INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

mxSpolečnost Konica Minolta v České republice vykázala za rok 2017 tržby ve výši 1,83 miliardy korun. V meziročním srovnání jde téměř o čtyřprocentní nárůst, za kterým stojí zejména dynamický vývoj prodejů v segmentu IT služeb (ITS).

Zisk společnosti před zdaněním (EBIT) podle mezinárodních účetních standardů vzrostl o 11 procent na 120 mil. Kč.

„Naše ziskovost roste zejména díky větším prodejům služeb s vyšší přidanou hodnotou. V praxi naplňujeme globální strategii, která podporuje postupný přechod Konica Minolta od prodejů tiskových řešení k poskytování softwarových služeb. V roce 2017 se nám ale také například podařilo zvýšit profitabilitu v oblasti servisní podpory,“ uvedl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Prodej IT služeb dynamicky roste a dnes už se na celkovém obratu společnosti podílí 15 procenty. Největší příležitost k dalšímu rozvoji vidíme ve službách spojených s digitalizací dokumentů a řízením firemních procesů, s tzv. bezpapírovou kanceláří, dále v moderních sledovacích systémech nebo také v segmentu průmyslového tisku.“

Konica Minolta byla loni úspěšná i při realizaci zakázek pro velké klienty. Nové smlouvy uzavřela například v ČEZ, Raiffeisenbank, na Magistrátu hl. m. Prahy, v Karlovarských minerálních vodách, Královéhradeckém kraji, v Teva nebo Volkswagen Slovakia. „Předmětem jednotlivých kontraktů byla digitalizace dokumentů či implementace tiskových a softwarových řešení na míru. O kvalitě naší nabídky svědčí, že jsme byli úspěšní v téměř 70 procentech výběrových řízení, kterých jsme se zúčastnili,“ řekl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.

Jen v oblasti softwarových řešení dosáhla společnost v roce 2017 obratu 252 milionů korun a meziroční růst činil více než 27 procent. Rychlý růst tržeb v segmentu ITS vedl Konica Minolta ke změně řízení přímého prodeje. „Nyní máme tři nová oddělení zaměřená na podporu IT služeb a obchodu s inovativními produkty. V segmentu ITS rosteme v tuzemsku již od roku 2013,“ připomněl P. Štěpán. Na celkových výsledcích Konica Minolta se přímý prodej v loňském roce podílel ze 75 procent. I to ukazuje na nový styl fungování společnosti, která dnes zaměstnává vlastní solution konzultanty, změnila systém odměňování obchodníků a investuje do jejich kvalifikace.

Tržní podíly Konica Minolta 

Nepřímý prodej Konica Minolta vykázal výsledky srovnatelné s rokem 2016. „Také v rámci partnerského prodeje zaznamenáváme silný zájem o IT služby. S růstem prodejů okolo 40 procent se loni staly naší nejrychleji rostoucí oblastí. Pro naše partnery v této souvislosti připravujeme jak vzdělávací semináře, tak zajímavé bonusy,“ uvedl Tomáš Holubec, ředitel nepřímého prodeje Konica Minolta Business Solutions Czech.

V tradiční oblasti tiskových řešení Konica Minolta v ČR nadále drží pozici lídra mezi dodavateli barevných i černobílých zařízení formátu A3. Největší podíl má také v segmentu produkčního tisku, kde pokrývá téměř dvě třetiny tuzemského trhu. „Mezi zákazníky obecně roste zájem o automatizaci procesů s cílem zrychlit a zefektivnit práci. Díky tomuto trendu rosteme také v segmentu průmyslového tisku. Pozornost odborné veřejnosti jsme získali i díky prodeji vlastních inkjetových tiskových hlav, které umožňují potisk téměř jakéhokoli produktu přímo během výrobního procesu,“ doplnil P. Čurda.

Tržní podíl Konica Minolta v ČR dosáhl v případě černobílých produkčních strojů 70,8 % a v segmentu barevných digitálních produkčních strojů se dostal na 60,1 %. Na výrazně rostoucím trhu barevných kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A3 činil podíl společnosti 35,8 %. U černobílých multifunkčních tiskáren formátu A3 byl tržní podíl 41,6 %. V segmentech kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A4 drží Konica Minolta podíl u barevného i černobílého tisku dohromady 13,6 %.

Vstup na trh kamerových systémů

Konica Minolta zahájila v ČR prodej komplexního řešení zabezpečovacích kamerových systémů. Jde o aktivitu navazující na investici ve výši zhruba 86 milionů Eur z roku 2016 do nákupu 65 procent akcií společnosti MOBOTIX. Kamerová zařízení německého výrobce doplnila Konica Minolta o vlastní technologii takzvaného 3D LiDARu, která pomáhá s efektivnější analýzou snímaného okolí. Nové řešení je vhodné pro aplikace v obchodních prostorech, logistických centrech nebo výrobních podnicích.

