INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Dostala se ke mně informace o tom, že životní pojištění bude ještě více limitováno zdravotním stavem člověka. Jinými slovy, když jsi při těle, budeš za to pykat, tvá pojiska bude dražší. Jako motivace pro zdravější životní styl, jako pobídka k tomu, aby se otylí Češi zamysleli sami nad sebou a aby pojišťovny přísněji chránily peníze, které se v případě nutnosti vyplácejí. Což o to, proč ne, logiku by to mělo.
Jenže je tu háček.  Souvisí s tím, kde žijeme, co „musíme“ nakupovat. Běžný spotřebitel, běžný zákazník, běžný konzument i pojistník nemůže jinak, než brát z nabídky výrobců a prodejců, něco jíst přece musí. A to je ten kámen úrazu. Která potravina je vlastně zdravá? A jak vhodně kombinovat zdravou a nezdravou, v jakém poměru, jak odhadnout, co je v který okamžik dobré a co ne? Myslím, že na tuto otázku se dnes dá jen stěží odpovědět. I přes zkušenosti až genialitu výživových poradců nemáme zas až tak jasno o tom, jestli je zdravé víc sádlo nebo máslo, jestli je zdravé či normální jíst večer pečivo, jestli by se mělo omývat ovoce, když slupky obsahují ty nejhodnotnější látky, které náš organismus potřebuje...

Otázek je více než dost, třeba na téma, zda vyšlechtěná krásná jablka mají ještě vůbec nějaké vitaminy a minerály, když už ani nevoní, během přepravy se neotlučou a vydrží navěky. Nevím. Podobné je to s debatou o tom, z čeho sestávají párky, zda ty levné obsahují vůbec maso a tak podobně. Jestli čokoláda není jen tukoláda a proč je trh zaplaven sušenkami a oplatky, jejichž složení odborníka spíš děsí, než aby si na nich smlsnul.
Jak je to s těmi zapeklitými potravinami? S těmi z nejběžnějších, které jsou k mání? Lékaře slyšíme hovořit o tom, co vše se přidává do pečiva, uzenin, konzerv, sortimentu pro diabetiky, co je to trvanlivé mléko a že jednou jsou minerálky zdravé a podruhé nám škodí. Mají pravdu nebo ne?  Co si představit pod pojmem nízkotučný jogurt, výrobky s dlouhou trvanlivostí? Co znamenají ztužené rostlinné tuky, i když je jejich obsah tvořený dosti velkým procentem vody? Jak úžasné jsou sycené sladké nápoje? Proč zdravotníci nedoporučují konzumovat tavené sýry a proč jich je v obchodech tak pestrá paleta? Co je to vlastně bílá mouka?
Ne, nejsem zastáncem přejídání, ani vysedávání u počítače do pozdních nočních hodin spojeného s návykem konzumace slaných mňamek každý den. Jen se ptám, zda vlastně zvládne žít průměrný občan této země zdravě? Aby se vyznal v záplavě protichůdných  názorů, aby mohl věřit reklamě, aby dělal vše, co je v jeho silách a pečoval o své přežití? Jak má jíst  a žít, aby byl pojistitelný? Asi to není jen o těch proběhaných kilometrech o víkendu.

Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3