INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Akcie společnosti E4U, která se zaměřuje na výrobu energie z obnovitelných zdrojů, se začnou 25. srpna 2011 obchodovat na volném regulovaném trhu Burzy cenných papírů Praha. Emise celkem zahrnuje 2 391 640 akcií na majitele s nominální hodnotou 100 Kč. Z tohoto množství je celkem 1 171 900 akcií (49 %) nabízeno veřejnosti za cenu 80 Kč za akcii. Veřejná nabídka akcií byla schválena Českou národní bankou letos v lednu, doposud probíhala pouze mimoburzovně. Polovina nabízených akcií je již ve vlastnictví nových investorů. Dividendu bude vůbec poprvé v ČR administrovat Centrální depozitář cenných papírů.

„Cílem nabídky je etablovat se na kapitálovém trhu, získat dobré jméno u širokého publika a tím i možnost navyšovat základní kapitál v budoucnu a rozšiřovat tak portfolio projektů, v neposlední řadě chceme přilákat pozornost majitelů zajímavých projektů, kteří potřebují kapitálově silného partnera," vysvětlil člen představenstva E4U Aleš Jelínek. „Jsem rád, že se touto emisí ukončuje debata, jestli si na PSE může přijít pro kapitál menší nebo střední firma. Může!" komentoval vstup E4U na Burzu cenných papírů Praha její generální ředitel Petr Koblic.

Portfolio E4U v současnosti zahrnuje dvě solární elektrárny o celkovém výkonu 4,4 MWp. V budoucnu jej společnost plánuje rozšířit o další projekty, např. solární teplárny či elektrárny nebo větrné elektrárny. „Není daleko doba, kdy výroba energie ze slunce bude jedním z hlavních energetických pilířů," řekl předseda představenstva E4U Petr Bína, jeden z průkopníků solárního byznysu u nás.

Akcie společnosti E4U přinášejí dlouhodobě stabilní dividendový výnos v předpokládané výši 6 až 8 procent dnešní prodejní ceny akcie ročně. Rozhodný den první dividendy byl stanoven na 12. září 2011 ve výši 5,60 Kč na akcii, vyplacena bude 19. září. Společnost E4U je první v ČR, která bude dividendy vyplácet zcela bezhotovostně prostřednictvím Centrálního depozitáře cenných papírů. Likviditu cenných papírů bude podporovat brokerská společnost Cyrrus.

O E4U

E4U a. s. se zaměřuje především na výrobny energie z obnovitelných zdrojů, tedy na zelenou energii. Základní jmění ve výši 239 milionů Kč tvoří akcie dceřiné společnosti SANERGIE a. s., založené v roce 2006. Jejím prostřednictvím E4U a. s. v současné době provozuje dva solární parky v oblasti jižní Moravy o celkovém instalovaném výkonu 4,4 MWp. Jediným dokumentem obsahujícím všechny právně závazné a směrodatné informace a upozornění na všechna rizika s investicí spojená je prospekt cenných papírů, který je k dispozici na stránkách www.e4u.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • O zdravém stravování

    Na tohle téma se vedou spory. Jedni tvrdí, že maso do našeho jídelníčku nebude smět, druzí by je za taková tvrzení nejraději uškrtili. První to zdůvodňují tím, že naše planeta skomírá a z jisté části za to můžeme my, lidi masožravci, a nabádají nás k tomu, abychom se v jídle umírnili a více využívali na talíři zeleninu a ovoce. Což o to, to je určitě správná a potřebná cesta, zvýšit podíl kedlubů, mrkve, salátu nebo brokolice v našem žaludku. Zemědělci ale zase tvrdí, že bez hnoje, tedy chlévské mrvy, za chvíli budou pole neúrodná, že zkrátka hovězí dobytek, čuníky, ovce lidstvo potřebuje, aby bylo z čeho posléze produkovat obilí, řepu, brambory, okurky, rajčata. Protože řádně vyhnojené pole, tedy organicky, ničím nenahradíš. A že hydroponie lidstvo nezachrání. Myslím, že všichni máme kousek pravdy. A fakta, která k něčemu vedou, nejsou ani...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

INZERCE