„Nabídka kamerových systémů je dalším novým směrem, na který se chceme zaměřit v rámci rozvoje inovačních technologií a služeb. Zákazníkům nyní umožníme sledovat a efektivně vyhodnocovat situaci před kamerou. To jim pomůže ke zvýšení prodejů zboží, zlepšení zákaznických služeb nebo k zefektivnění výrobních procesů,“ řekl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Nové řešení nabízí konkrétně funkci sledování pohybu a počtu lidí v daném místě. Například velká obchodní centra nebo maloobchodní firmy tak mohou vyhodnocovat chování zákazníků před jednotlivými vystavenými produkty a upravit podle toho svůj marketingový přístup.“

Nový systém je vhodný rovněž pro řešení problematiky logistiky nebo výrobních podniků. V logistice můžeme monitorovat pohyb zboží v jakékoliv fázi logistického procesu, ve výrobních podnicích lze maximalizovat efektivitu fungování s využitím nástrojů automatizace a principů tzv. Průmyslu 4.0. Kamery lze využít pro monitorování, řízení a regulaci strojů či sledování výrobních procesů za účelem zvýšení produktivity.

Součástí komplexní nabídky jsou kamerová zařízení a doplňkový software MOBOTIX a technologie 3D LiDARu (technologie pro mapování okolí měřením odrazu laserového paprsku od snímaného objektu) Konica Minolta. Ta zároveň poskytuje služby kompletní analýzy prostředí u zákazníka, návrh vhodné podoby řešení a různé možnosti financování včetně pronájmu. „Ve spojení s MOBOTIXEM chceme nyní dále rozvíjet naši technologii 3D LiDARu i řešení jako takové. Ve střednědobém horizontu chceme uvést na trh kamerový systém určený pro obor zdravotnictví,“ informoval P. Čurda.

Zabezpečovací kamerové systémy od Konica Minolta nabízejí tzv. hemisférické technologie, které dokáží sledovat okolí až ve 180° rozsahu, detektory pohybu a zvuku nebo funkci tzv. tepelných map, která odhaluje nejčastější výskyt osob v konkrétních místech sledovaného okolí. Všechny kamery jsou rovněž vybaveny reproduktorem i mikrofonem pro obousměrný přenos zvuku a umožňují ukládání záznamu na SD karty nebo NAS bez nutnosti připojení k počítači.

O společnosti Konica Minolta Holding, Inc. 

Konica Minolta, Inc. je globální technologická společnost, která poskytuje inovativní řešení pro podniky a společnosti. Silné stránky společnosti jsou v kombinaci jejích klíčových technologií v oblasti pokročilé zobrazovací techniky, optiky, snímání, nano-zpracování a oblasti materiálů. Konica Minolta vytváří nové hodnoty, které pomáhají zákazníkům řešit pracovní výzvy a procesy. V éře internetu věcí využívá společnost svých hlubokých odborných znalostí v oblasti digitálních technologií a prochází obchodní transformací v digitální společnost, poskytující sofistikovaná řešení. Konica Minolta je zároveň aktivní při vytváření inovací ve spolupráci a spojenectví s akademickými, průmyslovými i podnikatelskými partnery.
Společnost Konica Minolta má sídlo v Tokiu a její koncernové společnosti s více než 43 000 zaměstnanci působí v 50 zemích světa. Své produkty a služby nabízí ve 150 zemích po celém světě.

O společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech

Konica Minolta Business Solutions Czech spol. s r. o. je součástí celosvětové sítě a uspokojuje potřeby, které vznikají na českém trhu, a pečuje o české zákazníky. Servisní kompetenci prokazuje certifikát nejlepší servisní organizace v Evropě za rok 2014. Pozici na trhu podtrhují i tržní podíly roku 2017 – Konica Minolta je v České republice číslo jedna v produkčním tisku s podílem 65,5 %. Lídrem trhu je i v prodeji barevných multifunkčních zařízení (35,8 %) a prodeji černobílých multifunkčních zařízení (41,6 %). Velký důraz klade rovněž na rozvoj IT služeb. Z hlediska obratu je v této oblasti české zastoupení nejúspěšnější ze všech zemí Konica Minolta regionu střední a východní Evropy. Konkrétně se zaměřuje například poskytování ERP a CRM systémů, ECM a DMS řešení, služeb spojených se zabezpečením IT infrastruktury a snížením administrativní zátěže. Konica Minolta Business Solutions Czech je zároveň výhradním distributorem produktů firmy SourceCode, BPM systému K2, na českém a slovenském trhu. Více informací na www.konicaminolta.cz.

(tz)

 

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3