INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

jasso vyrobaPokud používáte automobil, je velmi pravděpodobné, že minimálně jeden prvek v jeho interiéru pochází z produkce akciové společnosti Gumotex. Za více než pět desítek let se její výroba pro oblast automotive rozrostla do šesti výrobních závodů. Spolu s dceřinými společnostmi firma dodává automobilkám sluneční clony, sedáky, různé druhy opěrek, autokoberců, ale také tlumicích prvků do karoserií. Produkty Gumotex jsou i v luxusních Lamborghini či Rolls Royce. Výrobci jsou pyšní také na dodávky pro sedmičkovou řadu BMW.

Nejobjemnější automobilový projekt v historii společnosti Gumotex a zároveň největší investiční akce v letošním roce. Tak lze charakterizovat zakázku pro automobilku Volkswagen, která představuje dodávku více než deset milionů kusů slunečních clon do vozů Škoda Octavia, Seat Leon nebo Volkswagen Golf a Passat. Životnost tohoto projektu je deset let. „Takzvaná nominace do takového projektu je zdlouhavý a náročný proces. Poptávková jednání probíhají i několik let. V případě, že uspějete, následují investice do výrobního a technického zázemí, příprava výroby a příslušná testování. Podobnou zakázku získal Gumotex již dříve, a sice do vozů VW Touran, Tiguan nebo Škoda Kodiaq. Letos v únoru nám to u VW vyšlo znovu. Zkušební provoz bude zahájen už koncem letošního roku,“ popsal Miroslav Jaššo, který v pozici ředitele skupiny Gumotex AUTO působí od září loňského ruku. 

clona vyürobaOstrá výroba v rámci nového projektu odstartuje v roce 2019. Podmínky Volkswagenu si vyžádaly vyšší míru automatizace a robotizace, což na jedné straně zvýší produktivitu a na straně druhé sníží provozní náklady a zmetkovitost. Některé motoricky náročné operace budou provádět speciálně zaškolení zaměstnanci v třísměnném provozu. Vybraní dodavatelé již pracují na jednotlivých strojních součástech a formách pro novou linku. „První ostré sériové výrobky jsou plánovány na polovinu roku 2019. Clony budou mířit do Německa, konkrétně do závodů Volkswagenu ve Zwickau, Wolfsburgu a také do Španělska, do závodu Seat Martorell,“ upřesnil Miroslav Jaššo.

Společnost opakovaně získává ocenění pro dodavatele dílů do Auta roku v ČR. Spolu s dceřinými společnostmi dodává do letošního SUV Karoq pěnové tlumící díly, výplně zavazadlového prostoru a výplně pod přístrojovou desku. Do interiéru pak loketní opěrky, textilní koberce případně rozkládací gumotextilní řešení pro zavazadlový prostor.

Gumotex jako celek ovšem nevyrábí pouze pro autobranži. Úspěšný je v exportu výrobků z povrchově upravovaných materiálů, například nafukovacích postelových matrací, lodí pro sport a volný čas, dále speciálních výrobků pro záchranářské systémy představující například dekontaminační stany a protipovodňové zábrany.

Export představuje zhruba 75 % produkce celé akciové společnosti. Mezi největší zákazníky se řadí Volkswagen, BMW, koncerny Grammer a ISRI, americký Sleep Number Corporation a další.

Miroslav Jaššo, se v branži pohybuje přes dvacet let. Tvrdí, že svět automotive v mnohém předbíhá ostatní odvětví, je hodně rychlý a především globální. Podle něj je konkurence v tomto průmyslu jedna z nejtvrdších. „Co jinde považují za přednosti, se v automotive bere jako nutný základ pro vstup do odvětví. Chyba se neodpouští,“ zdůraznil ředitel celkem dvou odštěpných závodů a čtyř dceřiných společností.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Železnice na křižovatce

    O vstupu konkurence na české koleje se mluví už hodně dlouho. Uběhly tři desetiletí a situace stále stejná. Na dálkových i regionálních tratích stále vládne národní dopravce, ostatní jen paběrkují. Nejde o to, aby České dráhy nahradil někdo jiný. Změnit se má úroveň železniční dopravy, která stále pokulhává za silniční. S příchodem Student Agency dostaly autobusy lepší vybavení a přeprava cestujících vyšší kvalitu. Nejen u Radima Jančury, ale postupně také u konkurenčních dopravců. Nyní Jančura slibuje, že zlepší úroveň dopravy také na regionální úrovni, všude tam, kde budou jezdit jeho vlaky. Internetem to má začít a dalšími přidanými službami pokračovat. Věřme, že ani ostatní se nebudu chtít nechat zahanbit a nabídnou cestující veřejnosti železnici hodnou 21. století. Čekání už bylo dlouhé dost a mělo by konečně skončit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

Jak je to dnes s výukou základů ochrany duševního vlastnictví v České republice? 16. duben 2019

Výuka základů ochrany duševního vlastnictví, zejména se zaměřením na ochranu průmyslového vlastnictví, není ve vzdělávacím systému v ČR až na výjimky pevně a systematicky zakotvena. V tomto smyslu je třeba vyzdvihnout iniciativu představitelů škol a vyučujících na všech úrovních, kteří v rámci možností tuto výuku realizují a seznamují žáky, studenty a posluchače se základními principy ochrany duševního vlastnictví. Snahou Úřadu průmyslového vlastnictví je všemi dostupnými prostředky podpořit každou aktivitu v tomto směru formou konzultací, kurzů i výukovými materiály.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE