INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

12 kénka březen 2021Plzeňskému Prazdroji v loňském roce klesly kvůli dopadům kororonavirové pandemie prodeje na domácím trhu o osm procent. Celkem tak v tuzemsku prodal 6,69 milionů hektolitrů piv. Některým značkám se ale dařilo, Radegast a Birell dokázaly navzdory situaci na trhu růst.

I přes ztráty Prazdroj nepolevil v podpoře těžce zkoušených hospod a restaurací, do kterých loni investoval přes půl miliardy korun.

Hospody a restaurace mají zásadní význam v prodejích Prazdroje. „Pohostinství pro nás představuje důležitý prodejní kanál, standardně totiž tvoří dvě pětiny našich prodejů, to je víc než je průměr trhu, a nám loni klesly prodeje v tomto segmentu o 30 %. Převedeno do srozumitelných čísel jsme celkově v roce 2020 v Česku prodali o 111 milionů piv méně než v předchozím roce,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

I přes to ale pivovar během celého loňského roku hospodám pomáhal a alespoň zčásti se snažil zmírnit krizi odvětví. „Od začátku pandemie jsme v kontaktu s majiteli a provozovateli restaurací a hospod. Pravidelně zjišťujeme jejich potřeby a jak jim můžeme pomoct. A děláme to do teď. Zdarma jsme jim vyměňovali pivo, které jim ne jejich vinou prošlo, dodávali desinfekce a další hygienické prostředky, zaváželi hospodám PET lahve, aby mohly prodávat pivo z okýnek. A taky jim radili, na jakou státní podporu mají nárok a jak o ni žádat. Dostatečně včas před hlavní sezonu jsme je motivovali ke zřízení zahrádek a pomohli jim je vybavit. Výsledkem našich aktivit bylo, že jsme loni v létě zaváželi do největšího počtu hospod a restaurací v historii Prazdroje,“ uvádí Tomáš Mráz.

A i přes tíživou současnou situaci naprostá většina hospod, které odebírají pivo z Prazdroje, plánuje po konci současného locdownu pokračovat v podnikání. „Všichni se už pochopitelě těšíme, až se budeme moci znovu scházet v otevřených hospodách a restauracích. Hlavní je pro nás ale bezpečnost. Proto ve spolupráci s Českým svazem pivovarů a sladoven podporujeme iniciativu Bezpečná hospoda 3R 3S. Tedy roušky, ruce, rozestupy, pravidelná dezinfekce stolů, důkladně umyté sklo a omezený počet lidí ve skupině. A chystáme i novinky, které by přilákaly lidi zpět restraurací a hospod. Naším cílem je, až to situace umožní, bezpečný návrat lidí do podniků, aby se opět staly místem setkávání a fenomén české pivní kultury se mohl dál rozvíjet,“ dodává Tomáš Mráz.

V obchodech Prazdroj prodal o 7 procent více balených piv než v roce předchozím. Vůbec největší nárůst zaznamenal u lahvového piva. „Naše dvě značky, Gambrinus a Radegast, loni úplně přestaly stáčet pivo do PET lahví a máme velkou radost, že lidem tento obal nechybí a přirozeně se vrátili ke skleněným vratným lahvím. To je skvělá zpráva pro životní prostředí. Navíc nám v prodejích v obchodech pomohly i naše novinky, ať už to byl Radegast Ratar, nebo čtyři nové varianty Birellu. Ani to ale nedokázalo vyvážit ztráty ze zavřených hospod,“ komentuje Tomáš Mráz.

Z jednotlivých značek se loni výrazně dařilo Radegastu, který zaznamenal vyšší prodeje než v předchozím roce. Bodovaly nejen ležáky této značky, ale i nový „výčepní speciál“ Ratar, nejvíc hořké pivo z Nošovic. „Úspěch Rataru jasně ukazuje pokračování trendu rostoucího zájmu milovníků piv o prémiovější piva, zejména co do chuti, a to nemusí jít nutně jen o ležáky nebo přímo kategorii speciálů s vyšším obsahem alkoholu,“ říká Tomáš Mráz.

Dařilo se i segmentu nealkoholických piv. Birell loni dosáhl rekordních prodejních výsledků, prodeje roku 2019 překonal o 2 procenta. Růst byl tažen zejména úspěchem ochucených variant. Stále vetší zájem je – zejména v letních měsících – o čepované ochucené Birelly. „I přes několikaměsíční uzavření hospod a restaurací se loni zvýšil prodej čepovaného Birellu Pomelo Grep o 5 procent a počet restaurací, které jej během letní sezóny nabízely, se zvedl dokonce o 16,5 procenta,“ doplňuje Tomáš Mráz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Pošta na kolečkách

    Vzpomínáte na pojízdné prodejny? Umožňovaly venkovu přiblížit se městu, jak znělo jedno ze socialistických hesel. Ale taková služba přežívala i do dnešních dnů. K nám každý týden zavítal se svým krámkem na kolách řezník Franta. Zájem byl velký, avšak s tím, jak začal v centru obce prosperovat obchod vedený vietnamskou rodinou, už se Fandovi tak nedařilo a přestal zajíždět. Nicméně v nedaleké vesnici to nevzdal. Česká pošta musí hlídat náklady na provoz, zároveň udržet obslužnost celé republiky. Zkouší teď na jihu Čech nabídnout své služby z pojízdného úřadu. Zatím jen na měsíc. Tento jistě zajímavý experiment může mít úspěch, ale čtyři týdny je krátká doba na to, aby si místní lidé zvykli. Navíc rozsah poskytované služby je omezený. Praxe ukáže, zda nápad z minulosti může zajistit pošťákům i slušnou budoucnost.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2021

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví

2 karabec

Představujeme IP mediační centrum Praha 23. únor 2021

Cílem tohoto příspěvku je představit nově založené IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, jehož zakladatelem je společnost JUDr. David Karabec, s.r.o., která je specializovanou konzultační, poradenskou a vzdělávací společností se zaměřením na ochranu autorských a průmyslových práv, know-how, obchodní tajemství, licence, nekalou soutěž a franchising.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE