INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

automotive 1838744 960 720Téměř 60 % Čechů by upřednostnilo spalovací motor před elektromobilem, pokud by se jednalo o stejný model se stejnou cenovkou. Dle průzkumu pro ČSOB Leasing by ale stejné procento českých řidičů přesvědčily různé formy dotací.

Třetina by si elektromobil pořídila, pokud by dostali příspěvek ve výši 30 % z ceny vozu. Skepticismus k elektromobilům pak u Čechů klesá s věkem.
Průzkum skupiny ČSOB, který mapoval vztah Čechů k elektromobilitě ukázal, že největší bariérou pro pořízení automobilu na elektro pohon je pro české řidiče především vysoká cena. Valnou většinu by ale dokázaly přesvědčit dotace. Po dotaci až do výše 30 % z ceny vozu by sáhly dvě pětiny dotazovaných. Fixní částku ve výši sta tisíc by ocenil každý desátý Čech a po dotacích na dobíjení, ať už na veřejných stanicích či doma by sáhlo 7 % respondentů.

Když elektromobil, tak nový

Čtyři z pěti dotazovaných by při koupi elektromobilu upřednostnili nové auto před ojetým. Polovina by pak nakupovala přes oficiálního dealera. Necelých dvacet procent by ale přímo vyhledala k nákupu elektromobilu takovou společnosti, která pomůže zájemci dotaci získat. „Z průzkumu vyplynulo, že Češi na dotace a zvýhodněné financování opravdu slyší. Existence dotací by dle všeho podpořila oblibu udržitelné mobility i u dlouhodobých skeptiků,“ říká Josef Vajsejtl, generální ředitel ČSOB Leasing.
Čechy by dle průzkumu k elektromobilitě přilákaly i další benefity. „Pokud by zájemci o elektromobil využili financování skrze dealery a leasingové společnosti, valná většina by pak ve smlouvě ocenila především služby pojící se s provozem, jako je bezplatné dobíjení u partnerů či zvýhodněná dobíjecí karta. Velký zájem je i o zvýhodněné pořízení dobíjecí stanice domů, což je pro respondenty nejkomfortnější forma dobíjení. Poptávka je ale i po dotačním poradenství. Je tedy jasné, že lidé o elektromobily stojí v momentě, kdy jsou zvýhodněné oproti klasickým spalovacím motorům“, doplňuje Josef Vajsejtl.

Polovina utrácí z vlastní kapsy

Každý druhý Čech, který uvažuje o nákupu elektromobilu, by při koupi raději sáhl primárně do vlastní kapsy. Nejoblíbenější formou financování mimo vlastní úspory je zvýhodněný úvěr přímo určený na nákup elektromobilu, zvolila by si ho třetina dotazovaných.
Právě takový nabízí skupina ČSOB prostřednictvím jeho poskytovatele ČSOB Leasing pod názvem Půjčka na auta s čistou energií již déle než rok. Integrální součástí financování je balíček povinného ručení a havarijního pojištění od ČSOB Pojišťovny se zvýhodněnými sazbami.
Navíc nyní aktuálně má ČSOB Leasing u této půjčky speciální časově omezenou obchodní akci, a to exkluzivně ve spolupráci s dealerstvími skupiny Auto Palace Group a E.ON Drive. Pro zákazníky je v této akci připraven atraktivní benefit v podobě E.ON Drive dobíjecí karty/čipu přednabité/ho na 10 000 Kč a speciální balíček autopojištění, jehož součástí je zdarma povinné ručení na celou dobu financování.*

Průzkum byl v květnu 2022 realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na vzorku 510 respondentů, držitelů řidičského průkazu skupiny B.

*Bližší informace můžete získat v obchodních místech ČSOB Leasing či skupiny Auto Palace Group, případně na www.csobleasing.cz 

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Před volbami

    Komunální volby klepou na dveře v době, kdy lidé nevědí, co je čeká v zimě. V takové nejistotě, respektive v očekávání špatných a ještě horších časů, se špatně kandiduje. Ve volebních programech sice strany a sdružení mohou slibovat, co udělají, co zlepší v chodu měst a obcí, ale voliči tuší, že hlavní slovo bude mít aktuální energetická a ekonomická situace. Co je například platné, že se vybuduje nové veřejné osvětlení, když ho z úsporných důvodů nebudeme moci používat? Jak naplánovat investice, když stavební materiály zdražují z měsíce na měsíc o desítky procent a městská pokladna bude mít jen omezené finanční prostředky? Ti chytřejší raději toho moc neslibují, ale upozorňují na pozitiva, kterých jejich místo pro život v uplynulém volebním období dosáhlo. V každém případě zvolit si v této těžké době schopné a odpovědné manažery na...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Mediační dohoda a ukončení IP mediace 12. září 2022

V předchozím příspěvku jsme se seznámili s tím, jak se formulují zásady mediační dohody. Tyto zásady odrážely výsledky předchozích fází mediace a přinesly stranám konkrétní řešení pro každý předmět jednání. Strany za pomoci IP mediátora formulovaly, jak se vybrané řešení konkrétně uskuteční, kdo a co konkrétně udělá, do kdy, co to bude stát apod. Současně strany formulovaly i pojistky pro případ, že by některá ze stran dohodu nedodržela, případně nastala nějaká neočekávaná situace, nestihne se termín splnění závazku apod. Podle potřeby si strany dohodly i sankce za porušení dohody.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3