Jaké představy máme, když vcházíme do recepce hotelu, když usedáme v restauraci k obědu nebo večer zavítáme do baru či do bazénu? Hledáme klid, odpočinek, nebo naopak zábavu a všudypřítomný adrenalin? Oč stojíme, když zde prožíváme dovolenou nebo když se v místě určení odehrává třídenní školení? Ano, už dlouho si takové otázky nepokládáme, koronavirus stanovil jiné priority... Tím více se však těšíme, že se pandemická opatření zmírní a že do zařízení cestovního ruchu zase začnou proudit návštěvníci, jimž se už po většině služeb už hodně stýská. Třeba i po té odpolední kávě při obchodní schůzce jinde než v kanceláři... Avšak jak bude provoz vypadat? Neprojeví se úbytek pracovních sil? Možná ano. Co z toho plyne? Jednoduchý závěr. Ti, kteří co nejdříve získají patřičné vzdělání, se v nadcházejících letech v cestovním ruchu dobře uplatní. Odborníci se domnívají, že mají nyní velkou šanci i proto, že obor projde změnami. Naučit se s předstihem ho vnímat v souvislosti s nimi se zdá víc než rozumné. Vidí to tak rovněž Ing. Mgr. Vladana Horáková, MBA, generální ředitelka Aquapalace Praha v Čestlicích, která zároveň externě vyučuje na Vysoké škole hotelové v Praze:
I zedníci, lešenáři, betonáři budou muset mluvit řečí robotů. Pak na ně budou moci přenést práce, které jsou příliš namáhavé, nebezpečné a které vyžadují optimální kvalitu provedení. Je nejvyšší čas, robotizace se už prosazuje i na stavbách. O tom nás přesvědčí Ing. Karel Vonka, vedoucí odboru BIM a digitalizace společnosti STRABAG a.s.
Nelze popírat, že poslední čtyři kvartály přinesly řadu nečekaných komplikací a se stavem českého businessu značně otřásly. Co to znamenalo pro interim management, zhodnotil přední odborník v oboru Ing. Jiří Jemelka, MBA, majitel J.I.P. pro firmy, v následujících řádcích.
I přes změny v nákupním chování spotřebitelů společnost dm v první polovině nového obchodního roku 2020/2021 potvrzuje stabilní postavení na trhu. Výrazné meziroční navýšení obratu o 153 % vykazuje dm online shop. Společnost za první pololetí investovala do rozšíření a modernizace prodejní sítě 64,3 milionu Kč.
Družstvo CBA z hlediska tržeb poprvé překročilo hranici čtyř miliard korun. Výrazně k tomu přispěl jeho maloobchodní segment, kterému obrat meziročně vzrostl o 20 procent na 2,34 miliardy korun. Těžil zejména z otevření dosud největší prodejny a také růstu obratu prodejen v menších obcích. CBA zaznamenalo nárůst tržeb i u velkoobchodu. Loni dosáhly 1,73 miliardy, na celkové výši se však podepsalo zavádění protiepidemických opatření.
Přijít do supermarketu a v klidu nakoupit to, co člověk potřebuje. Zdánlivá samozřejmost, která patří do škály toho, čím se běžně zabýváme. Plné regály, mrazáky, plnohodnotná nabídka. Denně čerstvé pečivo, maso, mléčné speciality. Vystavená zelenina, ovoce, plata vajec, věnce uzenin, čaj a káva v nespočtu variant. Hojnost, jíž se zdánlivě koronavir nedotkl. Naše spotřeba a náš životní styl, pokud jde o zásobování potravinami, neutrpěly. Vážíme si toho? Pohlížíme na úlohu a činnost výrobců a dodavatelů potravin či obchodníků dnes trochu jinak než třeba před rokem? Patrně ano. O tom, jak toto období, kdy se obchod vyrovnává s novými podmínkami prodeje, zvládali v Albertu Česká republika, s.r.o., jsem hovořila s Ing. Pavlem Mikoškou, CSc., ředitelem kvality:
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...