INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

2040 ŠKODANa výroční konferenci v pražském Karlíně zhodnotil Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení

automobilky ŠKODA AUTO, bilanci za rok 2021.

Navzdory pandemii koronaviru a narušeným dodavatelským řetězcům v automobilovém
průmyslu považuje uplynulý rok za úspěšný. Výsledný počet registrací dosáhl hodnoty
70 946 nových vozů. Pozitivní je také skutečnost, že se podařilo udržet tržní podíl na úrovni
34 %, což je stejný výsledek jako v posledním předpandemickém roce 2019.

V České republice se v roce 2021 zaregistrovalo 206 876 nových osobních automobilů kategorie
M1, z nichž téměř 71 000 neslo značku ŠKODA. To představuje tržní podíl ve výši 34 %, který
odpovídá stavu z předcovidového roku 2019. „Přes očekávatelný pokles si značka ŠKODA na
svém domácím trhu vedla dobře a optimisticky vidíme i předpokládaný budoucí vývoj,“ hodnotí
uplynulý rok Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení ŠKODA AUTO. „V pozitivní náladě nás drží
i celkový počet objednávek, které jsme loni obdrželi. Za celý rok 2021 jich autorizovaní dealeři
evidují celkem 107 000 a máme za sebou také nejúspěšnější měsíc všech dob, když jsme v září
zaznamenali téměř 13 000 objednávek. Prodejní proces samozřejmě ovlivňují dodací lhůty, které
se zatím nezkracují, ale děláme maximum pro to, aby každý vůz byl konkrétnímu zákazníkovi
doručen v nejkratším možném termínu,“ dodává Jiří Maláček.

Pozici jasného lídra českého trhu potvrzují i detailní statistiky jednotlivých modelů a segmentů.
V první desítce nejprodávanějších vozů roku 2021 figuruje 7 modelů značky ŠKODA. Celému
žebříčku vévodí FABIA, která se po letech znovu dostala na místo bestselleru. Drží téměř
osmiprocentní podíl a loni zaznamenala 15 450 registrací jako absolutně nejprodávanější model
v České republice. Na druhé pozici se nachází OCTAVIA s více než 14 000 registracemi a téměř
7% podílem na celkových prodejích. V absolutním pořadí dále následuje třetí KAMIQ (10 453
registrací) s více než 5% tržním podílem. ŠKODA KAROQ obsadila s 9671 registracemi 5. místo.
Hned za ní se seřadily modely SCALA (8632 registrací) a KODIAQ (6250 registrací). Na 9. příčce
se umístila ŠKODA SUPERB s 5205 registracemi, což představuje téměř 3 % tržního podílu.
K úspěchu výrazně přispěl i fakt, že se portfolio modelů ŠKODA neustále inovuje a modernizuje.
V loňském roce došlo k omlazení SUV modelů KODIAQ a KAROQ, ve velkém stylu vstoupila na trh
i nová generace hatchbacku FABIA na nové platformě MQB.

Oblíbenosti se vozy s okřídleným šípem na kapotě těší i u soukromých zákazníků. Hned tři z pěti
nejprodávanějších vozů na rodné číslo sjíždějí z linek mladoboleslavské automobilky.

Nejoblíbenějším modelem značky ŠKODA mezi retailovou klientelou je s 6% podílem městské SUV
KAMIQ, s 5 % podílu ho následují modely FABIA a KAROQ.
Značka ŠKODA se chopila pozice lídra a udávala tón také v segmentu vozů na elektřinu. Celkem
umístila na český trh 832 bateriových elektromobilů z celkového počtu 2393. Jednoznačně
nejprodávanějším elektromobilem roku 2021 se stal model ŠKODA ENYAQ iV se 738 exempláři,
přičemž počet objednávek dosáhl téměř 1100. Dalších 94 kusů přidala loni ŠKODA zásluhou svého
minivozu CITIGOe iV. To stačilo na 5. místo mezi bateriovými elektromobily, přestože výroba
tohoto modelu byla ukončena a po většinu loňského roku se pouze doprodávaly skladové zásoby.
Na poli elektrifikovaných vozů sklízí značka ŠKODA úspěchy i v segmentu plug-in hybridních
vozidel. Modely SUPERB iV (640 registrací) a OCTAVIA iV (407 registrací) drží dohromady přes 31
% tržního podílu a udržují si citelný náskok před konkurencí v kategorii PHEV. České zastoupení
mladoboleslavské automobilky zaznamenalo rovněž výrazný úspěch v tendru Komerční banky,
které dodá v následujících měsících 131 kusů elektrického SUV.

Autorizovaným partnerům ŠKODA AUTO se dařilo i oblasti poprodejních služeb. Průchody
servisem meziročně stouply o 1,2 % a balíčky tzv. předplaceného servisu dokonce o 6,2 %.
Zástupci automobilky to vnímají jako důkaz důvěry zákazníků v know-how a transparentní účtování
nejrozsáhlejší servisní sítě v České republice.

Do roku 2022 vstupuje značka ŠKODA ve skvělé kondici s nejširším modelovým portfoliem všech
dob. Analytici očekávají růst trhu o 4 %, což znamená, že by se v Česku mělo prodat zhruba
215 000 nových osobních automobilů. ŠKODA AUTO Česká republika by chtěla udržet tržní podíl
kolem 34 % a zaregistrovat přibližně 73 000 vozů. Z toho by asi 1400 mělo připadnout na
elektromobil ENYAQ iV, jehož prodejům má pomoci nová karosářská varianta COUPÉ. Ta bude
uvedena na český trh na jaře letošního roku.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vláda chce znovu znárodňovat

    Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč IP mediátor naslouchá stranám 10. květen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3