INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

F 1U inzerovaných ojetých automobilů poklesl v říjnu průměrný nájezd o 2 500 kilometrů. Současně se snížilo i průměrné stáří nabízených automobilů, a to ze zářiových 9,6 roku na aktuálních 9,4 let.

Celkově mohli zákazníci vybírat z 87 tisíc ojetých vozů, jejichž průměrná cena činila 204 634 Kč. Zadáno bylo o 8 tisíc aut více než předešlý měsíc. Statistiky přinesla společnost AAA AUTO International v rámci svého kontinuálního sledování trhu nabízených ojetých vozů v celé České republice.

Podzimní měsíc říjen přinesl na trh ojetin několik změn. Především se snížily průměrně najeté kilometry nabízených vozů. V září činil průměrný nájezd 160 282 km, v říjnu se jeho průměrná hodnota snížila na 157 715 km, což představuje příjemný pokles o zhruba 2 500 kilometrů. Stejně tak došlo ke snížení i u stáří nabízených vozů. V září byly vozy průměrně staré 9,6 roku, říjnová nabídka zahrnovala vozy o 0,2 roku mladší. V návaznosti na průměrný pokles stáří a nájezdu mírně vzrostla cena nabízených aut, a to přibližně o 6 000 Kč. „Trh s ojetými automobily pomalu reaguje na trend zvyšující se popularity zánovních automobilů, který již posledních několik let pozorujeme i v našich autocentrech. Říjen naznačuje, že by se postupně měla zlepšovat situace a na trhu by se mohly objevovat mladší automobily. Nicméně stále se k nám do České republiky přiváží velké množství starých automobilů ze západu, které i přes časté podvodné manipulace ze strany dovozců zákazníky lákají,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová.

V říjnu bylo možné sledovat nárůst počtu inzerovaných vozů, kterých bylo zadáno o 8 000 více než předešlý měsíc. Celkově se na trhu ojetých aut objevilo za celý říjen 87 tisíc automobilů. Neměnnou skutečnost představuje poměr ojetin v našich regionech. Bývá již pravidlem, že nejvyšší počet aut je možné zakoupit v Praze, kde se v říjnu jednalo o 25 100 kusů. Nejútlejší nabídka vozů byla patrná v Karlovarském kraji. Ke koupi tam v desátém měsíci letošního roku bylo 2007 automobilů.

Co se týče nejpopulárnějších ojetých aut, která si čeští zákazníci v říjnu zakoupili, žádné změny oproti září neproběhly. Na prvním místě dominovala suverénní Škoda Octavia. Ta si po nedávném poklesu na druhé místo již druhý měsíc po sobě udržela první pozici v žebříčku TOP 10 nejoblíbenějších aut. Druhá se umístila Škoda Fabia. Pořadí za tuzemskou dvojicí škodovek zůstalo stejné.

 

Nejinzerovanější ojeté vozy na českém trhu v říjnu 2017

1. Škoda Octavia

6. Ford Focus

2. Škoda Fabia

7. BMW 3

3. Volkswagen Passat

8. Ford Mondeo

4. Volkswagen Golf

9. Volkswagen Touran

5. Škoda Superb

10. Audi A4

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3