účinnou aerodynamiku.
Koncepční vůz Intrado ovlivnil design modelu Hyundai Kona, který byl uveden na trh v roce 2017 jako první malé SUV značky Hyundai. Kona disponuje odvážnou přídí a zádí ve spojení s širokou karoserií elegantních a výrazných tvarů.
 

RN hyundai web2016 – RN30

Pařížský autosalon 2016 se stal místem premiéry koncepčního závodního vozu Hyundai RN30, inspirovaného motoristickým sportem. Studie RN30 byla vyvinuta na základě modelu i30 v úzké spolupráci s oddělením Hyundai Motorsport, evropským technickým centrem a divizí vývoje sportovních a vysokovýkonných vozů společnosti Hyundai Motor. Koncept RN30 byl oceňován za kombinaci aerodynamického designu a specializovaných vysokovýkonných technologií, které byly příslibem podmanivých zážitků z rychlé jízdy.
Vnější design studie RN30 má nad každým kolem „plovoucí“ blatníky, které v kombinaci s bočními spoilery vylepšují aerodynamiku. Řidič má díky tomu pocit, že je jeho vůz „přisátý“ k povrchu závodního okruhu.
RN30 posloužil jako zkušební laboratoř pro stylistické prvky, které převzal model i30 N a jeho závodní verze i30 N TCR. Mezi ně patří trojúhelníkové obrysy svítilen a světlometů a barva karoserie modrá Performance. Místo zadních sedadel zaujímá bezpečnostní prostorový rám, chránící posádku v případě převrácení. Výbava zahrnuje rovněž tlačítko režimu N. Filozofii lehké konstrukce studie RN30 převzal závodní vůz i30 N TCR.
 

2017 – FE Fuel Cell

Futuristická studie FE Fuel Cell debutovala na autosalonu v Ženevě v roce 2017 jako významný krok k automobilům s pohonem na vodík. Hyundai tím znovu potvrdil své úsilí o vývoj vozidel s palivovými články. Ladné tvary koncepčního vozu FE Fuel Cell, který vypouští do ovzduší pouze vodní páru, byly inspirovány přírodou. Minimalistický, čistý a klidný design umocňuje jeho neznečišťující povahu. Minimalistický styl je navíc zvýrazněn dramatickým a elegantním zadním spoilerem a integrovanými ventilačními otvory. Toto inteligentní konstrukční řešení současně zvyšuje aerodynamikou účinnost.
Několik měsíců po studii FE Fuel Cell byla představena druhá generace vozidla Hyundai s palivovými články, model NEXO, který převzal od koncepčního vozu robustní charakter SUV a okouzlující stylistické prvky. NEXO se vyznačuje přirozenými a ladnými tvary. Tenká, „plovoucí“ střecha je zdůrazněna velkými okny a štíhlými střešními sloupky D, které navazují na zadní spoiler.

2018 – „Le Fil Rouge“

hyundai le fil rougeHyundai představil na Pařížském autosalonu 2018 koncepční vůz „Le Fil Rouge“. Tato studie odráží přesvědčení společnosti Hyundai, že existuje propojení mezi minulými, současnými a budoucími designy značky. „Le Fil Rouge“ byl ovlivněn koncepčním vozem Hyundai Pony Coupe z roku 1974. 
„Le Fil Rouge“ má karoserii se splývavou zádí, jejíž proporce vycházejí ze zlatého řezu. Designéři značky Hyundai dosáhli jedinečných proporcí díky dlouhému rozvoru, velkým kolům a krátkým převisům. „Le Fil Rouge“ ztělesňuje přístup označovaný jako „lehká architektura“, jenž vytváří dynamický vzhled a efekt pohybu vpředu.
Studie „Le Fil Rouge“ reprezentovala pro design značky Hyundai nový začátek a poskytla výhled na budoucí designérskou identitu „smyslné sportovnosti“. „Smyslnost“ symbolizuje intenzivnější emoce, které zákazníci mohou prožívat prostřednictvím designu, a „sportovnost“ značí realizaci těchto hodnot prostřednictvím inovativních řešení pro mobilitu.
Stylistické prvky koncepčního vozu „Le Fil Rouge“ nalezly uplatnění u osmé generace modelu Sonata a u sedmé generace modelu Elantra.
 

2019 – „45“

Hyundai odhalil koncepční elektromobil „45“ na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2019. Studie „45“ vzdala poctu historii značky, ovšem v podobě přetvořené pro budoucnost, která naznačila novou éru designu automobilů Hyundai se zaměřením na elektrifikaci, autonomní technologie a inteligentní konstrukci. Studie „45“ je moderní interpretací ikonického koncepčního vozu Hyundai Pony Concept, který byl představen o 45 let dříve, v roce 1974.
Ikonický charakter studie „45“ je definován jednolitou karoserií s lehkou konstrukcí a aerodynamickým designem inspirovaným letadly z 20. let 20. století. Označení vozu zčásti odkazuje na úhel 45 stupňů na přídi a zádi, který vytváří siluetu ve tvaru diamantu. Tento aspekt prozrazuje směr vývoje designu budoucích modelů s elektrickým pohonem.
Hyundai „45“ se svým designem vyhýbá složitosti, oslavuje čisté linie a minimalistickou konstrukci původního koncepčního kupé. Podobně jako starší „Le Fil Rouge“ reprezentuje i „45“ evoluci designérské identity „smyslné sportovnosti“ značky Hyundai.
 

2019 – Vision T

Hyundai vystavil na loňském autosalonu AutoMobility LA v Los Angeles inovativní koncepční SUV Vision T s plug-in hybridním pohonem. Studie rozvíjí koncept dynamiky a představuje vizi nového směru vývoje designu městského SUV pro dobrodruhy.
V siluetě studie Vision T, která vyjadřuje neutuchající dojem rychlosti a nepřetržitého pohybu vpřed, se zrcadlí „smyslná sportovnost“. Dlouhá kapota a rovná linie střechy ve spojení s dlouhým rozvorem a krátkými převisy odrážejí její dynamický charakter. Na rozdíl od převažujících designů kompaktních SUV používá Vision T ostré geometrické úhly a hrany. Tím vzniká okouzlující kontrast mezi elegantní siluetou a svalnatými klínovitými liniemi.
 

2020 – „Prophecy“

prophecy bokNejnovější koncepční vůz značky Hyundai, „Prophecy“, byl představen letos v březnu. „Prophecy“ má v ostrém kontrastu s předchůdcem 45 splývavé křivky a ladné linie, prakticky bez ostrých úhlů nebo hran, které by je narušovaly. Jeho neoklasické tvary odkazují na luxusní automobily z 20. a 30. let 20. století. Jedinečné prvky, jakými jsou pixelové světlomety a aerodynamická kola, však současně dodávají vozu futuristický charakter. Jeho označení „Prophecy“ je jasnou narážkou, že tento vůz poukazuje na podobu budoucích modelů.
„Prophecy“ je nejnovějším ztělesněním „smyslné sportovnosti“. Reprezentuje ideální spojení estetické harmonie a aerodynamiky. Stylistická identita je patrná z perfektně vyvážené siluety vozu, tvořené aerodynamickou křivkou, která se pne od přídě až k zádi. Tyto tvary propůjčují studii „Prophecy“ vzhled povětrnostními vlivy dokonale vymodelovaného kamene a přispívají k dosažení ideálního vzhledu karoserie.
„Prophecy“ s intuitivním uživatelským rozhraním pro řidiče, pohonem s nulovými emisemi a jedinečným systémem filtrace vzduchu nabízí cestujícím příjemné zážitky a současně chrání životní prostředí. Celkové pojetí designu se tak nese v duchu „optimistického futurismu“.
 
 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3