INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

12 kénka březen 2021Plzeňskému Prazdroji v loňském roce klesly kvůli dopadům kororonavirové pandemie prodeje na domácím trhu o osm procent. Celkem tak v tuzemsku prodal 6,69 milionů hektolitrů piv. Některým značkám se ale dařilo, Radegast a Birell dokázaly navzdory situaci na trhu růst.

I přes ztráty Prazdroj nepolevil v podpoře těžce zkoušených hospod a restaurací, do kterých loni investoval přes půl miliardy korun.

Hospody a restaurace mají zásadní význam v prodejích Prazdroje. „Pohostinství pro nás představuje důležitý prodejní kanál, standardně totiž tvoří dvě pětiny našich prodejů, to je víc než je průměr trhu, a nám loni klesly prodeje v tomto segmentu o 30 %. Převedeno do srozumitelných čísel jsme celkově v roce 2020 v Česku prodali o 111 milionů piv méně než v předchozím roce,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

I přes to ale pivovar během celého loňského roku hospodám pomáhal a alespoň zčásti se snažil zmírnit krizi odvětví. „Od začátku pandemie jsme v kontaktu s majiteli a provozovateli restaurací a hospod. Pravidelně zjišťujeme jejich potřeby a jak jim můžeme pomoct. A děláme to do teď. Zdarma jsme jim vyměňovali pivo, které jim ne jejich vinou prošlo, dodávali desinfekce a další hygienické prostředky, zaváželi hospodám PET lahve, aby mohly prodávat pivo z okýnek. A taky jim radili, na jakou státní podporu mají nárok a jak o ni žádat. Dostatečně včas před hlavní sezonu jsme je motivovali ke zřízení zahrádek a pomohli jim je vybavit. Výsledkem našich aktivit bylo, že jsme loni v létě zaváželi do největšího počtu hospod a restaurací v historii Prazdroje,“ uvádí Tomáš Mráz.

A i přes tíživou současnou situaci naprostá většina hospod, které odebírají pivo z Prazdroje, plánuje po konci současného locdownu pokračovat v podnikání. „Všichni se už pochopitelě těšíme, až se budeme moci znovu scházet v otevřených hospodách a restauracích. Hlavní je pro nás ale bezpečnost. Proto ve spolupráci s Českým svazem pivovarů a sladoven podporujeme iniciativu Bezpečná hospoda 3R 3S. Tedy roušky, ruce, rozestupy, pravidelná dezinfekce stolů, důkladně umyté sklo a omezený počet lidí ve skupině. A chystáme i novinky, které by přilákaly lidi zpět restraurací a hospod. Naším cílem je, až to situace umožní, bezpečný návrat lidí do podniků, aby se opět staly místem setkávání a fenomén české pivní kultury se mohl dál rozvíjet,“ dodává Tomáš Mráz.

V obchodech Prazdroj prodal o 7 procent více balených piv než v roce předchozím. Vůbec největší nárůst zaznamenal u lahvového piva. „Naše dvě značky, Gambrinus a Radegast, loni úplně přestaly stáčet pivo do PET lahví a máme velkou radost, že lidem tento obal nechybí a přirozeně se vrátili ke skleněným vratným lahvím. To je skvělá zpráva pro životní prostředí. Navíc nám v prodejích v obchodech pomohly i naše novinky, ať už to byl Radegast Ratar, nebo čtyři nové varianty Birellu. Ani to ale nedokázalo vyvážit ztráty ze zavřených hospod,“ komentuje Tomáš Mráz.

Z jednotlivých značek se loni výrazně dařilo Radegastu, který zaznamenal vyšší prodeje než v předchozím roce. Bodovaly nejen ležáky této značky, ale i nový „výčepní speciál“ Ratar, nejvíc hořké pivo z Nošovic. „Úspěch Rataru jasně ukazuje pokračování trendu rostoucího zájmu milovníků piv o prémiovější piva, zejména co do chuti, a to nemusí jít nutně jen o ležáky nebo přímo kategorii speciálů s vyšším obsahem alkoholu,“ říká Tomáš Mráz.

Dařilo se i segmentu nealkoholických piv. Birell loni dosáhl rekordních prodejních výsledků, prodeje roku 2019 překonal o 2 procenta. Růst byl tažen zejména úspěchem ochucených variant. Stále vetší zájem je – zejména v letních měsících – o čepované ochucené Birelly. „I přes několikaměsíční uzavření hospod a restaurací se loni zvýšil prodej čepovaného Birellu Pomelo Grep o 5 procent a počet restaurací, které jej během letní sezóny nabízely, se zvedl dokonce o 16,5 procenta,“ doplňuje Tomáš Mráz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3