INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
effectix-webAktuální dokument české firmy poskytující SEO přináší dopad změn ve vyhledávací rovnici Googlu; Google si zohledněním layoutu webstránek může uškodit. Týká se nyní penalizace i vašeho webu?

Effectix.com, přední český a slovenský poskytovatel efektivních řešení na internetu, právě zveřejnil dokument obsahující poslední změny ve vyhledávání nejrozšířenějšího fulltextu Google.com. Mezi nejvýznamnější změny jeho vyhledávacího algoritmu patří zkoumání rozložení stránky (tzv. layout). Tolik obávaná penalizace začíná mířit např. na weby s větším množstvím reklam a komerčního obsahu. Změna algoritmu je již aktivní.

Mezi pravidla tvorby dobrého výkonnostního online marketingu patří i sledování změn ve vyhledávací algoritmické rovnici vyhledavačů s nejvyšším podílem na trhu. Drobných změn jsou zpravidla desítky měsíčně, zásadních pak několik do roka. Aktuální změnou, která patří mezi ty důležitější, je zohlednění layoutu stránek v algoritmu vyhledávání Google.com.

Pokud jsou reklamy, bannery a další komerční obsah nad přehybem layoutu v nepřiměřeném množství, může být web penalizován a ve výsledcích vyhledávání být poměrně zásadně znevýhodněn. Samozřejmě oproti stránkám, jež mají nad přehybem více „kvalitního", resp. nekomerčního obsahu.

„Dochází k nám mnoho stížností od uživatelů, kteří přišli na web přes vyhledávání Googlu a měli problém na stránce najít relevantní a aktuální obsah, tudíž tak nebyli ve výsledku spokojeni. Uživatelé chtějí vidět hlavní obsah ihned a nepřejí si neustále kvůli reklamám scrollovat stránkou dolů. Stránky, jež nemají hlavní obsah či hlavní sdělení nad přehybem, mohou být zasaženy touto změnou," uvedl Google ohledně novinky v algoritmu na svém blogu.

Google rovněž vydal speciální online nástroj na adrese browsersize.googlelabs.com, který pomáhá majitelům webů zjistit, zda se jich změna týká.

Kdo a jak moc je novou změnou ovlivněn?

Google uvedl, že se změna týká jednoho vyhledávání z každých sto. Je třeba zmínit, že změna algoritmu je již aktivní. Pokud se majitel webu domnívá, že má jeho layout příliš reklam nad přehybem či už ví, že je penalizován a znevýhodněni ve vyhledávání, bude třeba tyto reklamy odstranit. Tedy redesignovat rozložení prvků na stránce tak, aby hlavní sdělení bylo tzv. co nejvíc na očích a čekat, než Google jeho web znovu zaindexuje. Jak se píše dále v dokumentu Effectix.com, může to trvat i několik týdnů.

„Z mého pohledu příliš nevěřím, že by tato změna byla tak radikální, jak Google píše. Pozitivní ovšem je, že je zde vidět další posun k vylepšení algoritmu ve smyslu: co chce uživatel, to Google najde. Tedy snaha co nejvíce nabízet uživateli kvalitní obsah na zadanou frázi, klíčové slovo," komentoval změny Martin Vinš, hlavní SEO analytik společnosti Effectix.com.

Google si sám může uškodit

Na druhou stranu je zde systém Google Adsense, jenž je podstatným tahounem pro AdWords a tedy i pro výdělek Googlu. Pokud si majitelé webů odstraní nebo upozadí své Adsense bloky, pro Google by to znamenalo nepřímé ovlivnění finančních výsledků AdWords, což jistě není ani pro giganta typu Google žádoucí, upozorňuje na závěr ve svém dokumentu Effectix.com.

O společnosti Effectix.com

Effectix.com, s.r.o. zajišťuje pro rozsáhlé portfolio svých klientů služby v oblasti efektivního internetového marketingu. Vytváří kontinuální a celistvý internetový obraz firmy, od výroby webových stránek nebo internetových obchodů, přes SEO optimalizaci až po následnou propagaci a zviditelnění firem v internetové síti. Díky širokému záběru svých zaměstnanců poskytuje komplexní servis v internetové oblasti s jasným zaměřením na maximalizaci okamžitých prodejních výsledků. S nadstandardním klientským servisem pracuje pro malé, střední i velké firmy.

Společnost Effectix.com získala ocenění TOP RATED v soutěži Internet Effectiveness Awards 2011 (kategorie B2B) za online software Effrectix Analyzer (http://www.analyzuj.cz). Soutěž hodnotí v daném roce nejefektivnější řešení na českém internetu. Effectix.com a její zaměstnanci mají řadu dalších oborových certifikací, zejména Google AdWords Certified Company, Google Analytics Individual Qualification nebo Google AdWords Professional. Více informací o společnosti naleznete na http://www.effectix.com.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3