INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

IMG 2692Výstaviště Praha se připojilo k projektu testování elektrických samořiditelných minibusů ve spolupráci s výzkumnou organizací PowerHUB, která technicky zajišťuje provoz minibusu estonské společnosti AuveTech. Nejen Pražané si tak mohou dopřát i díky podpoře hl. m. Praha unikátní zážitek v podobě jízdy budoucnosti po areálu Výstaviště v samořídícím minibusu, jehož maximální rychlost je omezena na 28 km v hodině s dojezdem 60 kilometrů.

Jízdu autonomním minibusem estonské společnosti AuveTech, která na vývoji pracovala tři roky a aktuálně připravuje další generaci, si mohou zájemci objednat na webu Výstaviště Praha, a to až do konce srpna. Aktuální model jede maximální rychlostí 28 kilometrů za hodinu a na jedno nabití ujede 60 kilometrů. K dispozici je osm míst pro stejný počet cestujících, vůz je také vybaven plošinou pro tělesně postižené cestující.

"Návštěvníci Výstaviště si mohou jízdu samořiditelným minibusem vyzkoušet jako jedni z prvních v Česku, což nás skutečně velmi těší. Výstaviště totiž vždy bylo a bude také místem pro prezentaci zajímavých technických novinek. Nejmodernější technologie navíc dokážou nejen zpříjemňovat život, ale také výrazně napomáhat k udržitelnému podnikání, které je samozřejmě jedním z našich cílů. Proto jsme uvítali nejen možnost spolupráce s PowerHUB, ale i možnost nabídnout tento zážitek jako další zajímavou atrakci našim návštěvníkům,“ komentuje unikátní projekt na Výstavišti Jan Stanko, člen představenstva.

Toufik Dallal, ředitel akceleračních programů společnosti PowerHUB z.ú., pak doplňuje: „Takzvaná autonomní auta se dokážou pohybovat na zadané trase bez řidiče, vyhýbat se překážkám, nebo i sama zastavit v případě, že jim do cesty někdo nečekaně vběhne. Vůz je pro to vybaven nejen řadou kamer, ale i LIDARem, tedy laserovým radarem.“

V rámci testovacího provozu je ve voze také operátor, který by převzal řízení v případě vzniku situace, kterou by vozidlo nedokázalo vyřešit. Standardně minibusy využívají radary, senzory a zastavit zvládnou třeba i před dítětem nebo zvířetem, které zrovna vběhlo na vozovku. Minibus je schopen okamžitě zastavit a poté se opět plynule rozjet. Trasa je nejdříve mapována prostřednictvím senzorů na minibusech, kdy je zaznamenáno celé okolí. Naskenovány jsou všechny překážky a data jsou přenesena do mapy pro autonomní vozidlo. Ta už pak jen sama reagují na nečekané situace.

"Jedná se o premiérový provoz těchto vozidel v Česku. Praha se tím řadí mezi další pokroková evropská města, která testují vymoženosti této nejmodernější mobilitní technologie a způsoby jejich integrace do sítě městské hromadné dopravy,” doplňuje Toufik Dallal.

Stále více evropských měst experimentuje nebo plánuje vyzkoušet technologie kyvadlové dopravy bez řidiče. Např. minulý týden město Talinn oznámilo, že totožná vozidla nasadí na 1,8 km dlouhé trase v západní části města. Další evropská města, jako například skotské město Inverness a italský Turín, rovněž nasadí autonomní autobusy do testovacího provozu.

Kde:

Na okružní trasu ve spodní části Výstaviště můžete nastoupit na zastávce na prostranství u tzv. Bruselské (festivalové) brány ze Stromovky.

Kdy:

Zkušební jízdu si lze objednat až do 31. 8., vždy v 15minutových intervalech*

https://navystavisti.cz/udalosti/jizda-budoucnosti/

https://powerhub.reenio.cz/cs/

V kolik:

Po–Ne 15:00–20:00 hod.*

Cena:

50 Kč na osobu starší 15 let.

Děti 6-15 let 20 Kč, do 6 let zdarma.

Senioři nad 65 let a ZTP/P zdarma.

Rodinné vstupné 100 Kč / 2 dospělí + max. 4 děti.

Rezervace a platba probíhá po načtení QR kódu.

Pro objednání jízdy je nutná rezervace!

*Provoz může být omezen v průběhu některých akcí.

Více na: www.navystavisti.cz 

(tz)

Slovo ke dni

  • O zdravém stravování

    Na tohle téma se vedou spory. Jedni tvrdí, že maso do našeho jídelníčku nebude smět, druzí by je za taková tvrzení nejraději uškrtili. První to zdůvodňují tím, že naše planeta skomírá a z jisté části za to můžeme my, lidi masožravci, a nabádají nás k tomu, abychom se v jídle umírnili a více využívali na talíři zeleninu a ovoce. Což o to, to je určitě správná a potřebná cesta, zvýšit podíl kedlubů, mrkve, salátu nebo brokolice v našem žaludku. Zemědělci ale zase tvrdí, že bez hnoje, tedy chlévské mrvy, za chvíli budou pole neúrodná, že zkrátka hovězí dobytek, čuníky, ovce lidstvo potřebuje, aby bylo z čeho posléze produkovat obilí, řepu, brambory, okurky, rajčata. Protože řádně vyhnojené pole, tedy organicky, ničím nenahradíš. A že hydroponie lidstvo nezachrání. Myslím, že všichni máme kousek pravdy. A fakta, která k něčemu vedou, nejsou ani...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

INZERCE