INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

webIrena Vrbovaü 2Zná to asi každý šéf. Máte zaměstnance, se kterým jste se spřátelili a pracujete spolu už dlouho. Už delší dobu ale sledujete a řešíte pokles jeho pracovní výkonnosti a nedostatečně odvedenou práci.

Ostatní kolegové si na něj stěžují. Z jeho strany přicházejí jen výmluvy nebo posloucháte strasti o jeho osobním životě. Nepomáhá žádná domluva nebo výtka, zaměstnanec nemá snahu pracovní úkoly plnit. Přesto ho nepropustíte, protože „má hypotéku a dvě děti“, „nemá to doma jednoduché“. Pokud ve firmě trpíte potížistu jen proto, že to má v soukromí těžké nebo jste kamarádi, podřezáváte si pod sebou větev. Riskujete totiž odchod schopných lidí.

„Rolí šéfa je dělat taková rozhodnutí, která jsou pro dobro většiny. Musí myslet na ostatní zaměstnance. Dlouhodobá tolerance problémového člověka nejenom naruší vztahy ve firmě, ale bude mít negativní dopad na výkonnost celého týmu,“ řekla Irena Vrbová, zakladatelka konzultační společnosti Porto, která se zabývá vzděláváním a rozvojem majitelů a manažerů menších a středních firem.

Sociální cítění v určitých situacích by měl mít každý šéf, protože jsme lidé a je nepřirozené ho nemít. Pozor ale na falešné sociální cítění, které si často šéfové a vedoucí týmu pletou se soucitem. Bohužel často falešným. „Ve většině případů je za tím schovaný strach z nepříjemného řešení situace. Neexistuje šéf, kterému by dělalo dobře, když má někoho z firmy poslat pryč. S podvědomou výmluvou, že to dělám pro dobro druhého, se lépe žije. Zadělává si tím ale na další problémy,“ vysvětlila Irena Vrbová.

Kolegové si budou stěžovat, budou demotivovaní, a oprávněně. Nikdo nechce pracovat za líného nebo neefektivního kolegu. Taková si­tuace dlouho nevydrží a šéfovi budou na stole přistávat nejenom stížnosti, ale i výpovědi schopných zaměstnanců. „Pokud se stane, že kvůli problémovému jedinci přistane šéfovi na stole výpověď od někoho schopného, je to nevratné. Ztratit schopné na úkor nezodpovědných je jedno z největších šéfovských fiasek,“ upřesnila Irena Vrbová.
Pokud ještě není situace zcela vyhrocená, není vždy nutné daného kolegu propustit. Jestliže má pouze dočasné problémy, které chce řešit a přeje si ve firmě zůstat, může mu šéf nabídnout přeřazení na jinou nebo méně náročnou pozici. Možná už na svěřenou pozici nestačí nebo mu nevyhovuje. „Někdy stačí po dohodě změnit pracovní náplň nebo jiná změna, která situaci vyřeší. Nakonec pro zaměstnance tento krok může být vysvobozením. Může najít novou cestu v dosavadním životě,“ dodala Irena Vrbová.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3