INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

infografika bezdratove siteSpolečnost DHL zveřejnila novou zprávu o trendech s názvem Next-Generation Wireless in Logistics (Nová generace bezdrátových technologií v logistice). Zpráva nabízí komplexní pohled na vývoj bezdrátových sítí a budoucnost internetu věcí v logistice.

Zároveň předkládá shrnutí možností využití v logistickém průmyslu včetně aktuálních ukazatelů. Na příkladech popisuje různé bezdrátové technologie a věnuje se jejich nové generaci, především možnostem, které přinese.

Síťové propojení všech, všeho a všude

O technologiích pro bezdrátovou komunikaci se hodně diskutovalo již před aktuální krizí způsobenou pandemií onemocnění COVID-19. V poslední době se zájem soustředil především na mobilní datové sítě 5G, které jsou v mnoha zemích uváděny do provozu. Technologie 5G slibuje koncovým uživatelům, firmám a provozovatelům telekomunikačních systémů mnoho výhod, mezi něž patří vyšší přenosové rychlosti, větší kapacita a individualizované služby pro novou generaci chytrých, síťově propojených zařízení.

Současný pokrok ve vývoji sítě 5G a dalších technologií bezdrátové komunikace vytváří nové příležitosti pro logistiku. Jejich využití povede ke zvyšování transparentnosti, provozní efektivity a urychlování automatizace. Pro průmyslové využití jsou optimalizovány důvěrně známé technologie, jakými jsou WiFi a Bluetooth, ale i méně rozšířené technologie, mezi něž patří LPWAN (Low Power Wide Area Networks) a satelity LEO (Low Earth Orbit) na nízké oběžné dráze Země. Nové generace uvedených bezdrátových technologií umožní další krok v komunikační revoluci, který nás posune do nového světa, v němž mohou být všichni propojeni se vším, a to kdekoli.

Vytváření zcela propojené budoucnosti pro logistiku

V nedávném průzkumu, který uspořádala společnost DHL a jehož se zúčastnilo 800 vedoucích dodavatelských řetězců, uvedlo 60 % respondentů, že transparentnost jejich dodavatelského řetězce je v současnosti nedostatečná. Respondenti označili za tři největší a nejdůležitější výzvy dosažení opravdové transparentnosti v celé délce dodavatelského řetězce, potřebu jediné centralizované platformy pro realizaci iniciativ v oblasti internetu věcí a eliminaci roztříštěného shromažďování dat z heterogenních dodavatelských řetězců. Při vytváření strategií transparentnosti jsou třemi nejvyššími prioritami transparentnost veškeré přepravy, transparentnost zásob a implementace nástrojů pro analýzu dat v dodavatelském řetězci. Celkem 75 % respondentů uvedlo, že v blízké budoucnosti plánují zavést do praxe alespoň jednu bezdrátovou technologii nové generace, aby dosáhli svých cílů v oblasti transparentnosti.

„Po transformaci odvětví nenáročných na investiční majetek mění nyní digitální revoluce v rychlém tempu také odvětví s vyšší náročností na investiční majetek, od automobilových výrobců přes výrobní podniky až po poskytovatele zdravotnických pomůcek,“ říká Markus Kückelhaus, viceprezident divize DHL Customer Solutions & Innovation, odpovědný za výzkum inovací a trendů. „Naše odvětví, logistika, bude na jedné straně významným uživatelem přínosů digitální revoluce na základě internetu věcí, ale také bude pro tuto revoluci vytvářet vhodné podmínky. Přestože jsou některé části logistického odvětví již chytré a síťově propojené, způsobí nová generace bezdrátových technologií další vlnu zavádění internetu věcí do logistiky.“ V budoucnosti, v níž budou všichni a všechno všude online, se stanou pro logistický průmysl realizovatelné tři klíčové cíle:

1.Celková transparentnost: Všechny zásilky, logistické položky, veškerá infrastruktura a všechna zařízení, to vše bude síťově propojeno díky široce dostupným sítím a levným vysokovýkonným senzorům. Tím bude umožněna velmi efektivní automatizace, optimalizace procesů, rychlejší a transparentnější řešení událostí a v důsledku toho i nejlepší kvalita služeb pro firemní i koncové zákazníky.

