INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

0017Ing. Radim KočíUrčitě by se dalo říci, že manažerky a manažeři, kteří se probojovali do nominace soutěže MANAŽER ROKU, jsou svým způsobem geniální. Musí i chtějí toho zvládnout mnohem více než ostatní, jsou nositeli úchvatných myšlenek, které uvádějí do života, tedy jsou odvážní, také velmi optimističtí, výsledky jejich práce píší dějiny ekonomiky i celé společnosti. Dokážou stmelit a nadchnout tým. Jejich charizma je neopakovatelné, strhující. K takovým osobnostem patří Ing. Radim Kočí, generální ředitel společnosti MUCOS Pharma CZ, s.r.o. I on byl letos mezi těmi, kdož byli za rok 2018 zvoleni mezi skupinu nejlepších českých manažerů:

Vaše osobnost se profiluje v mnoha lidských činnostech, od telekomunikací k farmacii přes práci ve veřejné správě až po soudního znalce v oboru elektrotechnika. Jak se dá taková četnost zájmů a směrů skloubit? Pouze dobrou organizací času asi ne...

Patřím k lidem, kteří mají to štěstí, že mohou být aktivní v řadě oblastí, a navíc díky pochopení a toleranci v rodině si mohou tento přepych dovolit. Je to právě zejména má žena, která je mi zázemím, a proto mohu lyžovat, jezdit na kole, na motorce, zabývat se country hudbou, aktivně hrát na několik hudebních nástrojů, hrát golf, věnovat se čtyřem krásným vnoučatům, mnoho přečíst a nastudovat, občas něco přestavět či postavit a mít čas na rodinu – prostě si užívat naplno života, který nám byl dán. A práce v Telecomu, soudní znalectví, práce v místě bydliště či nyní s Wobenzymem? Tak ta byla, jak má žena říká z legrace, vždy na prvním místě. Mám samozřejmě trochu problém, jsem workoholik. Abych však nezapomněl na otázku – samozřejmě, že se snažím všechny zájmy, rodinu a práci dobře skloubit, ale to víte...

Mnoho ze svých zkušeností i znalostního potenciálu jste věnoval společnosti MUCOS Pharma, kde působíte od roku 2001. Vlastně jste významným způsobem zdokonalil povědomí o léku Wobenzym a vaším přispěním se z tohoto přípravku stala legenda. Co bylo charakteristické na této cestě?

Měl jsem veliké štěstí, že jsem dostal příležitost se podílet na rozvoji celého komplexu výzkumných, marketingových a obchodních aktivit, spojených s rozvojem systémové enzymoterapie, která pomáhá v celosvětovém měřítku milionům pacientů a v Čechách a na Slovensku každý rok nejméně 300 000 lidí. A měl jsem to štěstí, že jsem mohl navázat na průkopnickou práci rodin Jiřího a Martina Waldových a Dr. Masinovského, kteří stáli u zrodu systémové enzymoterapie a tedy léku Wobenzym v Československu a celé východní Evropě.
Když tak přemýšlím, tak teď se základní idea zdá jednoduchá – upřednostnili jsme pomoc pacientům před tlakem na prosté zvýšení obratu. Realizovali jsme myšlenku, že každý pacient má právo na rozhodování o své léčbě s dostatkem informací. K tomu jsme zřídili ucelený systém, a kdo chce, má možnost se dozvědět vše, co potřebuje pro své rozhodování. Má možnost se poradit s lékařem, prohlédnout diskuze na diskuzních fórech či nalézt informace v čekárnách ambulancí nebo na našem webu či knihovně, kde je více než 10 000 stran informací.

Stavíme starost o zákazníka na první místo, i když trend v současnosti je spíše o tom, že o vztahu k zákazníkům se mnoho mluví, ale bohužel v současném marketingovém pojetí se vnímání tohoto pojmu mnohdy omezilo na cílové skupiny, definici zákazníka, jeho chování, vzorce rozhodování, jeho motivaci, jeho bonitu, klíčové momenty prodeje – ale pacient a jeho potřeby se v tom spíše vytrácejí. My se snažíme s pacienty komunikovat, vysvětlit, kde jim může lék Wobenzym pomoci, za jakých podmínek a také kdy a kde ne. Naší filozofií je pomáhat řešit pacientovi jeho problémy. Když pacienti budou spokojeni s výsledky léčby, dostaví se i ekonomický efekt.
Abych přidal i pár čísel: lék Wobenzym zná u nás na 80 % obyvatel, zhruba čtvrtina obyvatel s ním má osobní zkušenost a z nich 90 % bylo s výsledky léčby spokojeno. Zkoumali jsme též příčiny nespokojenosti některých pacientů, více než u poloviny z nich vznikla nespokojenost nesprávným užíváním léku – jeho nízkou dávkou nebo krátkou dobou užívání. O vysoké spokojenosti pacientů také hovoří fakt, že dvě třetiny z nich využívají lék Wobenzym k léčbě více problémů, a to opakovaně. A kdo by dal peníze za léčbu opakovaně, když by s ní nebyl spokojen? Lék Wobenzym je na našem trhu již přes 25 let a ve světě více než 55 let a jeho obliba a spotřeba stále rostou. Na fakt, že Wobenzym pomáhá mnoha pacientům již tak dlouhou dobu, jsme skutečně hrdí.

