INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

aaaTrh s ojetými vozy nabídl zákazníkům během třech čtvrtletí letošního roku celkem 687 277 ojetých vozů, jejichž cena byla nejčastěji 130 tisíc korun, nejčastější průměrné stáří se stabilizovalo na 9,6 roku a nájezd dosáhl 153 236 najetých kilometrů.

Oproti stejnému období loni se tak trh ojetin zvětšil o 12 %. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu nabízených ojetých automobilů, které provádí společnost AAA AUTO.

V rámci prvních devíti měsíců roku 2018 mohli lidé vybírat z celkového počtu 687 277 tisíc inzerovaných vozů všech značek a modelů. Jedná se tak o meziroční nárůst o 72 136 automobilů, resp. o 12 %. Z celkového množství nabízeli soukromí prodejci 203 175 vozů, autobazary pak 484 102. Nejvíce ojetých automobilů si mohli zájemci zakoupit v Praze (172 450), nejnižší nabídka byla tradičně v Karlovarském kraji (17 942).

Průměrná cena nejčastěji inzerovaných ojetých vozů za první tři čtvrtletí letošního roku činila 130 000 Kč, což je jen o tisíc korun více, než za stejné období loni. „Vývoj cen ojetých vozů v České republice je pro spotřebitele příznivý. Zatímco se ekonomice daří a lidé mají více peněz, ceny ojetých aut prakticky nerostou. To má také dopad na dovozy ojetých aut, ze zahraničí, které v září byly nejnižší za poslední tři roky. Dovézt si auto z Německa nebo Francie se ve spojení se všemi souvisejícími riziky už nevyplatí. Výhodnější je zakoupit vůz s tuzemským původem,“ míní generální ředitelka sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.

Zákazníci měli možnost vybírat si od začátku letošního roku z nabídky vozů, jejichž nejčastější průměrná hodnota najetých kilometrů činila 153 236. Ve srovnání s loňským rokem zůstalo toto číslo téměř konstantní, kdy na konci září roku 2017 byla tato cifra jen o 104 km vyšší. Stejně tak u stáří došlo jen k nepatrné změně. Zatím, co v loni nabídka představovala stáří 9,5 roku nejčastěji nabízených vozů, letos to bylo pouze o jednu desetinu roku více, tedy 9,6.

Nejinzerovanější ojeté vozy na českém trhu v období leden-září 2018

1. Škoda Octavia

6. Ford Focus

2. Škoda Fabia

7. BMW 3

3. Volkswagen Passat

8. Ford Mondeo

4. Volkswagen Golf

9. BMW 5

5. Škoda Superb

10. Škoda Rapid

Pořadí jednotlivých modelů v pomyslném žebříčku TOP 10 nejprodávanějších ojetin zůstalo na prvních čtyřech místech nezměněno. Na prvním a druhém místě se udržela tuzemská Škoda s modely Octavia a Fabia, třetí a čtvrté místo obhájily vozy Volkswagen s vlajkovou lodí Passat a o třídu nižším VW Golf. Ke změně došlo na páté příčce, kde Ford Focus vystřídala Škoda Superb. Sedmé a osmé místo uhájily vozy BMW 3 a Ford Mondeo. Na devátou příčku se probojoval další „bavorák“, s modelem 5, desítku uzavírá Škoda Rapid.

V samotném září český trh ojetin nabídl 108 708 tisíc vozů. Nejčastější průměrnou cenou byla částka 135 tisíc korun, nejčastější průměrně najetou hodnotou bylo 153 tisíc kilometrů. Nejčastější průměrné stáří vozů představovalo v devátém měsíci letošního roku 9,6 roku. Pořadí prvních pěti vozů v TOP 10 je identické s aktuálním meziročním srovnáním. Na prvních dvou místech se drží Škody Octavia a Fabia, následují VW Passat a Golf, pětici uzavírá Škoda Superb.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3