INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

za chr tur 1Česká technologická společnost SmartGuide nabídne Čechům možnost cestovat bezpečně, a to s minimalizací rizika nákazy Covid-19.

Díky chytré aplikaci se budou moci podívat na místa, která nejsou přeplněná a především se vyhnout zbytečnému kontaktu s ostatními cestovateli i průvodci. Projekt začal fungovat také díky podpoře z programu Czech Rise Up, který spravuje Ministerstvo průmyslu a obchodu.

Pandemie Covid-19 měla zásadní dopad i na cestovní ruch. Každá krize ale nabízí nové příležitosti a podporuje hledání nových řešení. Právě proto společnost SmartGuide spoluzaložila platformu zachranmeturismus.cz, která má přes 200 členů z oblasti cestovního ruchu, včetně Pilsner Urquell, Orea hotely, hotely.cz. V rámci projektu “Zachraňme turismus - Poznejme Českou republiku” chytrá aplikace SmartGuide inspiruje domácí i zahraniční turisty k poznávání i méně navštěvovaných destinací a podporuje znatelně bezpečnější domácí turismus, subjekty v cestovním ruchu i tuzemské firmy.

“Aplikace SmartGuide udělá z každého mobilu doslova osobního průvodce, který provede cestovatele po hlavních atrakcích i neznámých zákoutích a vypráví jim zajímavé příběhy o těchto místech, a to i pokud nemají připojení k internetu. Aplikace umožní návštěvníkům poznávat krásy naší země samostatně a bezkontaktně, čímž brání šíření koronaviru. Navíc bude aplikace napojena přes eRoušku na státní systém chytré karantény,” říká k projektu ředitel startupu SmartGuide Jan Doležal.

„Nejnovější projekt firmy SmartGuide je pěknou ukázkou toho, jak rychle a obratně Češi dokáží reagovat na změny na trhu a umí i potenciální hrozbu obrátit v příležitost. Během krize jsme ostatně ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu uspořádali hackathon Hack the Crisis, kam se SmartGuide přihlásil a dostal se mezi necelou třicítku nejslibnějších projektů z celkových více než 200 přihlášených. Firmu podporujeme už roku 2018 také v rámci našeho startupového programu CzechDemo, v loňském roce jí to pomohlo získat investora,“ říká Markéta Přenosilová, ředitelka Divize startupů a inovativních MSP agentury CzechInvest.

V programu Czech Rise Up byly podpořeny také další projekty, které mohou usnadnit boj s dopady pandemie. „Program Czech Rise Up - Chytrá opatření proti COVID-19 vznikl v reakci na pandemii koronaviru s cílem podpořit technologická řešení, která boj s koronavirem usnadňují. V programu přišlo celkem 236 žádostí za 600 milionů korun, MPO dosud podpořilo 57 z nich celkovou částkou 150 milionů korun,“ říká náměstek ministra průmyslu a obchodu pro digitalizaci a inovace Petr Očko a dodává: „Na MPO připravujeme výzvu Czech Rise Up 2.0, kterou chceme podpořit především projekty z oblasti zdravotnictví, školství a ekonomiky s důrazem na malé a střední podniky.“

Platforma SmartGuide poskytuje prostor pro spolupráci všem subjektům turistického ruchu, muzeím, zoologickým zahradám, hradům a zámkům i agenturám. Platforma je schopna nabídnout prostor také obcím a krajům, které mohou prostřednictvím SmartGuide zvýšit počty návštěvníků. Platforma je příležitostí také pro průvodce, kteří mohou nad rámec finančně ohodnocené spolupráce vyhrát až 150 000 korun v době, kdy mnozí nemají práci. Projekt tak pomáhá nejen v bezpečném cestování, ale také restartu českého cestovního ruchu a ekonomiky po koronavirové krizi díky zanesení kvalitních místních podniků do map destinací a tím jim přivede více zákazníků z řad turistů. Aplikace je již od roku 2017 k dispozici bezplatně ke stažení a nové destinace v ČR se v ní díky projektu „Zachraňme turismus – Poznejme Českou republiku“ mají objevit už v průběhu srpna.

Slovo ke dni

  • O zdravém stravování

    Na tohle téma se vedou spory. Jedni tvrdí, že maso do našeho jídelníčku nebude smět, druzí by je za taková tvrzení nejraději uškrtili. První to zdůvodňují tím, že naše planeta skomírá a z jisté části za to můžeme my, lidi masožravci, a nabádají nás k tomu, abychom se v jídle umírnili a více využívali na talíři zeleninu a ovoce. Což o to, to je určitě správná a potřebná cesta, zvýšit podíl kedlubů, mrkve, salátu nebo brokolice v našem žaludku. Zemědělci ale zase tvrdí, že bez hnoje, tedy chlévské mrvy, za chvíli budou pole neúrodná, že zkrátka hovězí dobytek, čuníky, ovce lidstvo potřebuje, aby bylo z čeho posléze produkovat obilí, řepu, brambory, okurky, rajčata. Protože řádně vyhnojené pole, tedy organicky, ničím nenahradíš. A že hydroponie lidstvo nezachrání. Myslím, že všichni máme kousek pravdy. A fakta, která k něčemu vedou, nejsou ani...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

INZERCE