INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

jasso vyrobaPokud používáte automobil, je velmi pravděpodobné, že minimálně jeden prvek v jeho interiéru pochází z produkce akciové společnosti Gumotex. Za více než pět desítek let se její výroba pro oblast automotive rozrostla do šesti výrobních závodů. Spolu s dceřinými společnostmi firma dodává automobilkám sluneční clony, sedáky, různé druhy opěrek, autokoberců, ale také tlumicích prvků do karoserií. Produkty Gumotex jsou i v luxusních Lamborghini či Rolls Royce. Výrobci jsou pyšní také na dodávky pro sedmičkovou řadu BMW.

Nejobjemnější automobilový projekt v historii společnosti Gumotex a zároveň největší investiční akce v letošním roce. Tak lze charakterizovat zakázku pro automobilku Volkswagen, která představuje dodávku více než deset milionů kusů slunečních clon do vozů Škoda Octavia, Seat Leon nebo Volkswagen Golf a Passat. Životnost tohoto projektu je deset let. „Takzvaná nominace do takového projektu je zdlouhavý a náročný proces. Poptávková jednání probíhají i několik let. V případě, že uspějete, následují investice do výrobního a technického zázemí, příprava výroby a příslušná testování. Podobnou zakázku získal Gumotex již dříve, a sice do vozů VW Touran, Tiguan nebo Škoda Kodiaq. Letos v únoru nám to u VW vyšlo znovu. Zkušební provoz bude zahájen už koncem letošního roku,“ popsal Miroslav Jaššo, který v pozici ředitele skupiny Gumotex AUTO působí od září loňského ruku. 

clona vyürobaOstrá výroba v rámci nového projektu odstartuje v roce 2019. Podmínky Volkswagenu si vyžádaly vyšší míru automatizace a robotizace, což na jedné straně zvýší produktivitu a na straně druhé sníží provozní náklady a zmetkovitost. Některé motoricky náročné operace budou provádět speciálně zaškolení zaměstnanci v třísměnném provozu. Vybraní dodavatelé již pracují na jednotlivých strojních součástech a formách pro novou linku. „První ostré sériové výrobky jsou plánovány na polovinu roku 2019. Clony budou mířit do Německa, konkrétně do závodů Volkswagenu ve Zwickau, Wolfsburgu a také do Španělska, do závodu Seat Martorell,“ upřesnil Miroslav Jaššo.

Společnost opakovaně získává ocenění pro dodavatele dílů do Auta roku v ČR. Spolu s dceřinými společnostmi dodává do letošního SUV Karoq pěnové tlumící díly, výplně zavazadlového prostoru a výplně pod přístrojovou desku. Do interiéru pak loketní opěrky, textilní koberce případně rozkládací gumotextilní řešení pro zavazadlový prostor.

Gumotex jako celek ovšem nevyrábí pouze pro autobranži. Úspěšný je v exportu výrobků z povrchově upravovaných materiálů, například nafukovacích postelových matrací, lodí pro sport a volný čas, dále speciálních výrobků pro záchranářské systémy představující například dekontaminační stany a protipovodňové zábrany.

Export představuje zhruba 75 % produkce celé akciové společnosti. Mezi největší zákazníky se řadí Volkswagen, BMW, koncerny Grammer a ISRI, americký Sleep Number Corporation a další.

Miroslav Jaššo, se v branži pohybuje přes dvacet let. Tvrdí, že svět automotive v mnohém předbíhá ostatní odvětví, je hodně rychlý a především globální. Podle něj je konkurence v tomto průmyslu jedna z nejtvrdších. „Co jinde považují za přednosti, se v automotive bere jako nutný základ pro vstup do odvětví. Chyba se neodpouští,“ zdůraznil ředitel celkem dvou odštěpných závodů a čtyř dceřiných společností.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Výrobce nezůstane utajen

    Kdo nakupuje potraviny v nadnárodních obchodních řetezcích, dobře ví, že musí dobře vybírat, aby získal kvalitu za rozumnou cenu. Zatímco cenovka u nabízeného zboží bývá zpravidla na první pohled jasná, hodnota výrobku je skrytá. Hypermarkety sice tvrdí, že nic, co prodávají, není špatné, ale můžete se na jejich sliby opravdu spolehnout. Zákazník často věří určité značce, zemi původu, prověřenému dodavateli, ale na všech obalech takové označení nenajde. U tzv. privátních značek bývá uvedeno jen jméno obchodu, jenž si nechal zboží pro sebe vyrobit. Ministerstvo zemědělství chce tuto praxi změnit a připravuje zákon, podle něhož musí nést každá potravina i označení, kdo ji vyprodukoval. Proč ne, taková informace rozhodně má svou cenu pro toho, kdo chce např. nakoupit hezky česky. Dosud je totiž běžnou praxí, že stejnou privátní značku...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE