INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

trh autZánovních vozů na českém trhu během roku 2018 enormně přibylo. Počet inzerovaných ojetých vozů do 2 let stáří s nízkým nájezdem a vysokým stupněm výbavy se meziročně zvýšil o 21,3 %. Nejčastější průměrný nájezd klesl na 16 335 kilometrů, nejčastější průměrné stáří si uchovalo hodnotu 1,1 roku.

Vyplynulo to z analýzy AAA AUTO, které kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě. Analýzu provedla znovuobnovená značka Mototechna, specializující se na zánovní ojeté vozy do 2 let stáří a maximálně s 40 tisíci najetými kilometry, která patří do skupiny AAA AUTO.

Český trh se zánovními ojetinami, tedy zánovními vozy do dvou let stáří, znovu razantně ožívá. Zájemci si během právě uplynulého roku mohli vybírat z celkového počtu 100 798 zánovních automobilů. Oproti roku 2017, kdy nabídka činila 83 064 aut, se jedná o nárůst o 21,3 %. Nejvíce vozů bylo inzerováno tradičně v Praze (33 335), nejméně pak v Karlovarském kraji (1 644). Pytel s nabídkou inzerovaných zánovních vozů se roztrhl i v dalších zemích. Na Slovensku to byl skok o 9 tisíc na aktuálních 27 072 vozů, v Maďarsku o 3 tisíce na 40 748, a v Polsku dokonce o 30,5 tisíce na 161 342. Stáří zánovních automobilů zůstalo ve srovnání s předchozím rokem konstantní a ustálilo se na hodnotě 1,1 roku. K pozitivní změně však došlo u počtu najetých kilometrů. Nejčastější průměrný nájezd během roku 2017 činil u automobilu 17 327 kilometrů, zatímco v roce 2018 to bylo jen 16 335, tedy o rovnou tisícovku méně.

Každým rokem se automobilky zejména v této době předhánějí ve vývoji nejrůznějších technologických prvků, a to ať z oblasti bezpečnosti, komfortu či aerodynamiky. To vše má však za následek zvýšení cen jak nových, tak v určitých případech i zánovních vozů. Nejčastější průměrnou cenou ojetých zánovních vozů byla v roce 2017 částka 429 900 Kč. Ta v roce 2018 poskočila na 445 000 Kč. „Cenový růst je u zánovních aut pochopitelný. Nejrůznější technologické a bezpečnostní vymoženosti a smart technologie, které automobilky do svých vozů implementují doslova jako na běžícím pásu, pochopitelně navyšují znatelně jejich cenu,“ vysvětluje ředitel značky Mototechna Stanislav Gálik.

Polovinu (50,9 %) z inzerovaných zánovních vozů v roce 2018 tvořila auta poháněná benzínovým agregátem. Těch bylo nabízeno 53 311. Dieselové zánovní ojetiny, kterých na trhu během loňska bylo k dispozici 42 234, představovaly 46,9 % z celkové nabídky. Zbytek automobilů tvořily vozy poháněné na alternativní paliva. I zde se dá hovořit o razantním nárůstu nabídky. U automobilů z kategorie hybrid vzrostla nabídka na 803 vozů, což je meziroční skok o 62,9 %. Významně si polepšily i elektromobily. Zatímco v roce 2017 jich zájemci mohli v nabídce evidovat 200, v minulém roce to bylo již 357. Jednalo se tak o nárůst v hodnotě 78,5 %.

První čtveřici jasně opanovaly domácí škodovky v pořadí Octavia, Fabia, Rapid a Superb. Svého dalšího zástupce, Citigo, má tuzemský výrobce na šestém místě, přičemž předstihnout ho stačil pouze model i30 továrního výrobce značky Hyudai. Na sedmém, respektive devátém místě se umístily vozy Volkswagen s modely Golf a Passat. Osmou příčku „vydobyla“ ještě jedna škodovka, konkrétně s označením Yeti. Desítku uzavírá Opel Astra.

Slovo ke dni

  • Proti neviditelnému nepříteli

    O tom, že na bakterie zabírají antibiotika stále méně, už asi slyšel každý. S vynálezem penicilinu jsme sice porazili mnoho nebezpečných nemocí, ale s jeho stále častějším používáním si vytvořili nový problém. Jmenuje se antibiotická rezistence a hrozí, že brzy vyvolá naprostou katastrofu. Tyto látky nepříjímáme pouze v podobě tablet nebo injekcí, když chceme porazit zánět, ale do těla se dostávají i jídlem. Hospodářská zvířata totiž rovněž přijímají veterinární přípravky s antibiotickými účinky, a to dokonce i preventivně, tedy z důvodu, aby nedostala bakteriální infenci. Zůstanou v mase, mléce, vejcích i jinde v prostředí. V České republice si odborníci uvědomili problém už dávno a dokonce na vládní úrovni s ním začali bojovat. Pro příští léta jsme přijali už druhý akční plán s názvem "Národní antibiotikový program 2019 - 2022....

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

Jak je to dnes s výukou základů ochrany duševního vlastnictví v České republice? 16. duben 2019

Výuka základů ochrany duševního vlastnictví, zejména se zaměřením na ochranu průmyslového vlastnictví, není ve vzdělávacím systému v ČR až na výjimky pevně a systematicky zakotvena. V tomto smyslu je třeba vyzdvihnout iniciativu představitelů škol a vyučujících na všech úrovních, kteří v rámci možností tuto výuku realizují a seznamují žáky, studenty a posluchače se základními principy ochrany duševního vlastnictví. Snahou Úřadu průmyslového vlastnictví je všemi dostupnými prostředky podpořit každou aktivitu v tomto směru formou konzultací, kurzů i výukovými materiály.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300

INZERCE