2.Rozsáhlá autonomie: Všechna autonomní vozidla, ať se jedná o roboty v halách, nebo logistická vozidla na veřejných silnicích, spoléhají na ultra rychlou, spolehlivou bezdrátovou komunikaci pro efektivní řízení a jízdu v příslušném prostředí. Tato řešení jsou v současnosti již na vzestupu, ale nová generace bezdrátových technologií bude klíčovým faktorem, který umožní jejich široké využití a posune svět k autonomním dodavatelským řetězcům.

3.Zdokonalování prognóz: S tolika internetem propojenými subjekty se objem, rychlost a rozmanitost dat, která shromažďujeme, ztrojnásobí v porovnání s velkými daty generovanými v současnosti. Pokračující rozvoj systémů strojového učení a umělé inteligence ve spojení s ultra krátkými čekacími dobami u nové generace bezdrátových technologií odstraní omezení pro datové prediktivní systémy sestavující prognózy, plánování dodacích lhůt a vedení trasy, vyplývající z dlouhé čekací doby a nízké výkonnosti bezdrátových sítí.

Zatímco velké části předpovídaného růstu bude dosaženo pomocí technologií, které jsou pro mnoho z nás již důvěrně známé, opravdu univerzální konektivita bude vyžadovat přístupy, které dokážou nabídnout nové možnosti, včetně vyšší kapacity, většího dosahu, rychlejšího přenosu, vyšší energetické hospodárnosti a nižších nákladů.
„Rozsáhlá konektivita je výjimečným technickým a společenským úspěchem. Přestože internet věcí není v logistice nový, protože již dnes se na celém světě používá 20 miliard síťově propojených zařízení, stojíme v tomto ohledu teprve na začátku. Souběžně probíhá rychlý vývoj velkého počtu technologií, které jsou také nákladově efektivní a stále více všudypřítomné. Nyní se zvyšuje i jejich dostupnost, což náhle a v nebývalém tempu otvírá obrovské příležitosti k vývoji aplikací a praktickému využití,“ vysvětluje Matthias Heutger, viceprezident společnosti DHL s globální odpovědností za inovace a obchodní rozvoj. „Naše zpráva o trendech informuje o všech těchto bezdrátových technologiích nové generace, v hlavních rysech je popisuje a porovnává, včetně jejich omezení i možností praktického využití. Kromě toho poukazujeme také na to, jak rychle se potenciál, připisovaný těmto technologiím, stává zásadní součástí dodavatelského řetězce budoucnosti.“

Široké portfolio bezdrátových technologií nové generace slibuje dosažení výše uvedených rozmanitých cílů, které jsou často protichůdné. Součástí zprávy společnosti DHL o trendech je kapitola, která popisuje způsob fungování nejmodernějších bezdrátových technologií, upozorňuje na některé inovativní projekty realizované v logistice a přináší organizacím v dodavatelských řetězcích cenná vodítka pro jejich implementaci.

Kompletní zpráva o trendech Next-Generation Wireless in Logistics (Nová generace bezdrátových technologií v logistice) je k dispozici k bezplatnému stažení na https://www.dhl.com/next-gen-wireless-logistics.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Oteplování prospěje ekonomice

    Společnost Deloitte v ČR spočítala, že česká ekonomika na změně klimatu vydělá. V případě „nejteplejšího scénáře“ vzroste HDP na osobu kumulovaně do konce století až o čtvrtinu. Někdo na tom prodělá,  jiný vydělá. Profitovat z toho mají země, které hospodaří v chladnějších klimatických pásmech, naopak škody utrpí na jihu. Klesat budou například náklady na zimní období, a to zvláště na vytápění. To ostatně pociťujeme už řadu let, kdy se u nás topná sezona zkracuje a třeskuté mrazy bývají stále vzácnější. Na druhou stranu musíme se vyrovnat s tím, že dál porostou ceny energií v důsledku omezování uhlíkové stopy. Jak vidno, nic není ani černé ani bílé. Navíc nemůžeme si být jisti, že vlna globálního oteplování bude pokračovat tak, jak jsme si dnes naplánovali. Není vyloučeno, že dřív nebo později se trend zvrátí a my budeme bojovat s...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

pat ochr

Patentová ochrana je předpokladem úspěchu inovační strategie 12. srpen 2020

V loňském roce slavil Úřad průmyslového vlastnictví 100 let od svého založení. Již před sto lety bylo průmyslníkům a výzkumu jasné, že bez právní ochrany nových řešení a bez nejnovějších technických informací nemůže jejich business prosperovat a prosadit se ve světové konkurenci.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE