INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Memorandum podpisČeská bankovní asociace (ČBA) zastoupená výkonnou ředitelkou Monikou Zahálkovou a Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) reprezentovaný ředitelem Karlem Řehkou stvrdily dlouhodobé partnerství podpisem memoranda o spolupráci.

ČBA a NÚKIB se tak dohodly na pravidelné spolupráci a výměně informací. Odborníci z kybernetického úřadu navíc poradí s některými plánovanými projekty.

“Nejméně poslední dva roky výrazně roste počet hackerských útoků a dalších podvodů. Právě klienti bank a peníze na jejich účtech jsou jedním z nejčastějších cílů. Proto chceme společně s odborníky z NÚKIB posílit vzdělávání občanů směrem k větší obezřetnosti při nakládání s jejich přístupy do bank,” uvedla výkonná ředitelka ČBA Monika Zahálková.
Podle ní ale může být partnerství přínosné pro obě strany, protože právě IT týmy z bank jsou často mezi prvními, kdo získá informace o nových formách či vektorech útoku nebo například o nových zranitelnostech, a to i v systémech, které třeba přímo nesouvisí s obsluhou klientských účtů. A tyto informace jsou naopak užitečné pro NÚKIB.
„Užší spolupráce se zaměří především na prevenci před kybernetickými hrozbami, na výměnu informací o zaznamenaných hrozbách i přímo o kybernetických útocích,“ dodává ředitel NÚKIB Karel Řehka. 

Do budoucna se rovněž počítá se vzájemnými konzultacemi i vzájemnou účastí na vzdělávacích aktivitách.

O České bankovní asociaci
Česká bankovní asociace vznikla v roce 1990 a je dobrovolným sdružením právnických osob podnikajících v oblasti peněžnictví. V současné době sdružuje 35 členů. Rolí asociace je především zastupovat a prosazovat společné zájmy členů, prezentovat roli a zájmy bankovnictví vůči veřejnosti, podílet se na standardizaci postupů v bankovnictví a na vytváření odborných zvyklostí, podporovat harmonizaci bankovní legislativy s legislativou Evropské unie a vyvíjet aktivitu v informativní a školící oblasti. ČBA je členem Evropské bankovní federace a EMMI. Více informací na www.cbaonline.cz

O NÚKIB
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) je ústředním správním orgánem pro kybernetickou bezpečnost včetně ochrany utajovaných informací v oblasti informačních a komunikačních systémů a kryptografické ochrany. Dále má na starosti problematiku veřejně regulované služby v rámci družicového systému Galileo. Vznikl 1. srpna 2017 na základě zákona číslo 205/2017 Sb., kterým se změnil zákon č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti). Více informací na www.nukib.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3