1Qg4kZ5dcEY3VpJWaG9CpKrlgGodZ8DK1lNRoTqnvJ0 kopieMěl jste při budování firmy z něčeho strach? Anebo jinak – čeho jste se vůbec nebál?

Každý manažer se mnou bude souhlasit, že zpočátku u každé nové práce má člověk obavy z neznámého. Já navíc musím každou mnou řízenou oblast poznat tak, abych mohl být partnerem spolupracovníkům. Lépe pak mohu rozpoznat příležitosti a rizika a věnovat se efektivně řízení.

Pochyboval jste někdy o svém manažerském rozhodnutí?

Víte, snažím se rozhodovat v daném momentě tak, jak nejlépe umím, s dostupnými znalostmi, zkušenostmi a v daném případě hledám nejlepší řešení. Samozřejmě před důležitým rozhodnutím diskutujeme se spolupracovníky zevrubně možnosti, ale po rozhodnutí již diskuze ustává. To samozřejmě nic nemění na faktu, že vše sledujeme, diskutujeme vývoj a v případě identifikace problému ho řešíme. Máme zde zavedené pravidlo: „Není nic horší než pasivita, mýlit se je možné, ale musíme se z toho poučit a neopakovat chybu.“ To umožňuje lidem být aktivní. Navíc jsem zavedl spíše opatrný přístup – děláme pilotní projekty či studie pro ověření správnosti před nasazením. Také díky tomu jsme zatím žádného zásadního kroku nemuseli litovat. Samozřejmě k tomu hodně přispívá dlouhodobá a jasná strategie a nezpochybnitelné cíle, které nemusí být měněny, a zejména stabilní a výkonný tým lidí, kteří daná rozhodnutí realizují.

Ve vaší nabídce je jen jediný preparát. A na našem i slovenském vysoce konkurenčním trhu sklízí nebývalý úspěch. To už je přímo ucelená kapitolka dějin farmacie, která svědčí o geniálním marketingu a výstižné orientaci na zákazníka. Mnozí by řekli – zázrak. Co dál?

Enzymy jsou zázrakem přírody, bez nich by život neexistoval. To je formulace, kterou se každý může dočíst a která je pravdivá. Každý enzym má své specifické místo a objevení zákonitostí v reakcích enzymů v organizmu je v současnosti velkým cílem pro řadu výzkumů biochemiků a dalších odborníků u nás i ve světě.
Lék Wobenzym, který mimo dalších látek obsahuje tělu vlastní proteolytické enzymy, pomáhá v léčbě řady onemocnění již dlouhou dobu. Proč je tomu tak, bych vysvětlil více laicky. Wobenzym má vedle dalšího působení vliv na záněty, otoky a na tekutost krve a lymfy v těle. Protože jde o základní mechanizmy organizmu – reakce na zánět, otok a zabezpečení transportu odpadních látek – je tím vysvětleno působení Wobenzymu na řadu onemocnění. Organizmus reaguje na řadu problémů zánětem. A Wobenzym tedy pomáhá v tolika indikacích proto, že ovlivňuje základní pochody, které jsou řadě indikací společné.
Mohu po téměř 80 letech od počátků systematických výzkumů enzymů klidně konstatovat, že využití enzymových směsí k léčbě má velkou budoucnost ještě před sebou. My nyní pracujeme nejen na nových oblastech použití Wobenzymu, ale také se věnujeme základním výzkumům v oblasti mechanizmů působení, kde jsou ještě některé věci nejasné. Ale to na faktu, že lék Wobenzym prokazatelně pomáhá milionům pacientů v léčbě řady onemocnění po dobu mnoha desetiletí bez zásadních vedlejších účinků, nic nemění.

Wobenzym je dnes v každé lékárně. Přemýšlíte o dalším distribučním kanálu? Připadá vůbec nějaká cesta ještě v úvahu?

Především je nutné říci, že Wobenzym je lék a proto nemůže být dodáván jinak, než přes lékárny. Tím se léky významně liší od doplňků stravy, které na rozdíl od léků neléčí, neměly by pouze škodit, a proto se mohou prodávat prakticky kdekoliv. Je problém, že nad reklamou na doplňky stravy není takový dozor jako nad léky a řada neodpovědných výrobců doplňků stravy tvrdí i věci v rozporu se zákonem. Je škoda, že osvětě o zásadních rozdílech mezi léky a doplňky stravy není věnována větší pozornost, a tak v této oblasti nemají jasno ani někteří odborníci. Ale situace se lepší.

Podle čeho se zájemce o Wobenzym rozhoduje o jeho koupi?

