INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

E shopy pexelsRok 2020 se pro e-commerce nesl ve znamení obrovského růstu. Tržby některých online hráčů vzrostly i o stovek procent. Čtyři lockdowny, kterými si Česká republika doposud prošla, přenesly poptávku do online prostředí. A mnoho Čechů u online nakupování už zůstane.

Majitelé elektronických obchodů se tak aktuálně radují, o klientelu nebudou mít v příštích letech nouzi. Příznivě vyvíjející situaci však nesmí podcenit a právě na toto období se musí pečlivě připravit.

E-shopy si vytvořily interní dluh

V důsledku e-commerce boomu začal e-shopům vznikat vlastní “interní dluh”. Elektronické obchody v době pandemie směřovaly veškeré své zdroje a energii na to, aby obchodně i logisticky zvládly obrovský nápor a růst. Česká republika prochází nyní více než po roce plošným rozvolňováním a situace se postupně začíná zklidňovat. A právě teď začíná vhodná doba na to, aby se e-shopy přestaly zaměřovat pouze na růst, trochu se zastavily a zrevidovaly, které součásti jejich společností (systémy, procesy, …) je budou omezovat v dalším rozvoji. Ze zkušeností společnosti Shopsys jsou úzkým hrdlem brzdícím další růst často technologie, logistika, ale i kvalitní zaměstnanci nebo způsob řízení.

Dohnat dluh v zásadních oblastech může trvat i více než rok

Tržby e-shopů zejména díky dosavadnímu průběhu pandemie mohly vzrůst skokově. “Vnitřní systémy a procesy e-shopů však typicky tak rychle změnit nelze. Výjimkou jsou menší firmy, které mohly rychle naskočit na online prodej a začít jednoduše prodávat.” říká říká Matěj Kapošváry, obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys a pokračuje: “ U velkých, zavedených firem, které v onlinu často už i působily, trvají změny systémů a procesů dlouho. Z naší zkušenosti se spoluprací s předními hráči víme, že například kvalitní e-commerce řešení na míru se připravuje mnohdy i rok.”

Jak tento dluh splatit?

Dohnat růst tržeb e-shopu odpovídajícím růstem uvnitř firmy není snadné. Společnost Shopsys to vnímá jako velmi důležité téma, a proto pořádá 2. září 2021 v Praze e-commerce konferenci ShopCamp. Loňský rok se nesl ve znamení obrovského růstu e-commerce. Pro online prodejce je ale velkým tématem, jak tento růst zvládat a jak z příležitostí a výzev, které pandemie přinesla, vytěžit maximum. “Cítíme, že v této době e-shopy potřebují víc než kdy jindy podporu ve vzdělání a inspiraci. Proto jsme se rozhodli letošní ShopCamp zaměřit na téma růstu” zakončuje Kapošváry.
Již osmý ročník této komunitní e-commerce konference pořádají dvě jedničky v oblasti tvorby e-shopů, společnosti Shopsys a Shoptet. Vystoupí zde například zástupci e-shopů NOTINO nebo Grizly, které mají s růstem a jeho zvládáním hodně zkušeností. NOTINO se z Česka rozrostlo do 24 zemí a vyrostlo na téměř 15 miliard. Grizly.cz je zase jedním z nejrychleji rostoucích středních e-shopů, jehož další rozvoj nedávno podpořil i vstup investora.
Zájemci se mohou registrovat od úterý 15. června na webu www.shopcamp.cz. Akce probíhá za podpory Asociace pro elektronickou komerci, generálním partnerem konference je Heureka.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vláda chce znovu znárodňovat

    Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč IP mediátor naslouchá stranám 10. květen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3