INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 24. rokem

E shopy pexelsRok 2020 se pro e-commerce nesl ve znamení obrovského růstu. Tržby některých online hráčů vzrostly i o stovek procent. Čtyři lockdowny, kterými si Česká republika doposud prošla, přenesly poptávku do online prostředí. A mnoho Čechů u online nakupování už zůstane.

Majitelé elektronických obchodů se tak aktuálně radují, o klientelu nebudou mít v příštích letech nouzi. Příznivě vyvíjející situaci však nesmí podcenit a právě na toto období se musí pečlivě připravit.

E-shopy si vytvořily interní dluh

V důsledku e-commerce boomu začal e-shopům vznikat vlastní “interní dluh”. Elektronické obchody v době pandemie směřovaly veškeré své zdroje a energii na to, aby obchodně i logisticky zvládly obrovský nápor a růst. Česká republika prochází nyní více než po roce plošným rozvolňováním a situace se postupně začíná zklidňovat. A právě teď začíná vhodná doba na to, aby se e-shopy přestaly zaměřovat pouze na růst, trochu se zastavily a zrevidovaly, které součásti jejich společností (systémy, procesy, …) je budou omezovat v dalším rozvoji. Ze zkušeností společnosti Shopsys jsou úzkým hrdlem brzdícím další růst často technologie, logistika, ale i kvalitní zaměstnanci nebo způsob řízení.

Dohnat dluh v zásadních oblastech může trvat i více než rok

Tržby e-shopů zejména díky dosavadnímu průběhu pandemie mohly vzrůst skokově. “Vnitřní systémy a procesy e-shopů však typicky tak rychle změnit nelze. Výjimkou jsou menší firmy, které mohly rychle naskočit na online prodej a začít jednoduše prodávat.” říká říká Matěj Kapošváry, obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys a pokračuje: “ U velkých, zavedených firem, které v onlinu často už i působily, trvají změny systémů a procesů dlouho. Z naší zkušenosti se spoluprací s předními hráči víme, že například kvalitní e-commerce řešení na míru se připravuje mnohdy i rok.”

Jak tento dluh splatit?

Dohnat růst tržeb e-shopu odpovídajícím růstem uvnitř firmy není snadné. Společnost Shopsys to vnímá jako velmi důležité téma, a proto pořádá 2. září 2021 v Praze e-commerce konferenci ShopCamp. Loňský rok se nesl ve znamení obrovského růstu e-commerce. Pro online prodejce je ale velkým tématem, jak tento růst zvládat a jak z příležitostí a výzev, které pandemie přinesla, vytěžit maximum. “Cítíme, že v této době e-shopy potřebují víc než kdy jindy podporu ve vzdělání a inspiraci. Proto jsme se rozhodli letošní ShopCamp zaměřit na téma růstu” zakončuje Kapošváry.
Již osmý ročník této komunitní e-commerce konference pořádají dvě jedničky v oblasti tvorby e-shopů, společnosti Shopsys a Shoptet. Vystoupí zde například zástupci e-shopů NOTINO nebo Grizly, které mají s růstem a jeho zvládáním hodně zkušeností. NOTINO se z Česka rozrostlo do 24 zemí a vyrostlo na téměř 15 miliard. Grizly.cz je zase jedním z nejrychleji rostoucích středních e-shopů, jehož další rozvoj nedávno podpořil i vstup investora.
Zájemci se mohou registrovat od úterý 15. června na webu www.shopcamp.cz. Akce probíhá za podpory Asociace pro elektronickou komerci, generálním partnerem konference je Heureka.

(tz)

Slovo ke dni

  • Velký úklid v e-shopech

    Už dávno jsme si zvykli nakupovat nejen v kamenných obchodech, ale také na internetu. Obrat e-shopů neustále roste a v kritických obdobích, například během pandemie, překonával všechny rekordy. Kdo by ostatně neocenil téměř nekonečný výběr zboží, které vlastně ani nezná státní hranice ani prodejní dobu? Samozřejmě že e-commerce s sebou přináší i rizika pro obě strany, pro prodávající i zákazníky. Proto je překvapující, že teprve nyní zpřísnila naše legislativa pravidla obchodování. Už si ani v „anonymním“ cyber prostoru nebude moci každý dělat, co chce, a počítat s tím, že mu vše projde. Například používat e-shop jako bezplatnou půjčovnu nebo sám sobě psát pochvalné recenze a záměrně klamat spotřebitele. Není pochyb, že dodržování přísnějších regulí internetovému businessu jenom prospěje a podpoří jeho další růst.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Arbitrážní a mediační centrum WIPO: zkušenosti ze zahraničí 30. listopad 2022

V tomto vydání zakončíme seriál o IP mediacích a jejich využití při řešení sporů v oblasti ochrany duševního vlastnictví nahlédnutím do zahraničí. Konkrétně se zaměříme na zkušenosti a na mediační případy úspěšně vyřešené v Arbitrážním a mediačním centru Světové organizace duševního vlastnictví (WIPO) v Ženevě a v Singapuru.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3