Zákazník se zpravidla rozhoduje o koupi Wobenzymu v situaci, kdy se domnívá, že by mu mohl tento lék pomoci. To znamená, že on nebo někdo jemu blízký má určitý zdravotní problém, a je na nás, abychom mu v ten daný okamžik dokázali poskytnout informace, které by mu představily řešení jeho problému pomocí Wobenzymu. Toto je samotný základ naší marketingové strategie. Naše materiály a informace musí být všude tam, kde zákazník může hledat pomoc pro řešení svého problému. A tyto informace musí být zacílené vždy jen na řešení toho daného problému, protože Wobenzym, jak známo, může pomoci v celé řadě různých indikací. To znamená, že informace o urychlení hojení po operacích a úrazech díky Wobenzymu musí být v čekárnách ambulancí u chirurgů a ortopedů, informace o tom, že tento lék pomáhá proti opakování gynekologických mykóz, musí být k dispozici v čekárnách u gynekologů a podobně. Druhým motivem pro koupi Wobenzymu pak bývá to, že zákazník už tento lék zná a byl s ním spokojený. Takových zákazníků je vzhledem k tomu, že Wobenzym je u nás na trhu už přes 25 let, stále více.
Stále více lidí je též ovlivněno zkušenostmi příbuzných či známých. Obecně mohu konstatovat, že většina odpůrců (včetně některých odborníků) nemá zkušenosti s léčbou Wobenzymem. Pokud mají nějaký problém a použijí náš lék, zpravidla se stanou příznivci této léčby, i když musím bohužel potvrdit, že několik procent pacientů nemůže náš lék užívat z důvodů nesnášenlivosti na některou z jeho složek. Ale to je u léků obvyklé.

Užívají Wobenzym také mladší věkové kategorie v návaznosti na to, jak se mění životní styl? A v čem by uměl pomoci časově velmi vytíženým lidem, jako jsou právě manažeři a podnikatelé?

Mladí lidé si Wobenzym kupují především v případě zranění při sportu. Mnozí z nich vědí, že na něj sportovci nedají dopustit, protože jim výrazně pomáhá zkrátit dobu léčby a mohou zase dřív začít trénovat. Myslím, že zkrácení doby léčby, bránění komplikacím při léčbě je přesně to, o co usilují také manažeři, protože těm jde vždy o čas. A navíc – manažer pracuje pod stálým stresem, který oslabuje jeho imunitu, a hrozí mu, že bude stále častěji nemocen. Wobenzym posiluje oslabenou imunitu, a umožňuje tím zvýšit obranyschopnost proti onemocnění. Někdo se své zdraví snaží udržet různými sporty, které ale mohou přinést nepříjemná zranění. Wobenzym urychluje hojení po úrazech, a tak umožní dříve naskočit do manažerského procesu.
Myslím, že tyto dva důvody jsou dostatečnou odpovědí na položenou otázku. A zamysleme se nad tím, zda by benefit tohoto léku neměli využívat také klíčoví zaměstnanci v organizaci. Není to ideální kombinace pro ty nejvytíženější z nás, abychom mohli být co nejdříve zase fit?

Co jste si uvědomil v souvislosti s nominací do soutěže MANAŽER ROKU?

Byl jsem nominován podruhé a podruhé jsem se stal finalistou. Velmi si nominace vážím, a jak se tak kolem sebe a po světě dívám, myslím si, že velmi roste množství a kvalita našich manažerů i v porovnání se světem a v řadě oblastí si nemáme na co stěžovat. Jsem pyšný, že jsem měl možnost být v této společnosti.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi 

 

Slovo ke dni

  • Červ, bez červa, s červem... Dobrou chuť!

    Člověk má v životě ochutnat všechno. Jak se praví v bibli: Vše vyzkoušejte, toho dobrého se přidržte! Jako kluk jsem nikdy nepřistoupil na sázku, že nepřekousnu žížalu. Teď jsem dostal nabídku nového pokrmu z červů. Neodmítl jsem a udělal dobře. Přišel mi sáček od firmy WORM UP plný moučných červíků Pražených a kulinářsky dochucených solí a chili. Myslel jsem si, že jídlo z čeledi bezobratlých bude vypadat jako normální pečivo. Totiž že se surovina usuší, umele a patřičně vytvaruje, pak nechá zapéct jako pizza. Jenže pochoutka si na nic nehraje. Skutečně máte na talíři moučného červa, který se však nehýbe, je do bronzova upražený a při skousnutí chroupe. Navíc skvěle chutná a je plný bílkovin. Ne že bych larvy vyměnil za vepřový řízek, hovězí svíčkovou, nebo grilované kuře, ale jako mňamku k televiznímu seriálu, proč ne?

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

První zkušenosti s novelou zákona o ochranných známkách 19. září 2019

Novela zákona č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách, vstoupila v účinnost 1. ledna 2019. Hlavním důvodem změny zákona byla nutnost přenést do národní právní úpravy ustanovení směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2436, kterou se sbližují právní předpisy členských států o ochranných známkách (dále jen „směrnice“).

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE