INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

900258203 8 1024x768x75Epidemie nového typu koronaviru zasáhla snad všechna odvětví lidské činnosti. Automobilový sektor nevyjímaje. Pro potenciální zájemce o zajímavé a netradiční vozy se však naskýtá příležitost, jak pořídit zajímavý kousek do garáže.

Ceny sportovních aut, kabrioletů a veteránů začne ovlivňovat bobtnající nabídka aut, kterých se majitelé budou snažit zbavit, aby získali volné finanční prostředky, což začne tlačit na jejich cenu. Analýzu trhu přinášíme u příležitosti Mezinárodního dne otců, který letos připadá na neděli 21.6.

"Asi každý malý kluk sní o tom, jak jednou bude jezdit v krásném sporťáku, který má v pokojíčku na plakátu, a užívat si každou chvíli za jeho volantem. Muži obecně zůstávají právě těmi kluky, jen se v čase mění cena jejich hraček. Finanční nezávislost jim jednoho dne umožní, aby si své dětské sny splnili. Podle mě teď přichází ideální doba, kdy takový nákup realizovat. Spousta majitelů se v obavách o budoucnost bude svých aut na hraní zbavovat, tím se rozšíří jejich nabídka na trhu (bude z čeho vybírat) a v neposlední řadě to ovlivní jejich aktuální pořizovací hodnotu, která se bude do budoucna zvyšovat," říká provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček.

Škodovky vládnou i mezi veterány

900258203 7 1024x768x75V nabídce Mototechny Classic, která se specializuje právě na historické a investiční kousky, se v poslední době objevilo několik zajímavých modelů, které si i v době pandemie našly své nové majitele. V květnu například opustil showroom Chevrolet Corvette z roku 1978, BMW 320i z roku 1989 nebo několik Škodovek z předrevoluční éry, které jsou v posledních letech mezi sběrateli v popředí zájmu. "Škodovky, ale i ostatní auta z bývalého východního bloku jsou mezi zákazníky Classicu prakticky nežádanější komoditou. Zejména vzhledem k přijatelným cenám, které umožňují jejich pořízení i meně movitým fanouškům automobilismu," doplňuje Vaněček. Ne vždy lze však pořídít starou Škodovku za "pár výplat".

Jen hrstka historických modelů mladoboleslavské značky budí mezi veteránisty opravdové emoce. Jedním z nich je kabriolet Škoda Felicia, jejíž ceny už dnes atakují milionovou hranici a druhým je unikátní dvoudveřová Škoda 1000/1100 MBX. Jedna taková je právě teď k mání v Mototechně Classic. Vůz z roku 1967 doposud najezdil něco málo přes 80 tisíc kilometrů, prošel pečlivou renovací a jeho cena je 1.800.000 Kč. Není to málo, ale s vědomím, že z původně vyrobených 2.517 kusů modelu MBX se jich do dnešních dní na světě dochovalo okolo 50, tak nový majitel získá opravdu zajímavý kousek automobilové historie.

(tz)

Slovo ke dni

  • Nefoukalo, tak se přiložilo pod kotlem

    Zelená energie prý dostala ránu. V Německu totiž letos museli opět sáhnout ke spalování uhlí, protože větrné elektrárny nemohly dodat potřebné množství energie do sítě. Smutné číslo 27 představuje procento elektřiny z tepelných elektráren, tedy nejvyšší podíl z energetického mixu. Loni, kdy foukalo dostatečně, vítězily lopatky větrných elektráren. Ještě štěstí, že si naši severní sousedé nechali uhlí v rezervě, protože jinak by odsávali elektriku od nás a výpadky by nás neminuly. Co se bude dít, až bude odstaveno i jádro, si každý dokáže domyslet. Obnovitelné zdroje jsou sice IN, ale jejich slabinou je nevyrovnanost a nespolehlivost. EU tlačí na elektrifikaci individuální osobní dopravy, ale až dojde elektromobilům „šťáva“, bude šlapat jen na bicyklech a nebo prostě sedět doma. No, nechme se překvapit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2021

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 1 kopie

Malým a středním podnikům chybí strategie v oblasti ochrany duševního vlastnictví Pomůže dotační program COSME FUND? 13. září 2021

O ochraně duševního vlastnictví musí každý malý či střední podnik uvažovat především jako o investici. Měl by proto zahrnout do svých úvah celý proces existence MSP počínaje jeho založením přes rozvoj, včetně případné zahraniční expanze, až po jeho předání následovníkům nebo prodej třetím osobám. To platí i pro rodinné podniky.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE