INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Podle nedávné analýzy Doing Business 2011 je Česká republika hotovým peklem pro podnikatele, alespoň co se týká administrativní zátěže při zpracování a odvodu daní. Podle světové banky zabere odvod daní v České republice až 557 hodiny, tedy tři a půl měsíce čistého času jednoho pracovníka. Podle Josefa Jaroše ze společnosti APOGEO je právě toto důvodem, proč stále více podnikatelů využívá možnosti své daňové a účetní služby outsourcovat.

Česká republika dlouhodobě patří k zemím s nejsložitějším systémem daňové správy. Podle průzkumu světové banky máme dokonce pátý nejsložitější odvod daní v Evropě. „Administrativní zátěž podnikatelů související s výpočtem a platbou daní v České republice často brání rozvoji firem, pokud je tedy od podnikání a/nebo investování přímo neodradí. Mnozí podnikatelé z tohoto důvodu Českou republiku jako místo pro podnikání volí jen v případě nutnosti, nikoli jako přirozenou volbu. Podnikatelé, jak tuzemci tak zahraniční, pak potřebují zkušené daňové poradce a účetní, kteří dokážou skloubit požadavky státu a potřeby rozvoje firem." uvedl Josef Jaroš, Managing Partner společnosti APOGEO, která poskytuje služby v oblasti vedení a správy daní

Podle společnosti APOGEO mají podnikatelé nejčastěji zájem o vedení účetnictví, daňové poradenství, zahrnující zejména zpracování daňových přiznání a také daňový audit. „Vzhledem ke složitosti daňového systému evidujeme každý rok navýšení zájmu nejen o tyto externí daňové a účetní služby, ale také o přípravu k auditu a mezinárodního strukturování," dodává Josef Jaroš.

V souvislosti se složitým odváděním daní proto zaměstnanci, firmy i živnostníci s napětím očekávají, jaké změny jim přinese připravovaná reforma přímých daní. Zatím známá fakta naznačují, že by si po zavedení nových zákonů měly polepšit zejména osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ). U firem bude záležet zejména na velikosti. Rovněž se dá očekávat, že plánované zvýhodnění OSVČ bude motivovat stávající zaměstnance přejít od pracovního poměru k podnikání na základě živnostenského oprávnění. Jedním z proklamovaných důvodů reformy je také často opakované zjednodušení výběru jednotlivých daní. Úředníci Ministerstva financí za tímto účelem vymysleli koncept tzv. Jednotného inkasního místa (zkráceně JIM). Na tomto jednotném místě by se daně, sociální a zdravotní pojištění a cla měly dát odvést najednou.

Navzdory dlouholetým politickým slibům, firmy na podobný nástroj čekají už roky. Uskutečnění záměru Ministerstva financí ale brání věčné politické tahanice o daňové sazby a výjimky.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3