INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Martin PiterákMartin Piterák

Loňským vítězem Ambasadora kvality, soutěže, již vyhlašuje každoročně Česká společnost pro jakost, se stal za podnikatelský sektor obchodní řetězec Kaufland Česká republika v.o.s. Není to nic náhodného. Kvalitou jako výsostnou kategorií vlastního podnikání se zabývá léta. Na svém kontě má nespočet zkušeností, pozoruhodných výsledků i přízeň nakupujících. V rozhovoru Martin Piterák, ředitel provozu (COO) a člen vedení společnosti, přístup Kauflandu rekapituluje a naznačuje, co pro firmu Ambasador kvality znamená:

Kvalita je vaše jedno velké a dlouhodobé téma. Proč na ně tolik sázíte?

Téma kvality je jedním z nejzásadnějších aspektů činnosti naší společnosti. Důležité je pro nás ne­jen u produktů a služeb, kdy se našim zákazníkům snažíme nabízet kvalitní výrobky za příznivé ceny a poskytovat jim prvotřídní servis pro pohodlný nákup pod jednou střechou, ale i v dalších sférách. Těmi jsou zejména aktivity v oblasti společenské odpovědnosti a péče o naše zaměstnance, důraz na ochranu životního prostředí a trvalou udržitelnost či podpora inovací.

Co vás loni vedlo k tomu, abyste se přihlásili právě do soutěže Ambasador kvality?

Jako přední obchodní řetězec jsme si vědomi své společenské odpovědnosti. Naším cílem bylo tedy mimo jiné sdílet dlouhodobě nabyté zkušenosti týkající se efektivity procesů, nastavení přístupů ke kvalitě nebo udržitelnému podnikání. Získaného ocenění si velice vážíme. Je pro nás nejen odměnou a pozitivním hodnocením našich aktivit, ale také potvrzením, že to, co děláme, má smysl.

Ukázalo posuzování vašich snah o kvalitu na něco, co je potřeba ještě vylepšit? Jakou zpětnou vazbu vám tato iniciativa dala?

cîerstveü pultyZpětná vazba je pro nás velmi důležitá a stejně tak podnět, který přispívá ke zlepšení nejen činnosti našeho obchodního řetězce, ale pozitivně ovlivňuje i obecný prospěch celé společnosti. Velmi cenná je pro nás možnost sdílet zkušenosti s dalšími firmami působícími na českém trhu, a každou takovouto interakci vnímáme jako potenciál pro další zdokonalení.

A jak se vaši zákazníci o mimořádném úspěchu mohou dovědět? Podpoří to jejich důvěru a věrnost?

Chceme se neustále zdokonalovat a rozšiřovat nabídku produktů a zajistit příznivé ceny, ale také vytvořit podmínky, aby se zákazníci v našich prodejnách cítili maximálně příjemně. Vážíme si jejich důvěry, ocenění Ambasador kvality budeme komunikovat během celého roku skrze naše komunikační kanály.

Ocenění jste získali mimo jiné i za prvotřídní péči o zaměstnance. Čím se snažíte udržet si je a motivovat je? Zaměstnáváte i důchodce, využíváte jejich zkušeností či vztahu k práci?

Naši zaměstnanci jsou pro nás klíčoví, jejich angažovanosti, znalostí a zkušeností si velice ceníme a snažíme se jim vytvořit co nejpohodlnější pracovní prostředí a zázemí. Dbáme na neustálou podporu zaměstnanců v kariérní oblasti, ať už je to proces zapracování, dalšího vzdělávání, či kariérního rozvoje. Pravidelně navyšujeme mzdy, rozšiřujeme nabídku benefitů a za poslední dva roky jsme našim zaměstnancům vyplatili mimořádné odměny v celkové výši přes 200 miliónů korun.

Sílí diskuze o zdravé výživě, o zásobování obyvatelstva českými potravinami, jejich jakosti, čerstvosti. Nakolik je to pro vás inspirující?

Na čerstvé a regionální produkty a také podporu lokálních dodavatelů klademe velký důraz. Naši spotřebitelé si čerstvé produkty velmi oblíbili, jsme proto moc rádi, že jim bohatou a pestrou nabídkou od mnoha regionálních dodavatelů můžeme vyjít vstříc. Před dvěma lety jsme uvedli na trh i naši privátní značku K-Jarmark, která zahrnuje mléčné výrobky, uzeniny, bylinky nebo ovoce a zeleninu výhradně od českých výrobců.

Podle jakých měřítek vy sám nakupujete? Přemýšlíte přitom o kvalitě i v jiných souvislostech než jako spotřebitel?

Jelikož jsem člověk, který bere téma ekologie vážně, tak je pro mě samotného rozhodující, jakým způsobem jsou produkty vyrobeny. Zajímám se, jak moc zohledňují firmy při výrobě interieür prodejnytéma udržitelnosti. Mám rád produkty, které mají i svůj příběh. Jak jsem již uváděl, jídlo spojuje, a právě proto je nutné dát na stůl kvalitní potraviny, které přispějí k příjemné atmosféře a dobře strávenému času s rodinou a přáteli.

Souvisí kvalita s udržitelností planety? Je to pro Kaufland velká výzva?

Tématem udržitelnosti a ochranou životního prostředí se zabýváme dlouhodobě a považujeme je za zcela zásadní napříč celou naší společností. Proto realizujeme široké spektrum udržitelných aktivit. Zavázali jsme se, že do roku 2025 snížíme množství plastového odpadu minimálně o 20 % a do roku 2030 spotřebu provozních emisí CO2 až o 80 %. Již dnes jsou navíc některé naše produkty klimaticky neutrální. Transparentnost našich aktivit podtrhuje Report udržitelnosti, který jsme poprvé vydali v loňském roce a který na více než 150 stranách shrnuje veškeré naše aktivity a opatření v oblasti trvalé udržitelnosti a řízení kvality. Jejich smysluplnost ocenili i tvůrci nezávislé studie Impact Metrics, kteří vyhodnotili Kaufland jako nejudržitelnější řetězec v České republice.

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3