INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

010 Jakub DovřákJakub DovřákTuristický ruch utichl, uzavřely se hospody a taxikáři zůstali bez rita. Aby přežili těžkou dobu v pandemii, vymysleli alternativní službu. A věří, že se zase dočkají lepších časů, kdy nebudou převážet antigenní testy, ale pasažéry. Hovořili jsme o tom s Jakubem Dvořákem, Country Managerem platformy Bolt pro Českou republiku.

Taxikaření poznamenala pandemie koronaviru asi hodně...

Zcela zásadně. Dříve jste si objednali vůz na cestu z baru domů, dnes spíše za nákupy. A bezprostředně po výrazných zpřísněních opatření proti šíření viru raději nejedete nikam. Nepřekvapivě se zvýšil podíl jízd během dne na úkor nočních hodin. Zatímco před propuknutím pandemie se každá čtvrtá jízda s Boltem uskutečnila mezi 23. a 3. hodinou, dnes tento podíl činí 15 %. Lidé více využívají tento způsob přepravy pro cesty do práce a zpět domů, kde byl zaznamenán nárůst o více než desetinu. Stejně tak rostl i podíl jízd ve všední dny, který nyní činí nadpoloviční většinu všech jízd Boltu. Jejich průměrná délka se však nezměnila. Rozvážková služba Bolt Food navíc převáží i antigenní testy.

Vysvětlil byste, co si pod alternativní službou představit?

Bolt je přední evropská přepravní platforma, jejímž cílem je zajistit, aby doprava ve městech byla ještě dostupnější, pohodlnější a udržitelnější. V současné chvíli nabízí jak přepravu auty, tak řešení z oblasti mikromobility (elektrické koloběžky a kola) a rovněž dovoz jídla nebo doručování balíčků. Společnost se v ekologickém programu nazvaném Green Plan zavázala k úplné kompenzaci emisí vzniklých při přepravě skrze aplikaci Bolt v Evropě, což přispívá ke snížení dopadu podnikání společnosti na životní prostředí.

Kde se s vaší nabídkou setkáme?

Vozy s logem Bolt již křižují deset českých a moravských měst, i ta menší, jako jsou Jablonec nad Nisou, Kladno a nejnověji Mladá Boleslav. Po uvolnění přísného lockdownu začne objem jízd alternativních i klasických taxislužeb opět stoupat. V případě Boltu šlo koncem loňského roku přibližně o 10% nárůst. Avšak po zavedení přísných opatření se počet jízd vždy propadne, v polovině října minulého roku o 16 a v březnu roku 2021 o 17 % z hodnot bezprostředně před tím, než zpřísnění 4741 . boltvstoupila v platnost. Během prvního lockdownu před rokem se přitom počet jízd s Boltem snížil dokonce o 80 % vůči době před vypuknutím pandemie, především v důsledku velkého snížení mobility Pražanů. Pro srovnání, stejný propad na pětinu cestujících v březnu minulého roku zaznamenal také Dopravní podnik hlavního města Prahy. Počet jízd Boltu každopádně do nedávno vyhlášeného lockdownu postupně rostl tak, že dosáhl 75 % celkového objemu v době před pandemií.

Změnil se klasický taxík, aby vyhovoval přís­ným anticovidovým předpisům?

Ve vozech Bolt platí všechna hygienická opatření s tím, že některá vozidla jsou dokonce vybavena plastovou stěnou oddělující zadní sedadla od prostoru pro řidiče. Jsme rádi, že řidiči i pasažéři tato pravidla plně respektují. Z našich dat přitom vyplývá, že lidé v důsledku pandemie větší měrou využívají jiné možnosti dopravy než pouze hromadnou.

A co taxikáři, kteří přišli o zákazníky?

Pandemie proměnila a neustále proměňuje ne­jen naše podnikání, ale především lidské životy. Jak dosvědčuje okolnost, že se nám od jejího vypuknutí hlásí o polovinu více řidičů než obvykle. Jsme rádi, že můžeme být alternativou nejen taxislužby, ale také pro ty, kdo v důsledku pandemie přišli o živobytí. To se týká především menších měst, kam také výrazně expandujeme.

Co převážíte místo tradiční klientely?

Pandemie a s ní spojené lockdowny zvýšily poptávku po doručovacích službách, což vedlo k rychlému startu rozvážkové aplikace Bolt Food. Zejména restaurace, které patří mezi nejvíce postižená odvětví, potřebovaly a stále potřebují pomoc. K mírnění jejích důsledků začal Bolt Food již loni na jaře nabízet partnerským restauracím dopravu zdarma. V současnosti výrazným způsobem přispívá na slevové akce. Nyní přichází s další aktivitou směřující ke zvládnutí probíhající pandemie.

Jak může taxislužba bojovat s pandemií?

Přes Bolt Food si lze objednat a nechat doručit antigenní testy na SARS-CoV-2. Chceme tak lidem co nejvíce usnadnit současnou situaci a pomoci jim chovat se maximálně zodpovědně. V situaci, kdy jsou odběrová místa i laboratoře zahlceny, se lidé mohou sami v pohodlí svého domova otestovat, například před cestou do práce. Anebo, pokud se někdo necítí ve své kůži, nemusí nikam chodit a my mu domácí antigenní test bezpečně a bezkontaktně dovezeme.

úspěšné překonání pandemie a lepší časy
popřál Pavel Kačer

 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3