INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
NGVA_logoČeská pošta je dnes jediný státní podnik, který provozuje velký počet vozidel na stlačený zemní plyn (CNG). V současné době má ve svém vozovém parku přes 470 CNG vozidel. V nejbližší době přibude dalších 10 nákladních vozidel na zemní plyn. Provoz vozidel hodnotí jako bezproblémový a již zaznamenala úsporu nákladů na pohonné hmoty.

IMG_2778Česká pošta provozuje celkem 5 400 vozidel s průměrným stářím osm až deset let. V loňském roce se rozhodla pro CNG vozidla a na pět let získala v rámci operativního leasingu 230 dodávek Fiat Ducato na CNG a 182 vozů Fiat Doblo se CNG pohonem. Dalších 60 vozů Volkswagen Passat na CNG pořídila pro obchodní divizi. Nakoupila také 46 tahačů a těžkých nákladních vozů Iveco, z nichž některá jsou poháněna CNG motory. Nákladních vozidel Iveco Daily na CNG bude mít Česká pošta nakonec 10 kusů.

Celkově by Česká pošta mohla mít až 2 900 vozidel ve variantě na CNG, závisí to ovšem na hustotě plnících stanic. Optimální by byla CNG stanice v každém okresním městě. Dnes je v ČR již 45 veřejných plnicích stanic a další budou i nadále přibývat. „Přestože počet veřejných CNG stanic neustále roste, stále se setkáváme s názorem, že je jich pořád málo. CNG vozidla ale dnes mají vždy dvě nádrže, jednu na CNG a druhou, většinou dojezdovou, na benzin, takže nikdo nemusí mít obavy, že do místa nedojede. V naší zemi jsme tak trochu s těmi čerpacími stanicemi rozmazleni, protože ČR má nejvíce čerpacích stanic na obyvatele ve střední Evropě," říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV.

Asociace NGV poskytuje poradenství týkající se možnosti přechodu na CNG, ať už to je nabídka vozidel, síť čerpacích stanic nebo kalkulace návratnosti. "Kontaktujeme a jsme kontaktováni celou řadou dalších státních podniků, institucí, ale i soukromých subjektů a informujeme je o výhodách pohonu na CNG. Úspora 50 procent nákladů na palivo je rozhodně zajímavá i pro další podniky," říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. Dnes stojí jeden metr krychlový CNG asi 18 Kč, přičemž tento jeden metr krychlový odpovídá jednomu litru benzinu, který ovšem stojí více než 35 Kč.

Asociace NGV o. s. - asociace pro podporu využití zemního plynu a biometanu v dopravě (dále jen NGVA) byla založena v srpnu roku 2009 jako nezisková odborná platforma pro podporu implementace a provozu technologií pro využití zemního plynu a biometanu v dopravě. Hlavním cílem je sdružování odborníků a společností v oblasti technologií NGV, ustanovení technologické platformy na úrovni ČR, spoluvytváření metodiky, vzorů a sjednocení norem pro oblast NGV, vytvoření zázemí pro služby výrobcům a uživatelům NGV, posuzování a monitorování projektů v oblasti NGV, včetně jejich financování, národní a mezinárodní spolupráce na společných projektech, výměna know-how, využití fondů EU, grantů a státních dotací pro projekty, školení a osvěta. NGVA je členem NGVA Europe - Evropské asociace NGV, IANGV – International Association for natural gas vehicles prostřednictvím členství v NGVA Europe a dále je členem CzBA - České bioplynové asociace. Členy NGVA jsou například České vysoké učení technické v Praze, Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, Česká bioplynová asociace, Sdružení automobilového průmyslu, výrobci kompresorů pro CNG, firmy zabývajících se přestavbami aut na pohon CNG, dodavatelé komponentů pro CNG systémy. Za vzájemné spolupráce těchto firem vznikla Strategická výzkumná agenda a Implementační akční plán v oblasti využití zemního plynu a biometanu v dopravě.

Více informací lze získat na: www.ngva.cz, případně lze kontaktovat Asociaci NGV o. s., Zdeněk Prokopec, Kněžskodvorská 2277/26, 370 04 České Budějovice, tel.: 602 946 758, email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3