INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

aa 14Rekord padl v České republice a v Polsku, kde AAA AUTO prodalo toto léto nejvíce automobilů v téměř třicetileté historii sítě autocenter největšího prodejce ojetin.

Letošní léto patří co do poptávky po ojetých automobilech mezi nejsilnější. Výpadky ve výrobě nových aut nadále prodlužují čekací doby, proto lidé řeší výměnu automobilu raději z nabídky ojetých automobilů. Oproti tomu síť AAA AUTO, největší obchodník s ojetými vozy ve střední Evropě, dosáhla v červenci a srpnu nového historického prodejního rekordu 17250 vozů. To je o 19 % více než v předcovidovém roce 2019. Největší nárůst poptávky společnost zaznamenala na českém a polském trhu.

„Poptávka po vozech z druhé ruky je v posledních měsících takřka enormní v celé Evropě. Automobilky nestíhají vyrábět, protože nemají dostatek potřebných dílů. Na odstavných plochách stojí tisíce nedodělaných aut, která nemohou na trh. Lidé se tak přesouvají do segmentu zánovních aut, na která nemusí čekat, protože jsou k dispozici ihned,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO. „Letošní letní sezóna se tak stala tou nejsilnější v naší téměř třicetileté historii. V červenci a srpnu jsme v rámci skupiny prodali rekordních 17250 automobilů,“ doplnila Topolová.

Skladba oblíbenosti jednotlivých značek v rámci Visegradské čtyřky se během let příliš nezměnila. Přibližně 23% všech prodaných automobilů je značky Škoda, která si drží prvenství v Česku a na Slovensku, kde je poptávka cca na úrovni jedné třetiny. Cca 11% tvoří Volkswagen a 7% Ford. V Polsku dlouhodobě platí za nejoblíbenější Opel, ale obecně je tu poptávka po jednotlivých značkách daleko pestřejší než například u nás. Téměř 9% všech prodaných aut bylo Škoda Octavia, 7% Škoda Fabia a 4% Volkswagen Passat. V rámci jednotlivých zemí pak je vidět lokální vlivy na jednotlivých příčkách.

 

Nejprodávanější automobily v síti autocenter AAA AUTO v létě 2021:

 

Česká republika

Slovensko

Polsko

1

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Opel Astra

2

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Opel Insignia

3

VW Passat

VW Passat

VW Passat

4

Škoda Superb

Kia Ceed

Škoda Octavia

5

VW Golf

Škoda Superb

Škoda Fabia

6

Ford Focus

VW Golf

Ford Focus

7

Hyundai i30

Kia Sportage

Renault Megane

8

Ford Mondeo

Opel Astra

Kia Sportage

9

VW Tiguan

Hyundai i30

Renault Clio

10

Kia Ceed

Suzuki Vitara

Dacia Duster

 

 (tz)

Slovo ke dni

  • Auta zastavil čip

    Začnu svoji glosu otázkou: Jestlipak víte, která je nejdůležitější součást moderního automobilu? Ne, není to motor, převodovka ani volant. Je jím čip. Který, to mi poněkud uniká, nicméně kvůli němu stojí výroba vozidel po celém světě. Ztráty se počítají v tisících miliard korun, a to ještě nelze dohlédnout světla na konci tunelu. Naše „malá“ škodovka zastaví výrobu na týden, ostatní automobilky jsou na tom podobně, ne-li hůře. A proč chybí čipy, tedy nepostradatelná součást elektronických systémů vozu? Prý za to zas může covid a další překážky. Člověka napadá, že tohle v kapitalizmu není samo sebou a že za tím musí být nějaký záměr. Nedivte se, aut přibývá tolik, že už se ani nevejdou na silnice a víc stojí v kolonách a zácpách než jedou. A ta uhlíková stopa, škoda slov! Někdo upíná své naděje k elektromobilům. Možná, že opravdu...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2021

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 1 kopie

Malým a středním podnikům chybí strategie v oblasti ochrany duševního vlastnictví Pomůže dotační program COSME FUND? 13. září 2021

O ochraně duševního vlastnictví musí každý malý či střední podnik uvažovat především jako o investici. Měl by proto zahrnout do svých úvah celý proces existence MSP počínaje jeho založením přes rozvoj, včetně případné zahraniční expanze, až po jeho předání následovníkům nebo prodej třetím osobám. To platí i pro rodinné podniky.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE