INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

IMPACT 20190521 1644530200 029Výsledky pátého ročníku PowerUp! od InnoEnergy, kterého se účastnilo přes 300 startupů z 24 zemí střední a východní Evropy, byly vyhlášeny. Absolutní vítězem se stala společnost Danubia NanoTech ze Slovenska. Firma získala odměnu 50 000€. Spolu s penězi získal vítěz příležitost připojit se k programu Highway®.

Danubia NanoTech zaujala porotu řešením pro monitorování teploty vzduchu. Využívá k tomu grafenová tepelná čidla, jež mají podobu extrémně tenké vrstvičky uhlíku, který lze aplikovat na jakýkoliv nekovový podklad. Její praktické využití se týká hlavně baterií pro elektroauta a baterií pro solární fotovoltaické systémy. Významně totiž prodlužuje životnost baterie.

„Do soutěže jsme se přihlásili, protože jsme hledali přesně takového investora jako je InnoEnergy, který nejen poskytuje finanční prostředky, ale také podporu pomocí svého byznys akcelerátoru,“ říká Patrik Križanský, ředitel Danubia NanoTech. „Velmi se těším na dokončení posledních úprav našeho produktu pro potřeby zákazníků a na uvedení produktu na trh,“ dodává Križanský. Spolu s finanční odměnou získává vítěz možnost vstupu do jednoho z nejlepších evropských byznys akcelerátorů – programu Highway® společnosti InnoEnergy. Ten mu zajistí přístup k mezinárodní síti potenciálních obchodních partnerů, odborným konzultacím s profesionály InnoEnergy a k dalšímu financování až ve výši 150 000€.

Druhé místo a 10 000€ získal startup Atlant3D z Lotyšska, který vytvořil 3D tiskárnu pro výrobu mikro a nanočipů a vymyslel tak unikátní řešení, které může výrazně urychlit tvorbu micro a nano zařízení a systémů. Díky svému nápadu dokáže výrazně snížit cenu a čas výroby. Bronzovou příčku obsadil maďarský startup V-Chiller. Odměnu ve výši 5000€ si odnesl za prototyp revolučního chladícího zařízení, které za jedinou minutu a s minimem energie dokáže vychladit plechovku nápoje. Sací chladící technologie využívá speciálně vyrobený šetrný chladící plyn s minimálním dopadem na životní prostředí.

Českou republiku v Krakově reprezentoval projekt Ride Now, zaměřující se na dnes stále populárnější sdílenou dopravu, která eliminuje auta v ulicích. Poprvé v historii soutěže bylo udíleno ještě speciální ocenění The Clean Air Challenge Award za řešení, které významně přispěje k boji se smogem a znečištěním ovzduší. Získala ho společnost Roofit.solar z Estonska, která představila nový typ solárního panelu, který je zároveň fotovoltaickým panel i střešní krytinou.

„Kvalita vzduchu je stěžejní problém, kterým se momentálně zabývají jak místní samosprávy, tak průmyslové firmy. Každý nápad nebo projekt, který napomůže řešení tohoto problému, si zaslouží zvláštní ocenění. Jsme rádi, že mladé firmy sdílí naše hodnoty a vytvářejí nové technologie v této oblasti, a jsme velmi hrdí, že se můžeme stát prvním patronem tohoto ocenění,“ říká Fabien Ferrer, zástupce výkonného ředitele Veolia Group pro Polsko, jež byla sponzorem této ceny.
Finále PowerUp! proběhlo v polském Krakově na Impact‘19 – největší ekonomické konferenci ve střední a východní Evropě a o celkové vítězství zápolilo 14 startupů, vítězů národních kol z Maďarska, Polska, České republiky, Slovenska, Slovinska, Srbska, Lotyšska, Litvy, Estonska, Rumunska, Bulharska, Chorvatska, Turecka a Řecka. „Soutěž PowerUp! není určena jen energetickým společnostem, ale hledá řešení v oblasti mobility, vytápění, čistých a chytrých technologií. Od konkurence nás kromě opravdu zajímavých finančních cen odlišuje také to, že soutěžícím poskytneme právní podporu, mentoring a firemní know-how, aby své služby mohli posunout na novou úroveň,“ zdůrazňuje Jakub Miler, generální ředitel InnoEnergy pro střední Evropu.

Evropskému i národním finálovým kláním předcházely dvoudenní bootcampy vedené uznávanými mezinárodními business mentory. Během nich si účastníci vylepšit své prezentační dovednosti, ověřit své business modely a upravit je podle očekávání trhu.

Účast na PowerUp! umožňuje startupům potkat se s představiteli předních firem, zabývajících se energetikou a čistými energiemi, řada z nich je totiž oficiálními partnery soutěže. Tento rok to byly například společnosti RAFAKO, D.TEK, ZSE Group a Enerjisa Enerji A.Ş.. Jejich zástupci byli spolu s výkonným ředitelem InnoEnergy Benelux Jacobem Ruiterem členy poroty.

Co je k partnerství přivedlo?

„Soutěž je pro nás skvělou příležitostí dozvědět se o nejnovějších trendech a technologiích v oblastech, které jsou blízko tomu, co jako firma děláme, a které mají potenciál změnit budoucnost naší planety. Tyto oblasti zahrnují elektromobilitu, obnovitelné zdroje energií, alternativní paliva a úschova energie. Je to také skvělá příležitost sdílet informace a zkušenosti s ostatními partnery soutěže.“ Michał Maćkowiak, ředitel inovací RAFAKO S.A

„Hledáme nová řešení v oblastech produkce uhlí a plynu, termální energie, obnovitelných zdrojů energie, energetických sítí, elektromobility, energetické efektivity a práce se zákazníky.“ Emanuele Volpe, ředitel pro inovace D.TEK

„ZSE Group svým zákazníkům dlouhodobě nabízí inovativní energetická řešení a spolupracuje s inovativními společnostmi v energetickém sektoru. PowerUp! nám poskytuje unikátní příležitost podporovat a učit se od nápaditých energetických startupů.“ Andrej Juris, Chairman of the Board of Directors Západoslovenská distribučná (ZSD).

„Věříme, že udržitelný rozvoj je možný jen pří kooperaci všech zúčastněných stran. Naším primárním zájmem jsou inovativní a pružná řešení v oblasti urbanizace a práce se zákazníky. Jsme hrdí, že můžeme být součástí PowerUp!, která nás spojuje s nejlepšími nápady z celé Evropy.“ Fezal Okur, Chief Strategy and Business Development Officer Enerjisa Enerji A.Ş.

Finále moderovala LJ Rich, moderátorka BBC News Click a programů Radio 5 Live, a zúčastnili se ho i reprezentanti startupů, kterým již InnoEnergy pomohla: HYGEN, Gradis a Skeleton Technologies.

InnoEnergy je podporován EIT, orgánem Evropské unie.

O soutěži

PowerUp! je soutěž pro startupy ze střední a východní Evropy pořádaná společností InnoEnergy. Přináší začínajícím firmám skvělou příležitost pro rozvoj podnikání a vstup na mezinárodní trhy. Letos se koná ve 24 zemích a zapojilo se do ní téměř 300 startupů působících v oblastech energií, mobility, vytápění, čistých a chytrých technologií. Vítěz mezinárodního finále získá 50 000€ a další externí financování svého projektu až do výše 150 000€. Účastníci PowerUp! navíc mají unikátní šanci ukázat své nápady mezinárodní síti partnerů a rozšířit své podnikání na globální úroveň. Tento rok se soutěž zaměřuje na startupy působící v oblastech energií, mobility, vytápění, čistých a chytrých technologií. InnoEnergy je podporován EIT, orgánem Evropské unie.

Více informací o soutěži najdete na https://powerup.innoenergy.com/
Foto: PowerUp! By InnoEnergy

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3