INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

900258203 8 1024x768x75Epidemie nového typu koronaviru zasáhla snad všechna odvětví lidské činnosti. Automobilový sektor nevyjímaje. Pro potenciální zájemce o zajímavé a netradiční vozy se však naskýtá příležitost, jak pořídit zajímavý kousek do garáže.

Ceny sportovních aut, kabrioletů a veteránů začne ovlivňovat bobtnající nabídka aut, kterých se majitelé budou snažit zbavit, aby získali volné finanční prostředky, což začne tlačit na jejich cenu. Analýzu trhu přinášíme u příležitosti Mezinárodního dne otců, který letos připadá na neděli 21.6.

"Asi každý malý kluk sní o tom, jak jednou bude jezdit v krásném sporťáku, který má v pokojíčku na plakátu, a užívat si každou chvíli za jeho volantem. Muži obecně zůstávají právě těmi kluky, jen se v čase mění cena jejich hraček. Finanční nezávislost jim jednoho dne umožní, aby si své dětské sny splnili. Podle mě teď přichází ideální doba, kdy takový nákup realizovat. Spousta majitelů se v obavách o budoucnost bude svých aut na hraní zbavovat, tím se rozšíří jejich nabídka na trhu (bude z čeho vybírat) a v neposlední řadě to ovlivní jejich aktuální pořizovací hodnotu, která se bude do budoucna zvyšovat," říká provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček.

Škodovky vládnou i mezi veterány

900258203 7 1024x768x75V nabídce Mototechny Classic, která se specializuje právě na historické a investiční kousky, se v poslední době objevilo několik zajímavých modelů, které si i v době pandemie našly své nové majitele. V květnu například opustil showroom Chevrolet Corvette z roku 1978, BMW 320i z roku 1989 nebo několik Škodovek z předrevoluční éry, které jsou v posledních letech mezi sběrateli v popředí zájmu. "Škodovky, ale i ostatní auta z bývalého východního bloku jsou mezi zákazníky Classicu prakticky nežádanější komoditou. Zejména vzhledem k přijatelným cenám, které umožňují jejich pořízení i meně movitým fanouškům automobilismu," doplňuje Vaněček. Ne vždy lze však pořídít starou Škodovku za "pár výplat".

Jen hrstka historických modelů mladoboleslavské značky budí mezi veteránisty opravdové emoce. Jedním z nich je kabriolet Škoda Felicia, jejíž ceny už dnes atakují milionovou hranici a druhým je unikátní dvoudveřová Škoda 1000/1100 MBX. Jedna taková je právě teď k mání v Mototechně Classic. Vůz z roku 1967 doposud najezdil něco málo přes 80 tisíc kilometrů, prošel pečlivou renovací a jeho cena je 1.800.000 Kč. Není to málo, ale s vědomím, že z původně vyrobených 2.517 kusů modelu MBX se jich do dnešních dní na světě dochovalo okolo 50, tak nový majitel získá opravdu zajímavý kousek automobilové historie.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3