INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

celarMgr. Ceralová PetrofováNejvětší evropský výrobce akustických pian je společnost PETROF, spol. s r.o., z Hradce Králové. Ryze česká, rodinná firma začala svou historii psát v roce 1864. Dnes je v jejím čele jednatelka Mgr. Zuzana Ceralová Petrofová. V roce 2012 získala ocenění Podnikatelka roku, v roce 2015 prestižní titul Manažerka roku. Firmu před lety vyvedla z existenčích problémů, daných přesložitou legislativou, kdy bylo nutné si tuto společnost vlastně znova koupit. Ale to je příběh, který spíše žije už jen ve vzpomínkách.

Osud přinesl páté generaci Petrofů satisfakci v řetězících se úspěších a náklonnosti takřka celého světa. Se jménem Petrof je dnes spjat nespočet uměleckých osobností hudební scény všech žánrů, velká řada velikánů businessu, předních manažerů, obchodníků, sběratelů, historiků, obdivovatelů na všech frontách. Základní hodnoty, na kterých firma vybudovala své jméno, se ale nemění. Zákazníci a příznivci jsou stále nadšeni pečlivým ručním zpracováním nástrojů, které vynikají svým kulatým, romantickým tónem, špičkovou povrchovou úpravou a nadčasovou konstrukcí. PETROF je také přední inovátor v odvětví. V roce 2007 obdržel certifikát European Excellence, který dokládá evropský původ použitých materiálů a prémiovou kvalitu výrobků.

Když jsem poprvé navštívila PETROF Gallery, obchodní a kulturní centrum v areálu továrny, uvedené do provozu přesně před rokem, mohla jsem na něm, jak se říká, oči nechat. Z bývalého skladu a výrobny firma vytvořila prostory, které povznášejí duši dokonalostí, promyšleností každičkého detailu, architektonickým ztvárněním i pochopením potřeb dnešního člověka a jeho touhy po komfortu, který si právem zaslouží.
V PETROF Gallery byl také na podzim odhalen unikátní jubilejní nástroj k výročí 100 let od založení Československé republiky, piano Republika. Poté, co jsem se zaposlouchala do prvních tónů, uvědomila jsem si, že úžasné chvíle tříbení mezilidských vztahů nás teprve čekají. Určitě totiž přesyceni nejvýkonnějšími technologiemi budeme znova hledat cestu sami k sobě a k sobě navzájem, a to třeba domácím muzicírováním, u piana v kavárně či na firemním večírku. Piana se opět dostanou i v naší zemi blíž k srdci lidí. Je to nevyhnutelné. Nejen o tom Zuzana
Ceralová Petrofová v následujících řádcích:

PETROF je firma, která má svůj kredit a zná ji celý svět. Co této pozici napomohlo především?

Tradice, která se naštěstí nepřetrhla ani za socializmu. Již skoro 155 let se vyrábějí pianina a klavíry pod naším jménem a prodávají se do celého světa.

Vlastníte několik značek, pod některými klavíry a pianina vyrábíte. Vaše zkušenosti páté generace rodiny Petrofů a vaše know-how jsou jedinečné. Jak je chráníte?

Staráme se o všechny své značky PETROF Brand Family. Náš právník vede značkovou agendu a pravidelně registrujeme nové a prolongujeme registraci všech značek, ale také máme chráněné patenty a průmyslové vzory. Bez toho to nejde, i když to stojí spoustu peněz.

Vaším posledním slavným kouskem je piano nazvané příznačně v tomto roce: Republika. Už má majitele?

Ano. Ale není konečný. Toto unikátní pianino má svůj příběh. Můj kamarád a soused, podnikatel Vráťa Depta, si ho koupil od nás za nákladovou cenu a hodlá ho darovat škole v Podorlicku, kam chodí jeho syn. Tato soukromá ZŠ TRIVIUM je naprosto unikátní. Pan ředitel se nebojí inovací, děti se v létě učí na louce, o přestávkách hrají na piano. Chybí jim však peníze na dostavbu školy. A tak za laskavého přispění časopisu FORBES, který letos slaví sedm let, by pan ředitel chtěl vydražit tento unikátní kus na Galavečeru FORBES 21. 11. 2018 a za vydražené peníze dostavět školu. Takže konečného majitele vlastně ještě nemáme, ale věříme, že se najde, neboť pomůže dobré věci.

Vaši zaměstnanci jsou lidé, kteří hudbou žijí. Řada z nich patří mezi aktivní muzikanty, mají své kapely a soubory. Už jste přesně spočítali, kdo všechno hraje?

No, tak to je těžká otázka. Máme firemní kapelu PETROF Gang a jednou jsme pořádali soutěž mezi zaměstnanci pianisty – a bylo to moc fajn, přihlásilo se jich hodně. Možná je čas to zopakovat. A přesně spočítat.

Sofistikovaná ruční výroba, výrazný podíl designu, příležitost k experimentu, srdce, vztah. To všechno patří k charakteristice vaší společnosti. Nebylo vám někdy líto určitý unikátní kousek prodat?

Bylo. Já se stěmi unikátními kousky tak nějak ztotožním a pak mi je vždycky líto, když opouštějí brány továrny. Ale zase si říkám, že přinesou radost někomu jinému, takže je to pořádku.

Exportujete do pěti kontinentů, 65 zemí. Kam byste ještě chtěli zamířit?

Stále více nás zajímá Jižní Amerika a Afrika, ale jsou to ekonomicky a politicky velmi nestabilní země. Musíme si ještě počkat.

Rádi byste podpořili prodej na domácím trhu, aby se více muzicírovalo ve školách, kavárnách, lázních, nemocnicích, i ve firmách.
Ostatně náklonnost k retro stylu první republiky vám přímo nahrává...

Přesně tak, rádi bychom dostali zase živou hudbu mezi lidi, jako tomu bylo dříve, než propukla éra digitalizace. To je také důvod, proč jsme otevřeli PETROF Gallery a pořádáme různé koncerty, soutěže, master classes, PETROF Fest. Mimo to si kdokoliv z ulice může přijít zahrát na všechny naše nástroje, i na ten za 4,3 milionu korun.

Čerstvé ocenění v soutěži Equa Bank rodinná firma roku 2018 v kategorii Střední firma jste získali právě v říjnu. Jak moc potěšilo?

Bylo to úžasné. Jsme za to moc rádi. Já jsem v tu dobu byla na hudebním veletrhu v Šhanghaji a moje sestra, členka našeho týmu, za nás ocenění převzala. Moc si toho vážíme a také děkujeme porotě a všem partnerům za krásné dárky.

za rozhovor poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3