INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

eet 2 960 720V červnu jich své dluhy nesplácelo meziměsíčně o 3 % méně.

Na konci června letošního roku mělo v Česku úvěr od bank a nebankovních finančních institucí 141 608 živnostníků. Jejich celkový dluh činil 116,4 miliardy korun, z toho nebyly řádně spláceny pouze 2 miliardy, tedy 1,7 %. Své dluhy nezvládalo řádně splácet 6,5 tisíce živnostníků, o 200 (o 3 %) méně než předchozí měsíc. Vyplývá to z údajů Bankovního a Nebankovního registru klientských informací.

Zatímco v květnu své závazky nesplácelo 4,8 % živnostníků s dluhem, v červnu to bylo jen 4,6 %, přičemž snížení počtu nesplácejících dlužníků proběhlo ve všech krajích. Nejmenší podíl ohrožených dlužníků byl ke konci června ve Středočeském kraji (3,8 %) a v Praze (4,1 %). Největší podíl ohrožených dlužníků pak byl naopak v Moravskoslezském kraji (5,8 %) a v Ústeckém kraji (5,5 %).

„V celé České republice skutečně podniká přes 1 milion živnostníků, ke konci června mělo 13 % z nich nějaký úvěr u bank a nebankovních finančních institucí,“ uvádí Jiří Rajl, výkonný ředitel Nebankovního registru klientských informací s tím, že největší podíl živnostníků s dluhem se nachází v Karlovarském kraji, kde má nějakou formu dluhu 16,4 % aktivních živnostníků a v Ústeckém kraji, kde jde o 15,8 % živnostníků. Nejmenší část dlužníků je mezi živnostníky v Praze, a to 8,7 %.

Celkově nejvyšší objem dluhu mají živnostníci ve Středočeském kraji, kteří dluží 16,6 miliardy, a v Praze, kde celková částka činí 14,9 miliardy korun. Nejméně naopak dluží živnostníci v Karlovarském kraji, a to 2,8 miliardy, a Libereckém kraji, kde činí celkový objem 4,7 miliardy. Nejvyšší průměrná částka připadá na živnostníka s dluhem v Jihočeském kraji (954 762 Kč) a na Vysočině (946 640 Kč). Nejméně je to pak v Moravskoslezském kraji (695 577 Kč) a v Karlovarském kraji (716 317 Kč).

Nejvíc dluží živnostníci mezi 35 a 44 lety

„Nejvyšší průměrné částky dluží mladší věková skupina 35-44 let, kde se jedná o průměrnou částku 975 tisíc na dlužníka.Živnostníci mladší než 35 let pak tvoří menší podíly jak na počtu dlužníků, tak na celkovém objemu dluhu. Rovněž průměrné částky dluhu jsou u nich nižší,“vysvětluje Lenka Novotná, výkonná ředitelka Bankovního registru klientských informací. Zároveň je u mladších věkových skupin znatelná horší platební morálka. Zatímco ve věkové skupině 25-29 let není spláceno 3,7 % jejich celkového dluhu, ve skupině do 24 let jsou to už 4,5 %. Nejlépe je pak na tom věková skupina 35-44 let, kde není spláceno pouze 1,3 % dluhu.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3