INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ivan Špirakus foto copyJubilejní 20. ročník odborné ankety Pojišťovna roku, založené a organizované Asociací českých pojišťovacích makléřů ve spolupráci s Českou asociací pojišťoven a specializovaným serverem oPojištění.cz, zná své vítěze. Ve srovnání s předchozími ročníky došlo k velkému překvapení. 

Hned čtyřikrát se radovala z prvního místa pojišťovna Allianz. Specializované pojištění ovládla společnost Euler Hermes, Osobností pojistného trhu byl jmenován generální ředitel společnosti INSIA a zakladatel ankety Ivan Špirakus a Pojišťovacím makléřem roku se stala RENOMIA.

Anketa Pojišťovna roku přináší odbornou alternativu ke spotřebitelským soutěžím v oboru. Makléři jako profesionálové v pojištění a expertní poradci svých klientů v ní porovnávají nejen parametry nabízených produktů, ale hlavně skutečnou úroveň servisu jednotlivých pojistitelů tak, jak se s ní měli možnost každodenně setkávat v průběhu roku.

Loňský ročník byl kvůli pandemii koronaviru výjimečný. Organizátoři byli nuceni odložit pořádání ankety z tradičního května na podzim, a tak prodloužili hodnocené období roku 2019 i o rok 2020 (hlasování bylo uzavřeno 6.11.) – proto tedy Pojišťovna roku 2019 - 2020. Do hlasování o výkonech pojišťoven se mohli zapojit všichni samostatní zprostředkovatelé a jejich zaměstnanci, kteří v uplynulém roce působili jako pojišťovací makléři, případně agenti
(v kategoriích Životní pojištění a Pojištění občanů). Jubilejní ročník ankety má kromě čtyřnásobného vítěze i rekord v počtu hlasujících (asi jeden z mála pozitivních efektů nouzového stavu) – za jednotlivé kategorie bylo vyplněno přes 3 000 anketních lístků.

A jak konkrétně se odrazil názor hodnotitelů v pěti oceňovaných kategoriích? V kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů se z prvenství radovala pojišťovna Allianz, následována Generali Českou pojišťovnou a Českou podnikatelskou pojišťovnou. Rovněž v Pojištění občanů patřilo zlato Allianz. Druhé místo získala ČPP a třetí se umístila Kooperativa. Allianz dominovala také kategoriím Autopojištění a Životní pojištění, shodně ji pak na druhém a třetím místě následovaly GČP a ČPP. Ve Specializovaném pojištění se asi nejvýrazněji projevily dopady koronakrize: po letech kralování na čele žebříčku musela ERV Evropská pojišťovna uvolnit místo pojišťovně Euler Hermes, stříbrná pozice patří pojišťovně Atradius a třetí příčka náleží Agra pojišťovně.

V souladu s tradicí organizátoři v rámci ankety rovněž udělili titul Osobnost pojistného trhu za vynikající a mimořádný přínos rozvoji českého pojišťovnictví. Držiteli tohoto ocenění z předešlých ročníků jsou: Luděk Menčík (Pojišťovna roku 2003), Petr Pavlík (2005), Vladimír Mráz (2007), Marek Venuta (2008), František Stach (2009), Vladimír Přikryl (2010), Konštantín Alexejenko (2011), Jaroslav Daňhel (2012), Václav Křivohlávek (2013), Zdeněk Voharčík (2014), Jakub Hradec (2015), Jiřina Nepalová (2016), Jiří Charypar (2017) a Vladimír Krajíček (2018). Letos se k nim připojil generální ředitel společnosti INSIA, dlouholetý člen vedení Asociace českých pojišťovacích makléřů a zakladatel ankety Pojišťovna roku Ivan Špirakus.

V rámci ankety také probíhá hodnocení makléřů sdružených v AČPM členskými pojišťovnami ČAP pod názvem Pojišťovací makléř roku. Mezi hlavní kritéria posuzování makléřských výkonů patří např. kvalita podkladů dodávaných pojišťovně, úroveň komunikace makléř – pojišťovna a makléř – klient či správa pojištění. Pojišťovacím makléřem roku 2019 - 2020 se stala největší česká makléřská společnost RENOMIA, která se také opakovaně umisťuje na první příčce v exkluzivním žebříčku portálu oPojištění.cz TOP 30 pojišťovacích makléřů. Pomyslné stříbro brala společnost RESPECT a bronz patří OK Group.

Celkové výsledky 20. ročníku ankety Pojišťovna roku přinášíme v přiložené tabulce.

Ing. Ivan Špirakus - Osobnost pojistného trhu
místopředseda představenstva a generální ředitel akciové společnosti INSIA
Ivan Špirakus se narodil 11. února 1966 a žije v Praze. Absolvoval strojní fakultu ČVUT a po studiu působil v oblasti cestovního ruchu. Jako makléř pracuje od oku. 1992, kdy spoluzaložil makléřskou pojišťovací společnost Portfolio Alfa, s.r.o., kde se zabýval především marketingem, obchodem a řízením podnikatelských rizik klientů.
V roce 2004 stál u vzniku mezinárodní sítě pojišťovacích makléřů INSIA. V roce 2011 se podílel na uzavření strategického partnerství INSIA a největšího světového makléře, americké společnosti MARSH.
Spoluzaložil odborný zpravodajský server oPojištění.cz, který denně přináší aktuální informace z pojistného trhu. Po založení Nadačního fondu pro vzdělávání v pojišťovnictví se stal členem jeho dozorčí rady a snaží se tak o zvyšování odborné úrovně v pojišťovnictví.
Ivan Špirakus dlouhodobě publikuje, přednáší a aktivně propaguje pojišťovnictví a profesi pojišťovacích makléřů. V roce 1999 se podílel na založení Komory pojišťovacích makléřů a po celou dobu aktivně pracoval v jejím představenstvu. V roce 2000 inicioval vznik ankety Pojišťovna roku, která za dobu své existence získala prestiž a uznání na celém pojistném trhu.
Komora se v r. 2005 spojila s Asociací českých pojišťovacích makléřů (AČPM), kde I. Špirakus působil v prezídiu AČPM až do r. 2019 jako místopředseda, v letech 2013 – 2015 jako předseda Asociace. V rámci prezídia zodpovídal za PR, mezinárodní vztahy a hlavně legislativu, v té době zejména při vyjednávání s Ministerstvem financí ČR a s ČNB ohledně implementace evropské směrnice o distribuci pojištění (IDD) do české legislativy.

Osobní záštitu 20. ročníku ankety poskytl viceguvernér České národní banky Tomáš Nidetzký.

Ceny pro vítěze ankety letos ztvárnil talentovaný český designér Matěj Chabera.

Další podrobné informace o anketě, její historii i kritériích hodnocení jsou k dispozici na webových stránkách ankety www.pojistovnaroku.cz.

Asociace českých pojišťovacích makléřů byla založena v roce 1994 z iniciativy českých kanceláří mezinárodních makléřských firem. V lednu 2005 došlo ke sloučení s Komorou pojišťovacích makléřů. Cílem AČPM je podpora profesních zájmů a zvyšování profesionální i společenské prestiže povolání pojišťovacího makléře. Asociace se podílí na tvorbě zákonů, prosazuje profesní etiku, stará se o vzdělávání makléřů, publicitu a navazuje mezinárodní kontakty. Je členem Evropské federace pojišťovacích zprostředkovatelů, Světové federace pojišťovacích zprostředkovatelů a organizace Partneři zprostředkovatelů. V současné době AČPM sdružuje 74 členů, kteří realizují téměř 3/4 všech makléřských obchodů v ČR.

 

vysledky pojistovna roku 2019 2020

 

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3