INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

aa 14Rekord padl v České republice a v Polsku, kde AAA AUTO prodalo toto léto nejvíce automobilů v téměř třicetileté historii sítě autocenter největšího prodejce ojetin.

Letošní léto patří co do poptávky po ojetých automobilech mezi nejsilnější. Výpadky ve výrobě nových aut nadále prodlužují čekací doby, proto lidé řeší výměnu automobilu raději z nabídky ojetých automobilů. Oproti tomu síť AAA AUTO, největší obchodník s ojetými vozy ve střední Evropě, dosáhla v červenci a srpnu nového historického prodejního rekordu 17250 vozů. To je o 19 % více než v předcovidovém roce 2019. Největší nárůst poptávky společnost zaznamenala na českém a polském trhu.

„Poptávka po vozech z druhé ruky je v posledních měsících takřka enormní v celé Evropě. Automobilky nestíhají vyrábět, protože nemají dostatek potřebných dílů. Na odstavných plochách stojí tisíce nedodělaných aut, která nemohou na trh. Lidé se tak přesouvají do segmentu zánovních aut, na která nemusí čekat, protože jsou k dispozici ihned,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO. „Letošní letní sezóna se tak stala tou nejsilnější v naší téměř třicetileté historii. V červenci a srpnu jsme v rámci skupiny prodali rekordních 17250 automobilů,“ doplnila Topolová.

Skladba oblíbenosti jednotlivých značek v rámci Visegradské čtyřky se během let příliš nezměnila. Přibližně 23% všech prodaných automobilů je značky Škoda, která si drží prvenství v Česku a na Slovensku, kde je poptávka cca na úrovni jedné třetiny. Cca 11% tvoří Volkswagen a 7% Ford. V Polsku dlouhodobě platí za nejoblíbenější Opel, ale obecně je tu poptávka po jednotlivých značkách daleko pestřejší než například u nás. Téměř 9% všech prodaných aut bylo Škoda Octavia, 7% Škoda Fabia a 4% Volkswagen Passat. V rámci jednotlivých zemí pak je vidět lokální vlivy na jednotlivých příčkách.

 

Nejprodávanější automobily v síti autocenter AAA AUTO v létě 2021:

 

Česká republika

Slovensko

Polsko

1

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Opel Astra

2

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Opel Insignia

3

VW Passat

VW Passat

VW Passat

4

Škoda Superb

Kia Ceed

Škoda Octavia

5

VW Golf

Škoda Superb

Škoda Fabia

6

Ford Focus

VW Golf

Ford Focus

7

Hyundai i30

Kia Sportage

Renault Megane

8

Ford Mondeo

Opel Astra

Kia Sportage

9

VW Tiguan

Hyundai i30

Renault Clio

10

Kia Ceed

Suzuki Vitara

Dacia Duster

 

 (tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3