INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Elektronické ceAlbert za poslední rok nainstaloval ve svých obchodech po celé České republice téměř 300 000 elektronických cenovek. Celkově jich má už 600 000 a využívá je každá třetí prodejna. Do konce roku je plánuje zavést v další desítce obchodů. Pokračuje tak v digitalizaci a inovacích, které zpříjemňují nakupování zákazníků a pomáhají šetřit práci zaměstnanců. Nezanedbatelné jsou také úspory papíru, za rok ušetří cenovky papíru tuny.

Elektronické cenovky najdou zákazníci nejčastěji v čerstvém sortimentu, jako je pečivo, ovoce či zelenina. „Právě u tohoto sortimentu vyžaduje legislativa uvádět celou řadu doplňkových informací. Kromě čerstvých oddělení se zákazníci setkají s elektronickými cenovkami také u kosmetiky, čistících a pracích prostředků, v pokladní zóně a vybraných kategoriích trvanlivého zboží, jako je káva, čaj, dětská výživa, sušenky či cereálie. Vybrané městské supermarkety, například na Florenci v Praze či v Jesenici mají elektronické cenovky u velké většiny produktů,“ popisuje Tomáš Kořínek, manažer projektu digitálních cenovek prodejen Albert, jejich použití.

Pomáhají s neplýtváním

Digitální cenovky jsou nejen přehledné a šetří papír. Například u pečiva umožňují také plošné nastavení slev ve stanovenou dobu před zavírací dobou. V prodejnách se tak předchází plýtvání potravinami. „Ve vybraných prodejnách zlevňujeme dvě hodiny před zavírací dobou pečivo o padesát procent s cílem předejít jeho plýtvání. Sleva se v průběhu chvíle propíše a zákazník se může rozhodovat podle nové ceny,“ vysvětluje Tomáš Kořínek. „Díky displeji ušetříme v prodejnách také jednotky tun papíru ročně, který bychom jinak použili k výrobě cenovek,“ doplňuje.

Díky dokonalému provedení zákazníci většinou nevnímají, že jsou cenovky elektronické. Zaměstnanci rozdíl jasně pociťují. Díky centrálnímu řízení nemusí cenovky stříhat a ani roznášet po prodejně.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3