INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

restaurant 2602736 960 720 1Útraty za obědy za rok vzrostly o 7 korun, platíme už přes 120 korun. Ticket Restaurant® Card Index: Praha a Brno již neutíkají zbytku republiky, dražší jídla jsou i v regionech. V březnu ceny opět začaly rychle růst.

Češi za oběd zaplatí už více než 120 korun, když během posledního roku jejich útraty v restauracích vzrostly téměř o sedm korun. Růst dlouhodobě táhne zejména ochota Čechů a Moravanů připlatit si za kvalitnější jídla z lepších surovin. To platí nejen pro Prahu a Brno jako v minulosti, za lepším obědem se stále častěji vydávají i lidé v dalších městech ČR. V březnu pak začaly opět výrazně růst i samotné ceny jídel. Vyplývá to z Ticket Restaurant® Card Indexu. Ten je sestavený z plateb více než 150 tisíc tuzemských zaměstnanců, kteří k úhradě obědů v restauracích používají platební stravenkovou kartu Ticket Restaurant® od společnosti Edenred. Statistiku každý měsíc tvoří téměř 1,3 milionu transakcí v restauracích všech tuzemských regionů.

V průměru za poslední rok vzrostly útraty lidí za obědy v Česku o šest procent. Zatímco dříve se na růstu podílely zejména Praha s Brnem, nyní jsou tahouny další tuzemská města, kde dříve ceny obědů i útraty lidí stagnovaly. Vůbec nejvíce rostly obědové útraty v procentním vyjádření v posledním roce v moravských městech Ostravě, Olomouci a Jihlavě, ale nadprůměrně rostou třeba i v Ústí nad Labem. „V absolutních částkách výdajů za oběd tato města, známá nižšími průměrnými mzdami, stále zaostávají, ale rozdíl mezi nimi a Prahou či Brnem se už nezvyšuje. Vidíme k tomu dva základní důvody. Jednak ceny surovin rostou stejnou měrou v celé zemi a promítají se do nákladů všech restaurací, zároveň ale i lidem v regionech roste životní úroveň,“ říká Daniela Pedret ze společnosti Edenred.

Na počátku letošního roku útraty za obědy tradičně stagnovaly, neboť lidé jsou po svátcích v jídle střídmější a chodí na obědy méně. V březnu šly ale výrazně vzhůru. Z velké části je to dané náhlým růstem inflace, která byla nejvyšší za posledních šest let. Například brambory v březnu zdražily o 75 procent a máslo o 8,6 procenta. „Restaurace to samozřejmě promítají do cen. Na druhou stranu lidé jsou ochotni si připlatit, neboť se chtějí kvalitně najíst a nešetří,“ říká Daniela Pedret ze společnosti Edenred. Část útrat přitom lidé dávají ze svého. Nejčastější hodnota stravenek v Česku se nyní pohybuje kolem 100 korun. Za jeden oběd v hodnotě 120 korun si tak nyní Češi připlácejí cca 20 korun. Prostor pro zvýšení příspěvku na stravné je přitom poměrně výrazný. Hodnota ideální stravenky, při které firmy i zaměstnanci dosáhnou maximální daňové úspory, je totiž letos 123 korun.

Společnost Edenred sleduje reálné útraty zaměstnanců za obědy formou Ticket Restaurant® Card Indexu od prosince 2015 a zveřejňuje výsledky na svých webových stránkách www.edenred.cz.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Bez okurek

    Zeptejte se podnikatele, jestli a kdy má „okurkovou sezonu“. Podívá se na vás s podezřením, že si z něho chcete utahovat. V podnikání a práci ve firmě totiž nenastanou časy, kdy si člověk může lehnout a usnout na vavřínech. Člověk zaznamená jen období prosperity a útlumu, ale snažit se o business musí tak jako tak. Letos to ani v novinách nevypadá na tu pravou „okurkovou sezonu“, kdy žhavá politická, ekonomická a společenská témata dojdou a redaktor, jak se říká, musí vařit z vody. Událostí přichází na redakční stůl stále dost a dost, a rozhodně nejsou marginální. A pokud jde o pěstitele okurek, to se teprve uvidí, kdy jim sezona začne naplno a jak se vydaří.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE