INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

E shopy pexelsRok 2020 se pro e-commerce nesl ve znamení obrovského růstu. Tržby některých online hráčů vzrostly i o stovek procent. Čtyři lockdowny, kterými si Česká republika doposud prošla, přenesly poptávku do online prostředí. A mnoho Čechů u online nakupování už zůstane.

Majitelé elektronických obchodů se tak aktuálně radují, o klientelu nebudou mít v příštích letech nouzi. Příznivě vyvíjející situaci však nesmí podcenit a právě na toto období se musí pečlivě připravit.

E-shopy si vytvořily interní dluh

V důsledku e-commerce boomu začal e-shopům vznikat vlastní “interní dluh”. Elektronické obchody v době pandemie směřovaly veškeré své zdroje a energii na to, aby obchodně i logisticky zvládly obrovský nápor a růst. Česká republika prochází nyní více než po roce plošným rozvolňováním a situace se postupně začíná zklidňovat. A právě teď začíná vhodná doba na to, aby se e-shopy přestaly zaměřovat pouze na růst, trochu se zastavily a zrevidovaly, které součásti jejich společností (systémy, procesy, …) je budou omezovat v dalším rozvoji. Ze zkušeností společnosti Shopsys jsou úzkým hrdlem brzdícím další růst často technologie, logistika, ale i kvalitní zaměstnanci nebo způsob řízení.

Dohnat dluh v zásadních oblastech může trvat i více než rok

Tržby e-shopů zejména díky dosavadnímu průběhu pandemie mohly vzrůst skokově. “Vnitřní systémy a procesy e-shopů však typicky tak rychle změnit nelze. Výjimkou jsou menší firmy, které mohly rychle naskočit na online prodej a začít jednoduše prodávat.” říká říká Matěj Kapošváry, obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys a pokračuje: “ U velkých, zavedených firem, které v onlinu často už i působily, trvají změny systémů a procesů dlouho. Z naší zkušenosti se spoluprací s předními hráči víme, že například kvalitní e-commerce řešení na míru se připravuje mnohdy i rok.”

Jak tento dluh splatit?

Dohnat růst tržeb e-shopu odpovídajícím růstem uvnitř firmy není snadné. Společnost Shopsys to vnímá jako velmi důležité téma, a proto pořádá 2. září 2021 v Praze e-commerce konferenci ShopCamp. Loňský rok se nesl ve znamení obrovského růstu e-commerce. Pro online prodejce je ale velkým tématem, jak tento růst zvládat a jak z příležitostí a výzev, které pandemie přinesla, vytěžit maximum. “Cítíme, že v této době e-shopy potřebují víc než kdy jindy podporu ve vzdělání a inspiraci. Proto jsme se rozhodli letošní ShopCamp zaměřit na téma růstu” zakončuje Kapošváry.
Již osmý ročník této komunitní e-commerce konference pořádají dvě jedničky v oblasti tvorby e-shopů, společnosti Shopsys a Shoptet. Vystoupí zde například zástupci e-shopů NOTINO nebo Grizly, které mají s růstem a jeho zvládáním hodně zkušeností. NOTINO se z Česka rozrostlo do 24 zemí a vyrostlo na téměř 15 miliard. Grizly.cz je zase jedním z nejrychleji rostoucích středních e-shopů, jehož další rozvoj nedávno podpořil i vstup investora.
Zájemci se mohou registrovat od úterý 15. června na webu www.shopcamp.cz. Akce probíhá za podpory Asociace pro elektronickou komerci, generálním partnerem konference je Heureka.

(tz)

Slovo ke dni

  • O zdravém stravování

    Na tohle téma se vedou spory. Jedni tvrdí, že maso do našeho jídelníčku nebude smět, druzí by je za taková tvrzení nejraději uškrtili. První to zdůvodňují tím, že naše planeta skomírá a z jisté části za to můžeme my, lidi masožravci, a nabádají nás k tomu, abychom se v jídle umírnili a více využívali na talíři zeleninu a ovoce. Což o to, to je určitě správná a potřebná cesta, zvýšit podíl kedlubů, mrkve, salátu nebo brokolice v našem žaludku. Zemědělci ale zase tvrdí, že bez hnoje, tedy chlévské mrvy, za chvíli budou pole neúrodná, že zkrátka hovězí dobytek, čuníky, ovce lidstvo potřebuje, aby bylo z čeho posléze produkovat obilí, řepu, brambory, okurky, rajčata. Protože řádně vyhnojené pole, tedy organicky, ničím nenahradíš. A že hydroponie lidstvo nezachrání. Myslím, že všichni máme kousek pravdy. A fakta, která k něčemu vedou, nejsou ani...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

INZERCE