INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Mnozí z těch, kteří dnes sklízí úspěchy své práce, se nenarodili v době českého tržního hospodářství, ale vpluli do něj v čase, který přivál jiná pravidla do ekonomického i sociálního života lidí než platila po několik uplynulých desetiletí socialismu. Ne každý však s tímto přelomem dokázal své myšlení přizpůsobit jinému hospodářskému soukolí, ne každý byl schopen si například uvědomit, že základy obchodních vztahů je potřeba vyžadovat a ctít jak v roli prodávajícího tak kupujícího. Tedy oboustranně, korektně, i s jistou dávkou samozřejmosti.

Často se totiž setkávám s praxí opačnou. Jeden prodává za cenu, již si stanovil, druhý by měl dávat či prodávat za cenu, která je pod míru té tržní či smluvní. Co z toho plyne? Když už nic jiného, tak zejména to, že někteří nejsou schopni vážit si práce druhých, nejsou ochotni tuto práci ocenit, ani uznat, že každá profese má své zákonitosti, mantinely, know-how i výsledky, které mají mimo jiné za cíl určitý počet lidí uživit, působit na spotřebu. Žijeme v době, kdy se nedává, nýbrž prodává a kupuje. Žijeme však i v době korektních kompromisů, jež kultivují naše vztahy. A pomalu se přesouváme do etapy, kdy bude nutné zejména v menších regionech čím dál více spolu lépe vycházet. Bez takového vztahu porozumění a vzájemné obchodní a partnerské ochoty se business nebude moci provozovat. Sám vydělat na úkor druhého  - to už nepůjde, byl by to směr do pekel. I podnikat se dá důstojně, i když je to zatím pořád docela trnitá volba.

Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Bez okurek

    Zeptejte se podnikatele, jestli a kdy má „okurkovou sezonu“. Podívá se na vás s podezřením, že si z něho chcete utahovat. V podnikání a práci ve firmě totiž nenastanou časy, kdy si člověk může lehnout a usnout na vavřínech. Člověk zaznamená jen období prosperity a útlumu, ale snažit se o business musí tak jako tak. Letos to ani v novinách nevypadá na tu pravou „okurkovou sezonu“, kdy žhavá politická, ekonomická a společenská témata dojdou a redaktor, jak se říká, musí vařit z vody. Událostí přichází na redakční stůl stále dost a dost, a rozhodně nejsou marginální. A pokud jde o pěstitele okurek, to se teprve uvidí, kdy jim sezona začne naplno a jak se vydaří.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE